obligaties in Nieuw-Zeelandse dollar
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
obligaties in Nieuw-Zeelandse dollar
En wat met obligaties in Nieuw-Zeelandse dollar? Bv. DAIMLER AG en WESTPAC SECURITIES? Allebei rendement boven de 4 % en vrij korte looptijd, maar natuurlijk wel het wisselkoersrisico. Ik kan moeilijk inschatten in welke mate het momenteel interessant is om te beleggen in Nieuw-Zeelandse dollar. ALvast bedankt voor het advies! :-)
Re: obligaties in Nieuw-Zeelandse dollar
Dit schreef BNPPF in zijn publicatie van 9 november 2015
Dus voor de langere termijn. Hou er dan ook rekening mee dat je deze obligaties op hun vervaldag moet doorrollen via een nieuwe obligatie in dezelfde munt....Verder zijn ook een aantal grondstofgerelateerde munten goedkoop en/of bieden ze een aantrekkelijke rente: de Nieuw-Zeelandse dollar (NZD), de Mexicaanse peso (MXN) en de Noorse kroon (NOK). Hou er wel rekening mee dat deze munten door de geschetste onzekerheid rond China, de grondstofprijzen en het monetair beleid een zeer volatiel verloop zullen kennen. Beleggen in obligaties in hoogrentende of grondstoffenmunten gebeurt daarom best vanuit een langetermijnperspectief waarbij de hogere coupons jaar na jaar een buffer opbouwen om de tussentijdse volatiliteit van de wisselkoersen op te vangen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even kijken wat de NZD intussen deed tegenover de euro. Globaal ging het de laatste twee jaar niet slecht maar in de lente 2017 werd het moeilijk. Naarmate de USD-rentevoet stijgt, verwacht ik dat de NZD wat van zijn aantrekkingskracht zal verliezen en dus zal dalen tegenover de USD?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Mag ik dit nog eens onder de aandacht brengen?fidinda schreef: ↑14 juli 2017, 12:45 Even kijken wat de NZD intussen deed tegenover de euro. Globaal ging het de laatste twee jaar niet slecht maar in de lente 2017 werd het moeilijk. Naarmate de USD-rentevoet stijgt, verwacht ik dat de NZD wat van zijn aantrekkingskracht zal verliezen en dus zal dalen tegenover de USD?
Momenteel via Belfius de mogelijkheid om in te schrijven voor 3 jaar aan 3%. Is dit dan wel interessant?
Zeer zeker doen.
Gezien uw vraag in ander topic.
Mens laat u dit toch niet aanpraten.
Men brengt dit op de markt omdat ze verwachten dat ge er uw broek aan scheurt.
Die coupon aan 3 % daar roerende voorheffing op ,inteken prijs boven pari , dan nog de wisselkoers.
De voorstellen van de grootbanken zijn er niet op gericht u rijker te maken.
Al dollars in bezit kan het een ander verhaal zijn.
Estate Guru believer.