Obligaties UCB 150 miljoen €, uitgifte 101.875% coupon 5.75%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligaties UCB 150 miljoen €, uitgifte 101.875% coupon 5.75%
Rendement bruto is 5.31%, netto 4.46% looptijd is 5 jaar.
Inschrijving vanaf maandag 26.10 om 09.00 tot 25.10 ( wordt waarschijnlijk vervroegd afgesloten).
Betaaldag is 27.11.2009.
BNP Paribas Fortis, ING en KBC zijn leadmanagers.
Volgens mij ga je er zeer snel moeten zijn wil je er bij zijn.
Bron: http://hugin.info/133973/R/1349838/325453.pdf
Inschrijving vanaf maandag 26.10 om 09.00 tot 25.10 ( wordt waarschijnlijk vervroegd afgesloten).
Betaaldag is 27.11.2009.
BNP Paribas Fortis, ING en KBC zijn leadmanagers.
Volgens mij ga je er zeer snel moeten zijn wil je er bij zijn.
Bron: http://hugin.info/133973/R/1349838/325453.pdf
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: Obligaties UCB 150 miljoen €, uitgifte 101.875% coupon 5.75%
denk er sterk aan om hier wat in te beleggen. Zijn er mensen die me dat zouden afraden en waarom? (zoals het met obligaties hoort, zou ik als vrij defensieve belegger slechts beperkt aandeel van totale kapitaal investeren, dacht aan 2000 euro of 2 coupons)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is er in die 4,46% rekening gehouden met de uitgife aan 101,875%?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
4,46% is je netto rendement ja, dus rekening houdend met 15% RV en uitgifteprijs van 101,875christophe schreef: Is er in die 4,46% rekening gehouden met de uitgife aan 101,875%?
Enjoy the party, but dance near the door
Lijkt me een interessante uitgifte. Het bedrijf is gezond en maakt winst. Ik kan er wel geen rating van vinden.
Het probleem zal inderdaad zijn om ze vast te krijgen en wellicht is ook deze obligatie na enkele minuten uitverkocht.
Het probleem zal inderdaad zijn om ze vast te krijgen en wellicht is ook deze obligatie na enkele minuten uitverkocht.
Dat is een goede strategie. Deze obligatie lijkt een interessant alternatief voor wie meer rendement wil dan een termijnrekening. Maar als defensieve belegger je mag nooit meer dan 5% van je kapitaal in 1 individuele obligatie stoppen.denk er sterk aan om hier wat in te beleggen. Zijn er mensen die me dat zouden afraden en waarom? (zoals het met obligaties hoort, zou ik als vrij defensieve belegger slechts beperkt aandeel van totale kapitaal investeren, dacht aan 2000 euro of 2 coupons)
Wat me een beetje tegensteekt zijn de kosten voor bewaarloon. Bij Keytrade is dat allemaal gratis.
KBC
0.20% + BTW, minimum 9.68 € incl btw voor effectenrekening en 3.02 € incl btw per bewaarlijn.
ING
0.12%, minimum 3€ + BTW, dossierrecht 7.5 € + BTW
BNP Paribas Fortis
Dossierkosten 1.75 € per kwartaal ( gratis voor Service Pack-leden)
0.125%, minimum per post 1 € per kwartaal
Als je voor een klein bedrag wil inschrijven vreten deze kosten snel aan het rendement.
Dit is wel een belegging met een groter risico dan een termijnrekening maar is de beste aanbieding in deze categorie.
KBC
0.20% + BTW, minimum 9.68 € incl btw voor effectenrekening en 3.02 € incl btw per bewaarlijn.
ING
BNP Paribas Fortis
Dossierkosten 1.75 € per kwartaal ( gratis voor Service Pack-leden)
0.125%, minimum per post 1 € per kwartaal
Als je voor een klein bedrag wil inschrijven vreten deze kosten snel aan het rendement.
Dit is wel een belegging met een groter risico dan een termijnrekening maar is de beste aanbieding in deze categorie.
