Obligaties welke beginnen met ISIN code DE.......
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Obligaties welke beginnen met ISIN code DE.......
Zoals kan afleiden uit andere items op dit forum bestaat de kans dat bij coupons van sommige obligaties dubbele RV dient betaald te worden. Zo was er afgelopen nog de discusie i.v.m. de uitgifte van een Griekse staatsobligatie en dubbele RV.
Hoe zit dat met Duitse obligaties waarij ISIN code start met DE.
Of met Franse waarbij ISIN code start met FR.
Als ik me niet vergis beginnen Europese steeds met XS, en daar betaal je standaard 15% RV.
Iemand meer info hierover ??
Hoe zit dat met Duitse obligaties waarij ISIN code start met DE.
Of met Franse waarbij ISIN code start met FR.
Als ik me niet vergis beginnen Europese steeds met XS, en daar betaal je standaard 15% RV.
Iemand meer info hierover ??
Re: Obligaties welke beginnen met ISIN code DE.......
Je betaalt geen dubbele RV bij euro-obligaties ("eurobonds"). Dat is nog iets anders dan obligaties in euro! Het zijn obligaties die in meerdere landen te koop worden aangeboden en dus een aangepast europees statuut hebben.
Die euro-obligaties hebben inderdaad vaak een ISIN die begint met XS, volgens wikipedia betekent dit "Effecten met een "Europees' karakter, meestal met een clearing in Euroclear of Clearstream.".
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dus niet dat een XS ook met zekerheid betekent dat je met een echte eurobond te maken hebt.
Verder heb ik alvast minstens 1 eurobond die met FR begint, dus een landcode betekent dus niet dat het geen eurobond is.
Het enige dat uitsluitsel geeft is de prospectus, die een paragraaf bevat hoe het product fiscaal behandeld wordt.
Die euro-obligaties hebben inderdaad vaak een ISIN die begint met XS, volgens wikipedia betekent dit "Effecten met een "Europees' karakter, meestal met een clearing in Euroclear of Clearstream.".
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dus niet dat een XS ook met zekerheid betekent dat je met een echte eurobond te maken hebt.
Verder heb ik alvast minstens 1 eurobond die met FR begint, dus een landcode betekent dus niet dat het geen eurobond is.
Het enige dat uitsluitsel geeft is de prospectus, die een paragraaf bevat hoe het product fiscaal behandeld wordt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.