Obligaties via Saxo ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligaties via Saxo ?
Dag,
Ik overweeg om een rekening bij Saxo te openen voor de aankoop van obligaties. Mag ik informeren naar jullie bevindingen?
Er is bijvoorbeeld een periode geweest dat het niet mogelijk was om te slagen voor een test die noodzakelijk was om een obligatie order in te voeren. Mag ik ervan uitgaan dat deze periode voorbij is?
Verder lijkt het me dat de kosten goed zitten en dat de admin beperkt is aangezien het gaat over een Belgische rekening...
Alvast bedankt !
Mvg,
Gunther
Ik overweeg om een rekening bij Saxo te openen voor de aankoop van obligaties. Mag ik informeren naar jullie bevindingen?
Er is bijvoorbeeld een periode geweest dat het niet mogelijk was om te slagen voor een test die noodzakelijk was om een obligatie order in te voeren. Mag ik ervan uitgaan dat deze periode voorbij is?
Verder lijkt het me dat de kosten goed zitten en dat de admin beperkt is aangezien het gaat over een Belgische rekening...
Alvast bedankt !
Mvg,
Gunther
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Obligaties via Saxo ?
Ik ben zeer tevreden over Saxo.
Wat die test voor obligaties betreft: ik beleg enkel in etf's en heb bijgevolg minder kennis over obligaties.
De test zelf heb ik nog niet gedaan.
Zal het vanavond laat eens proberen.
Ik zal u mij resultaat laten weten.
Ben zelf ook benieuwd
Wat die test voor obligaties betreft: ik beleg enkel in etf's en heb bijgevolg minder kennis over obligaties.
De test zelf heb ik nog niet gedaan.
Zal het vanavond laat eens proberen.
Ik zal u mij resultaat laten weten.
Ben zelf ook benieuwd

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb al enkele malen staatsoblogaties gekocht op saxo, gaat goed, kosten 5a6 eur tot 5000 eur.
Indien iemand nog zonder transactiekosten aandelen, obligaties of etfs wil aankopen.
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/CEhrH
Saxo Bank referral link voor € 100 gratis transactietegoed bij het openen van een account:
https://refer.saxo/CEhrH
-
- Newbie
- Contacteer:
Aankopen via een beurs gaan goed, bv. Franse staatsobligatie op Bonds Europe Government.
Ik wou een andere obligatie (EU000A285VM2) kopen via "Consolidated price feed", maar dat is allerminst transparant. Aankooporder geraakt niet uitgevoerd, ook al zakt de koers onder mijn biedprijs. Helpdesk in deze ook niet erg behulpzaam.
Ik wou een andere obligatie (EU000A285VM2) kopen via "Consolidated price feed", maar dat is allerminst transparant. Aankooporder geraakt niet uitgevoerd, ook al zakt de koers onder mijn biedprijs. Helpdesk in deze ook niet erg behulpzaam.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Hetzelfde verhaal als bij degiro. Ook daar werden bepaalde orders doorgesluisd naar bevriende makelaars die aan degiro een vergoeding geven, en aan de klant een hogere prijs. Pure fraude.Demets3500 schreef: ↑Gisteren 16:35 Aankopen via een beurs gaan goed, bv. Franse staatsobligatie op Bonds Europe Government.
Vandaar dat de helpdesk van Saxo niet behulpzaam is; ze kunnen moeilijk zeggen dat ze frauderen. Tegen mij hebben ze na lang aandringen (nadat ze 3 keer de telefoon hadden neergelegd; er was een technisch probleem, beweerden ze achteraf) ronduit gelogen: zeggen dat mijn order naar euronext werd gestuurd wat een flagrante leugen was.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik heb helaas ook ongeveer dezelfde ervaring als kleinespaarder bij saxo bij obligatie aankopen. Het is een gefoefel daar. Bolero lijkt duurder maar is eerlijker inzake koersvorming en bied en laat. Saxo is , wat mij betreft niet te vertrouwen inzake bied en laatprijzen bij obligaties