Obligaties met vaste rente
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligaties met vaste rente
Hoe kan ik weten wanneer er nieuwe obligaties met vaste rente worden uitgegeven ,
meestal zijn ze al afgesloten als ik ervan hoor.
Is er zo geen site waar je die van tevore kan vinden.
meestal zijn ze al afgesloten als ik ervan hoor.
Is er zo geen site waar je die van tevore kan vinden.
Re: Obligaties met vaste rente
Meestal , als je regelmatig naar dit forum terugkeert , krijg je wel te lezen indien er zich nieuwe obligaties voordoen . Zo heb ik laastleden via dit forum enkele coupures gekocht van het bedrijf Atenor , wie ze verkocht , waar je ze het eerst kon kopen , zelfs mijn kantoorhouder was op dat moment niet op de hoogte dat je online via de site van Argenta kon obligaties kopen van Atenor
. Hoe ik het anders ook zou weten ? via de website van de Tijd , maar als je hier regelmatig naartoe surft , blijf je op de hoogte van wat er te "bieden" valt in de obligatiemarkt .

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ben een nieuweling
Als er al een vaste rente wordt uitgekeerd op bedrijfsobligaties over hoeveel % netto, spreken we dan gemiddeld?
Kan iemand een paar tips geven?
Bedankt,
Seppl
Als er al een vaste rente wordt uitgekeerd op bedrijfsobligaties over hoeveel % netto, spreken we dan gemiddeld?
Kan iemand een paar tips geven?

Bedankt,
Seppl
Normaal netto rond de 4% , MAAR kijk eerst wie ze uitgeeft ( slecht beleid , slechte jaarresultaten na mekaar , niet veel liquide .....etc. ) . Eerst je huiswerk maken van het bedrijf die de obligatie uitbrengt , en in welke munt . Weet ook over wat je spreekt , licht je goed in in verband met obligaties . Over dit topic werd al ééns gesproken op de site , kijk maar ééns rond
.

check regelmatig onderstaande link
http://www.remes-bonds.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier worden de meeste nieuwe obligaties vermeld.
En verder kijken op website van De Tijd of op dit forum, waar normaal vrij kort na de bekendmaking een item gewijd wordt aan de nieuwe uitgifte.
Dikwijls wordt pas na beurstijd aangekondigd dat de dag erop obligaties te koop waren van UCB, Atenor, d'Ieteren, Inbev etc.
3 verschillende bronnen die regelmatig in't oog moeten gehouden worden.
En als bijkomende tip, wordt klant bij verschillende banken, indien er geen of weinig kosten aan verbonden zijn.
Centea, maar uiteindelijk KBC hebben me een paar keer in de steek gelaten omdat ze sommige uitgiftes reserveerden voor hun Private banking klanten, maar ik heb mijn gerief gevonden bij Dexia, ING, Argenta, Keytrade en Deutsche Bank.
Bij sommige van deze banken kost het openen van rekeningen en effectenrekening toch niets.
http://www.remes-bonds.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier worden de meeste nieuwe obligaties vermeld.
En verder kijken op website van De Tijd of op dit forum, waar normaal vrij kort na de bekendmaking een item gewijd wordt aan de nieuwe uitgifte.
Dikwijls wordt pas na beurstijd aangekondigd dat de dag erop obligaties te koop waren van UCB, Atenor, d'Ieteren, Inbev etc.
3 verschillende bronnen die regelmatig in't oog moeten gehouden worden.
En als bijkomende tip, wordt klant bij verschillende banken, indien er geen of weinig kosten aan verbonden zijn.
Centea, maar uiteindelijk KBC hebben me een paar keer in de steek gelaten omdat ze sommige uitgiftes reserveerden voor hun Private banking klanten, maar ik heb mijn gerief gevonden bij Dexia, ING, Argenta, Keytrade en Deutsche Bank.
Bij sommige van deze banken kost het openen van rekeningen en effectenrekening toch niets.
Op http://www.oblis.be/nl kan je je ook inschrijven op een mailinglist. je krijgt dan een mail toegestuurd. Meeste obligaties zijn per 50.000 euro, maar die per 1000 euro krijg je ook per mail gestuurd.
Hallo,
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties.
Met de informatie en tips kan ik al van start gaan.

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties.
Met de informatie en tips kan ik al van start gaan.

Het moeilijkste vind ik dat er geld moet staan op de rekening waar je ze kunt kopen. Dikwijls rap uitverkocht dus geen tijd genoeg om over te schrijven.
Mieke
Mieke
Dat er geld moet op de rekeningen staan is niet steeds noodzakelijk. Waarschijnlijk alleen bij internetbanken, en met zekerheid bij Keytrade.
Is zeker niet het geval bij Dexia, ING, AXA of Centea.
Van Argenta durf ik het niet te zeggen, misschien wel als je online uw bestelling door zou geven.
Ik denk dat de manier van bestellen er voor iets tussen zit. Bij de pure internetbanken verwachten ze mijn inziens onmiddellijk cash. De meeste kantoorhouders kennen hun klanten toch een beetje als men telefonisch een bestelling doorgeeft naar het kantoor.
Bij één van de bovenstaande banken was ik al jaren alleen klant met een spaarboekje van max. 100 €.
En nu kon die me UCB's leveren, wat anderen niet konden, of reserveerden voor hun private banking klanten.
Ik heb telefonisch bestelling doorgegeven, ben 1 uur later gaan tekenen, en het enige wat ze vroegen om er toch voor te zorgen dat er asap 10% van het totale bedrag op de spaarrekening zou komen, en de rest dan tegen betaaldag. En zo hebben we dat dan ook gedaan.
Of, ik heb er al gekocht met betaaldatum bvb. 25 januari, met omzeggens 0 € op de spaarrekening, maar wel met een termijnrekening of een kasbon die kwam te vervallen op bvb. 23 januari.
Ik moet toegeven, internetbanken hebben veel voordelen, maar in sommige gevallen is een bank met kantoren, en personeel ook voordelig, zoals in bovenstaande gevallen.
Is zeker niet het geval bij Dexia, ING, AXA of Centea.
Van Argenta durf ik het niet te zeggen, misschien wel als je online uw bestelling door zou geven.
Ik denk dat de manier van bestellen er voor iets tussen zit. Bij de pure internetbanken verwachten ze mijn inziens onmiddellijk cash. De meeste kantoorhouders kennen hun klanten toch een beetje als men telefonisch een bestelling doorgeeft naar het kantoor.
Bij één van de bovenstaande banken was ik al jaren alleen klant met een spaarboekje van max. 100 €.
En nu kon die me UCB's leveren, wat anderen niet konden, of reserveerden voor hun private banking klanten.
Ik heb telefonisch bestelling doorgegeven, ben 1 uur later gaan tekenen, en het enige wat ze vroegen om er toch voor te zorgen dat er asap 10% van het totale bedrag op de spaarrekening zou komen, en de rest dan tegen betaaldag. En zo hebben we dat dan ook gedaan.
Of, ik heb er al gekocht met betaaldatum bvb. 25 januari, met omzeggens 0 € op de spaarrekening, maar wel met een termijnrekening of een kasbon die kwam te vervallen op bvb. 23 januari.
Ik moet toegeven, internetbanken hebben veel voordelen, maar in sommige gevallen is een bank met kantoren, en personeel ook voordelig, zoals in bovenstaande gevallen.