obligatiefondsen met dividend
TIP
obligatiefondsen met dividend
Dit is misschien een domme vraag, maar als newbie durf ik mij af en toe eens zo één permitteren
.
Wanneer je bv nu een fonds koopt dat een dividend uitbrengt volgende maand, krijg je dan het volledig dividend toegekend of krijg je slechts 11/12 van dat dividend ?
Wanneer je bv nu een fonds koopt dat een dividend uitbrengt volgende maand, krijg je dan het volledig dividend toegekend of krijg je slechts 11/12 van dat dividend ?
Re: obligatiefondsen met dividend
Volledig. Maar ik zou wachten met aankoop tot na dividend. Bank heeft me lang geleden eens een fonds aangesmeerd vlak voor dividend en erna nooit de NIW behaald
Fonds is zelfs bijna evenveel gezakt als het divdend (met 0.5% verschil), dus was vestzak/broekzak operatie.
Laatst gewijzigd door josbos op 19 maart 2013, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: obligatiefondsen met dividend
Je krijgt het volledige dividend. De koers van het fonds zal ongeveer evenredig dalen met dat dividend.
Het dividend zit dus in de koers verwerkt, en als je het aankoopt betaal je dus zelf voor het dividend. Maar aangezien je dit terug krijgt minus 25% RV is dit dus zeer nadelig. Je koopt zo'n fonds dus best na uitkering van het dividend, niet ervoor.
Het dividend zit dus in de koers verwerkt, en als je het aankoopt betaal je dus zelf voor het dividend. Maar aangezien je dit terug krijgt minus 25% RV is dit dus zeer nadelig. Je koopt zo'n fonds dus best na uitkering van het dividend, niet ervoor.