Obligatielening Befimmo
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Obligatielening Befimmo
Befimmo gaat een obligatielening uitschrijven, 4,5 % op 6 jaar, inschrijvingsperiode van 4 to 26 april.
Graag info, kan je via Argenta inschrijven ?
Graag info, kan je via Argenta inschrijven ?
Re: Obligatielening Befimmo
ING & Dexia voorzien de plaatsing, dus daar al zeker. Argenta? Informeren bij je kantoor denk ik...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik jou was zou ik eerder befimmo-aandelen kopen dan de obligatielening.
1) Je dividendrendement ligt al hoger dan de coupon van de obligatie
2) Je maakt bovendien kans op een koersstijging (die op 6 jaar bekeken heel waarschijnlijk is)
3) Als je een goeie broker hebt (keytrade of binckbank bv) zijn je instapkosten waarschijnlijk lager dan bij de obligatie
4) Je zit niet vast voor 6 jaar, als je wil kan je je aandelen op ieder moment verkopen. Je kan dat ook met je obligatie, maar je loopt daar zeker een serieus risico (omdat de rente gaat stijgen) minder geld te krijgen dan je oorspronkelijke inleg.
1) Je dividendrendement ligt al hoger dan de coupon van de obligatie
2) Je maakt bovendien kans op een koersstijging (die op 6 jaar bekeken heel waarschijnlijk is)
3) Als je een goeie broker hebt (keytrade of binckbank bv) zijn je instapkosten waarschijnlijk lager dan bij de obligatie
4) Je zit niet vast voor 6 jaar, als je wil kan je je aandelen op ieder moment verkopen. Je kan dat ook met je obligatie, maar je loopt daar zeker een serieus risico (omdat de rente gaat stijgen) minder geld te krijgen dan je oorspronkelijke inleg.
https://www.dexia.be/info/NL/Media/Befi ... -17581.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Een koersstijging van het aandeel is verre van uitgesloten, maar koersstijgingen zijn ook mogelijk bij een obligatie. Bovendien als (als) morgen de intresten gevoelig stijgen en dit jaren aan een stuk zal het aandeel dalen en lager blijven dan nu voor lange termijn, bij de obligatie krijg je na 6 jaar je geld terug.Maarten schreef:Als ik jou was zou ik eerder befimmo-aandelen kopen dan de obligatielening.
...
...
3) Wat de kosten betreft, als deze aangeboden worden door een goede broker zijn er geen bij uitgifte (dacht ik?).
4) Obligaties kan je bij een goede broker ook verkopen op voorwaarde dat je toegang hebt tot de markt waarop ze genoteerd zijn.
Zelf ga ik niet instappen. Een obligatie moet voor mij meer opbrengen dan dit. Dan nog liever termijnrekening op 10 jaar.
Onlangs op de secundaire markt BANIMMO getankt, 5.15% looptijd tot 10/06/2015 aan 101.01%, deze geniet mijn voorkeur vanwege de kortere termijn.
Zo'n lage rente op die termijn in een klimaat van stijgende rentes en inflatie, ik denk echt niet dat de obligatie veel in koers gaat stijgen de komende jaren, wel integendeel. Deze obligatie zal je denk ik sowieso tot het einde van de looptijd moeten houden.ronnie schreef:2) Een koersstijging van het aandeel is verre van uitgesloten, maar koersstijgingen zijn ook mogelijk bij een obligatie. Bovendien als (als) morgen de intresten gevoelig stijgen en dit jaren aan een stuk zal het aandeel dalen en lager blijven dan nu voor lange termijn, bij de obligatie krijg je na 6 jaar je geld terug.Maarten schreef:Als ik jou was zou ik eerder befimmo-aandelen kopen dan de obligatielening.
...
...
3) Wat de kosten betreft, als deze aangeboden worden door een goede broker zijn er geen bij uitgifte (dacht ik?).
4) Obligaties kan je bij een goede broker ook verkopen op voorwaarde dat je toegang hebt tot de markt waarop ze genoteerd zijn.
