Obligatie Peugeot
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Peugeot
Kreeg net het volgende binnen :
Uitgever : PEUGEOT SA
Peugeot is een Frans automerk.
Het bedrijf is eigendom van de groep PSA Peugeot-Citroen, die ook Citroen en Michelin gekocht hebben in 1974.
In 2009 verkocht het bedrijf bijna 1,52 miljoen voertuigen wereldwijd, waarvan 1,12 miljoen in Europa.
Markt: Primaire
Munt: EUR
Rating : Baa3 (Moody's)/ BB+ (S&P)
Grootte van de uitgifte: 500 000 000 €
Vervaldag : 29/06/2015
Jaarlijks rendement: ~5.70 %
Minimum inleg :1000 EUR
Kosten : 0 €
Taksen : 0 €
aanrader ? Wel geen A-rating, maar goed rendement.
Uitgever : PEUGEOT SA
Peugeot is een Frans automerk.
Het bedrijf is eigendom van de groep PSA Peugeot-Citroen, die ook Citroen en Michelin gekocht hebben in 1974.
In 2009 verkocht het bedrijf bijna 1,52 miljoen voertuigen wereldwijd, waarvan 1,12 miljoen in Europa.
Markt: Primaire
Munt: EUR
Rating : Baa3 (Moody's)/ BB+ (S&P)
Grootte van de uitgifte: 500 000 000 €
Vervaldag : 29/06/2015
Jaarlijks rendement: ~5.70 %
Minimum inleg :1000 EUR
Kosten : 0 €
Taksen : 0 €
aanrader ? Wel geen A-rating, maar goed rendement.
Re: Obligatie Peugeot
Niet slecht leuke diversificatie.
ps: van wie kreeg jij die aanbieding? (:d)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kosten: 0 euro -> uitgifteprijs 100 % ?!
Via Goldwasser. Altijd een dag vroeger. Zal morgen wel publiek gemakt worden.kikker82 schreef:Niet slecht leuke diversificatie.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
5 jaar is lang ....
Koop dan misschien best voor 5000 euro psa'tjes op de beurs. Binnen de 5 jaar kan je allicht cashen op 50% winst ?
Koop dan misschien best voor 5000 euro psa'tjes op de beurs. Binnen de 5 jaar kan je allicht cashen op 50% winst ?
Bij wie wordt dit uitgegeven ?
isin code is
FR0010915116
iemand al geprobeerd ergens online in te tekenen ?
FR0010915116
iemand al geprobeerd ergens online in te tekenen ?
iemand nieuws waar te koop ? geen enkel bericht gezien bij de grootbanken
Zelf heb ik bij DB geinformeerd, maar niet via hen te verkrijgen.
Als antwoord kreeg ik een obligatie van Stanley Morgan aangeboden op de secundaire markt met een netto rendement van 5,1% op 7 jaar (en een A-rating), dus eigenlijk een betere koop gedaan
Als antwoord kreeg ik een obligatie van Stanley Morgan aangeboden op de secundaire markt met een netto rendement van 5,1% op 7 jaar (en een A-rating), dus eigenlijk een betere koop gedaan

Code ken ik niet, daar ik werd gebeld, maar hij zei dat er maar 28 beschikbaar waren op de secundaire markt, en ik heb er 20 van gekocht.
Ik heropen deze item want destijds heb ik op de secundaire markt enkele van deze Peugeot obligaties gekocht FR0010915116 5.625% 29/6/2010-2015. Deze aankoop was in 07/2010 aan 100,4% + provisies
Nu is er een openbaar aanbod van Peugeot op haar eigen obligaties, terugkoop aan 105,6% (beurskoers op 10/09/2013 105,1%) met als uiterlijke antwoorddatum 16/09
Dit bod is erg aantrekkelijk. Maar om de voor- en nadelen beter af te wegen wil ik graag weten of er RV of andere taksen verschuldigd zijn bij de verkoop met meerwaarde ? Er zijn de laatste 2 jaren zoveel hervormingen doorgevoerd dat ik het niet met zekerheid weet.
En welke zijn volgens jullie de voordelen en nadelen ?
Volgens mij heeft het enkel voordeel als ik het teruggewonnen kapitaal vrij onmiddellijk terug kan investeren en niet op een spaarrekening plaats aan 2.15 of 2.2%
Laat eens horen wat denken jullie hiervan ? En zijn er taksen verschuldigd Belgisch of Franse bij verkoop ?
mvg,
Nu is er een openbaar aanbod van Peugeot op haar eigen obligaties, terugkoop aan 105,6% (beurskoers op 10/09/2013 105,1%) met als uiterlijke antwoorddatum 16/09
Dit bod is erg aantrekkelijk. Maar om de voor- en nadelen beter af te wegen wil ik graag weten of er RV of andere taksen verschuldigd zijn bij de verkoop met meerwaarde ? Er zijn de laatste 2 jaren zoveel hervormingen doorgevoerd dat ik het niet met zekerheid weet.
En welke zijn volgens jullie de voordelen en nadelen ?
Volgens mij heeft het enkel voordeel als ik het teruggewonnen kapitaal vrij onmiddellijk terug kan investeren en niet op een spaarrekening plaats aan 2.15 of 2.2%
Laat eens horen wat denken jullie hiervan ? En zijn er taksen verschuldigd Belgisch of Franse bij verkoop ?
mvg,
Laatst gewijzigd door yvesds op 18 september 2013, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De rating is niet goed, Peugeot zijn verkoopcijfers zijn bijna dramatisch, maar Frankrijk kan dit paradepaardje moeilijk missen.
Maar, ik beperk tot 5 % van mijn obligatie portefeuille. Kijk naar de USA en zijn autoindustrie, voorzichtigheid is de moeder van de porselijnkast.
Maar, ik beperk tot 5 % van mijn obligatie portefeuille. Kijk naar de USA en zijn autoindustrie, voorzichtigheid is de moeder van de porselijnkast.
In 2012 maakte PSA een nettoverleis van 5 miljard euro! Daarbovenop draaien ze nog steeds operationeel verlies, de put wordt voorlopig alleen groter. Men denkt verplicht te zijn nog meer dan de reeds voorziene 8000 afdankingen te doen. Economen menen dat de kans 50% is dat PSA in de komende 5 jaar in zijn geheel failliet gaat. Bepaalde kroonjuwelen zoals de flagship dealer op de champs-elysees (of waar is het) in Parijs worden verkocht aan concurrenten. Ik heb mij laten vertellen dat als Peugeot geld wilt lenen van een bank, ze minstens 3x zoveel interest moeten betalen danVolkswagen. Dit is toch niet vol te houden? Hoe kunnen ze nog nieuwe modellen ontwerpen in een dergelijk competitieve markt?
Ik zou er alleszins ver van weg blijven. Als je in Peugeot wilt investeren, koop dan 1 van hun auto's. Ze gooien met kortingen dat het niet normaal is.
Ik zou er alleszins ver van weg blijven. Als je in Peugeot wilt investeren, koop dan 1 van hun auto's. Ze gooien met kortingen dat het niet normaal is.