Obligatie Solvay
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligatie Solvay
De Solvay-groep kondigt vandaag de uitgifte aan door Solvay nv van een obligatielening op 6 jaar voor een verwacht totaalbedrag van minimum 150 miljoen EUR, in de vorm van een openbaar bod tot inschrijving in België en het Groothertogdom Luxemburg. De obligaties zullen een jaarlijkse brutorente hebben van 5,0%.
De Solvay groep wil met deze uitgifte voordeel halen uit de gunstige marktomstandigheden, in het bijzonder de rentevoeten en de beschikbare liquiditeiten. Met deze uitgifte kan hij zijn financieringsstructuur op lange termijn consolideren door het kortlopende commercial paper terug te betalen.
Dit zijn de belangrijkste kenmerken van de lening:
Uitgever: Solvay nv
Looptijd: 12 juni 2015
Jaarlijkse coupon (bruto): 5,0%, jaarlijks betaalbaar op 12 juni
Uitgifteprijs: 101,851%
Jaarlijkse brutorendement: 4,64%
Terugbetaling: 100%
Distributie: BNP Paribas Fortis, ING Belgium en KBC Bank
Notering: NYSE Euronext Brussels en Beurs van Luxemburg
De Solvay groep wil met deze uitgifte voordeel halen uit de gunstige marktomstandigheden, in het bijzonder de rentevoeten en de beschikbare liquiditeiten. Met deze uitgifte kan hij zijn financieringsstructuur op lange termijn consolideren door het kortlopende commercial paper terug te betalen.
Dit zijn de belangrijkste kenmerken van de lening:
Uitgever: Solvay nv
Looptijd: 12 juni 2015
Jaarlijkse coupon (bruto): 5,0%, jaarlijks betaalbaar op 12 juni
Uitgifteprijs: 101,851%
Jaarlijkse brutorendement: 4,64%
Terugbetaling: 100%
Distributie: BNP Paribas Fortis, ING Belgium en KBC Bank
Notering: NYSE Euronext Brussels en Beurs van Luxemburg
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Obligatie Solvay
4,64 % bruto ! dat is wel zeer laag als je het mij vraagt, zeker voor een obligatie die precies toch voor particulieren bedoeld is. tot gisteren kreeg je op dezelfde looptijd 5% bruto bij twee bepaalde banken remember, en dan is je geld nog beschermd tot 100 000 euro ook ...
Enjoy the party, but dance near the door
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je voor 10 jaar gaat krijg je bij ce ook hetzelfde. Ok de termijn is langer, maar wel gewaarborgd.disterminator schreef: 4,64 % bruto ! dat is wel zeer laag als je het mij vraagt, zeker voor een obligatie die precies toch voor particulieren bedoeld is. tot gisteren kreeg je op dezelfde looptijd 5% bruto bij twee bepaalde banken remember, en dan is je geld nog beschermd tot 100 000 euro ook ...
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
BNP Paribas Fortis geeft nu 4.80% en 5.30% op respectievelijk 7 en 10 jaar op haar achtergestelde certificaten.
Nog niet lang terug kon je inschrijven aan 5.60% op het achtergesteld certificaat.
Ik denk dat de interesten op 'veilige' obligaties ook niet meer aan de neerwaartste trends kunnen ontsnappen.
Nog niet lang terug kon je inschrijven aan 5.60% op het achtergesteld certificaat.
Ik denk dat de interesten op 'veilige' obligaties ook niet meer aan de neerwaartste trends kunnen ontsnappen.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
De prijszetting op de nieuwe Solvay bond is ongetwijfeld doordacht gedaan, en zal wel in lijn zijn met andere obligaties die ongeveer zelfde rating en looptijd hebben.Stier schreef: BNP Paribas Fortis geeft nu 4.80% en 5.30% op respectievelijk 7 en 10 jaar op haar achtergestelde certificaten.
Maar wat ik bedoel is dat ik daar persoonlijk niet echt warm van wordt, van 4,64 bruto op die looptijd. En zeker niet als je een paar dagen eerder zonder moeite 5% met depositogarantie kon vastklikken ..
Enjoy the party, but dance near the door
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!