Laatst gewijzigd door Stier op 24 oktober 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik koop tegenwoordig altijd via BKCP; geen enkele kost daar!!!!
Je moet er wel vlug bij zijn.
Je moet er wel vlug bij zijn.
heel goed dat keytrade en bkcp geen kosten aanrekenen, anderzijds bieden ze momenteel niet echt een alternatief voor deze obligatie...
Ik ging deze voormiddag dan ook langs in het kbc-kantoor en ze zullen maandag bij openingstijd alle aanvragen invoeren. Blijkbaar was ik wel niet de eerste die langs ging, rekening houdende met het feit dat er van die obligatie nog NIKS op de kbc site staat geeft dat waarschijnlijk aan dat de obligatie bijna direct 'volzet' zal zijn.
Ik ging deze voormiddag dan ook langs in het kbc-kantoor en ze zullen maandag bij openingstijd alle aanvragen invoeren. Blijkbaar was ik wel niet de eerste die langs ging, rekening houdende met het feit dat er van die obligatie nog NIKS op de kbc site staat geeft dat waarschijnlijk aan dat de obligatie bijna direct 'volzet' zal zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
ING
Die 0.12% op wat slaat te dat? Op het te beleggen bedrag?
Die 0.12% op wat slaat te dat? Op het te beleggen bedrag?
Ik heb zaterdag kunnen intekenen. Bij KBC hebben ze mij gezegd dat telefoneren om 9u de snelste weg is om nog te bestellen.
Mij lijkt het een zeer interessante belegging.
Mij lijkt het een zeer interessante belegging.
Ik vind - eens te meer - de kosten die de grootbanken voor deze uitgifte aanrekenen exorbitant. Als ik het even doorreken voor bvb. BNP etc. is de conclusie dat wie één coupure aankoopt dik een kwart van het rendement mag afdokken, wie voor 5 coupures intekent, schuift nog steeds ruim 14% van de opbrengst door naar die inhalige haaien... Dat vind ik er nogal ver over: zo kan ik het ook...
Het is mogelijk dat partijen zoals Argenta, Keytrade & Deutsche Bank een pak van deze obligaties opkopen om door te verkopen aan hun klanten.
Argenta heeft dit recent gedaan met de uitgifte van de Confinimmo obligaties.
Deze banken rekenen geen kosten aan.
Als iemand meer info heeft is deze steeds welkom.
db nam gisteren bestellingen op en plaatsen die morgenochtend,Stier schreef: Het is mogelijk dat partijen zoals Argenta, Keytrade & Deutsche Bank een pak van deze obligaties opkopen om door te verkopen aan hun klanten.
er was veel vraag dus ze konden niks garanderen
Heb voor mezelf gisteren even de berekening gemaakt : stel dat ik 25 000 Eur zou beleggen in dit produkt dan maak ik na 5 jaar een winst van 800 Eur tov het laten staan op een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie (1,5%) en in de veronderstelling dat de rentevoeten de komende 5 jaar NIET zouden stijgen !! En dat is dan voor mij te weinig extra vergoeding om je geld naar dit produkt te verleggen (hoewel het zeker niet oninterressant is) en voor 5 jaar te blokkeren. Immers de kosten om in te stappen lopen wel op : verlies getrouwheidspremie op je huidige spaarrekening, 1,875% kosten en de jaarlijkse beheerskosten van KBC die eigenlijk alles samen al een serieuze knauw geven aan je rendement. Dit is mijn enige bedenking hierbij...
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Je blokkeert je geld niet voor 5 jaar in dit produkt, je belegt in een obligatie met een looptijd van 5 jaar. Dat is helemaal niet hetzelfde: een obligatie kan je elke dag verkopen (eventueel met winst, onder andere afhankelijk van wat de rentemarkt ondertussen gedaan heeft)Nicos schreef: En dat is dan voor mij te weinig extra vergoeding om je geld naar dit produkt te verleggen (hoewel het zeker niet oninterressant is) en voor 5 jaar te blokkeren.
Enjoy the party, but dance near the door