Zelf ga ik niet instappen. Een obligatie moet voor mij meer opbrengen dan dit. Dan nog liever termijnrekening op 10 jaar.
Onlangs op de secundaire markt BANIMMO getankt, 5.15% looptijd tot 10/06/2015 aan 101.01%, deze geniet mijn voorkeur vanwege de kortere termijn.
Het klopt dat systematisch stijgende rentes ook het aandeel kunnen laten zakken. Maar ik denk dat Befimmo hiervan minder last zou hebben dan andere vastgoedbevaks. Befimmo heeft immers een relatief lage schuldgraad en ze hebben heel veel langetermijncontracten (die geïndexeerd zijn) met de overheid.
Wat de kosten van aankoop obligatie betreft weet ik het niet zeker. Gratis lijkt me wel heel mooi...
Kosten ten laste van de belegger
* De inschrijvingskosten en het bewaarloon voor de Obligaties op een effectenrekening zijn ten laste van de belegger tegen het geldende standaardtarief bij Dexia Bank NV (http://www.dexia.be" onclick="window.open(this.href);return false;).
* Zoals hierboven vermeld is een verkoop-en plaatsingscommissie van 1,875 % van het nominale bedrag van de uitgifte voor rekening van de particuliere belegger inbegrepen in de uitgifteprijs van 101,746 %.
Zoals ik al dacht. Gratis is leek nogal te mooi om waar te zijn. Aandelen kopen zal dus goedkoper zijn.Joeri_V schreef:Kosten ten laste van de belegger
* De inschrijvingskosten en het bewaarloon voor de Obligaties op een effectenrekening zijn ten laste van de belegger tegen het geldende standaardtarief bij Dexia Bank NV (http://www.dexia.be" onclick="window.open(this.href);return false;).
* Zoals hierboven vermeld is een verkoop-en plaatsingscommissie van 1,875 % van het nominale bedrag van de uitgifte voor rekening van de particuliere belegger inbegrepen in de uitgifteprijs van 101,746 %.
Befimmo wil gewoon nog even goedkoop tanken vooraleer langetermijnrente de hoogte in gaat.
uitgifteprijs wordt vastgelegd op 101,746%
Het jaarlijks actuarieel brutorendement op de uitgifteprijs bedraagt 4,165%
Is netto nog 3,54%. Bij Rabo termijnrekening 3,58% op 8 jaar of 3,23% netto op 6 jaar.
Bij aankoop voor 10.000 € maakt dat maar een verschil van 31 €/jaar.
Gewoon " Too little " om daar 6 jaar mijn geld in te steken.
Ik wacht nog even. Er komen nog betere opportuniteiten na de zomer.
Is netto nog 3,54%. Bij Rabo termijnrekening 3,58% op 8 jaar of 3,23% netto op 6 jaar.
-
- Newbie
- Contacteer:
En grootbanken die meestal dergelijke obligatieleningen uitgeven profiteren gretig mee via kosten. Reken daar nog maar een stuk af voor het jaarlijkse bewaarloon. Het is schandalig dat men een rente afficheert die meer dan een procent hoger ligt dan wat men werkelijk ontvangt. Al wat enigszins interessant lijkt voor de klant wordt eerst door de bank helemaal afgeroomd. Verkoopcommissie, inschrijvingskosten, bewaarloon, ............ wat gaan ze nog allemaal uitvinden. Men verplicht ons stukken bij de bank te bewaren en dan rekenen ze daar nog kosten voor. Schrik niet van een jaarlijkse bewaarkost van nog eens 0,20% !Bermudez schreef:Befimmo wil gewoon nog even goedkoop tanken vooraleer langetermijnrente de hoogte in gaat.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Is netto zelfs maar 3.49%.Bermudez schreef:Befimmo wil gewoon nog even goedkoop tanken vooraleer langetermijnrente de hoogte in gaat.
Maar groot gelijk dat het verschil met een risicoloze termijnrekening op 6 jaar gewoonweg veel te klein is om hier je geld in te steken.