Olie, Staal, Nikkel en auto's
TIP
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Olie, Staal, Nikkel en auto's
Toen ik nog tijd teveel had ooit eens wat fictieve aandelen gekocht met best goede resultaten. Onder het motto: what goes down must go up, of was het what goes down goes even deeper
Ik vraag mij dus af:
Olie
- niet hoog, dit kan nog een tijdje aanhouden: Koers van Shell lijkt vrij laag
staal
- Aankoopprijs van staal is zeer laag (referentie = 10 jaar), koers van Arcelor lijkt laag
Nikkel
- Nikkel eveneens zeer laag, tevens crisis in Brazilië: Koers van Yale lijkt vrij laag
Auto's
- Kan me moeilijk inbeelden dat VW 10 jaar op het huidige niveau blijft, nog wat lager na wat processen en boetes, daarna langzaam herstel ?
Met mijn drankprobleem en IQ van 2 cijfers zijn suggesties welkom
Ik vraag mij dus af:
Olie
staal
- Aankoopprijs van staal is zeer laag (referentie = 10 jaar), koers van Arcelor lijkt laag
Nikkel
- Nikkel eveneens zeer laag, tevens crisis in Brazilië: Koers van Yale lijkt vrij laag
Auto's
- Kan me moeilijk inbeelden dat VW 10 jaar op het huidige niveau blijft, nog wat lager na wat processen en boetes, daarna langzaam herstel ?
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: Olie, Staal, Nikkel en auto's
Agree, maar heb zelf al moeten leren dat vrijlaag feitelijk betekend het kan nog veel lager 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een lage koers is nog geen goed instapmoment / koopkans / opportuniteit. Je kunt in al het bovenstaande beleggen indien je bereid bent om je aandelen jaren bij te houden.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb idd plannen om dit jaar voor beperkt bedrag (paar duizend euro) aandelen te kopen, ik kan het geld ruime tijd missen maar zou toch graag op 5 jaar reeds deftig resultaat boeken zonder al te grote risico`s te nemen.Selena1 schreef:Een lage koers is nog geen goed instapmoment / koopkans / opportuniteit. Je kunt in al het bovenstaande beleggen indien je bereid bent om je aandelen jaren bij te houden.
Mijn eerste en enige aankoop van aandelen dateerde van 2007, heb deze aandelen nog steeds en als ik de kosten verreken heb ik 6,1% netto per jaar behaald. Rekening houdend met 2008 heb ik veel geluk gehad.
Ik kocht Shell eind 2008 aan bijna 17 euro. Daalde toen nog verder tot zo'n 16 euro. Ik heb ze later, ondanks de mooie kwartaaldividenden in delen verkocht.
Metalen: Arcelor heb ik nu met veel verlies nog altijd in bezit net als Umicore, Rio tinto en Nyrstar. Arcelor en Nyrstar geven nauwelijks dividenden. Umicore daarentegen ziet er beter uit.
Petrol en gas: Repsol (Madrid), BP en Chevron (Nyse), en Eni en Enel (Milaan). Ik denk dat gas door het recente klimaatakkoord een mooie toekomst is weggelegd. Allen gaven tot nu toe mooie dividenden, ondanks de dalende olieprijs.
In auto's beleg ik niet. Ik koop ze als ik er ééntje nodig heb.
Metalen: Arcelor heb ik nu met veel verlies nog altijd in bezit net als Umicore, Rio tinto en Nyrstar. Arcelor en Nyrstar geven nauwelijks dividenden. Umicore daarentegen ziet er beter uit.
Petrol en gas: Repsol (Madrid), BP en Chevron (Nyse), en Eni en Enel (Milaan). Ik denk dat gas door het recente klimaatakkoord een mooie toekomst is weggelegd. Allen gaven tot nu toe mooie dividenden, ondanks de dalende olieprijs.
In auto's beleg ik niet. Ik koop ze als ik er ééntje nodig heb.
Daarom dat ze dat gaslek verzwegen tijdens de klimaatonderhandelingen.
Gasopslag wordt waarschijnlijk een stuk duurder door bijkomende veiligheidsvoorzieningen en hogere verzekeringspremies.
Gasopslag wordt waarschijnlijk een stuk duurder door bijkomende veiligheidsvoorzieningen en hogere verzekeringspremies.
Olie zal het nog wel een tijdje slecht blijven doen, fundamenteel gezien ziet het er niet zo goed uit.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Even mezelf quoten met tussentijdse evaluatie:contextbinder schreef:Toen ik nog tijd teveel had ooit eens wat fictieve aandelen gekocht met best goede resultaten. Onder het motto: what goes down must go up, of was het what goes down goes even deeper![]()
Ik vraag mij dus af:
Olie
staal
Nikkel
Auto's
Allen fictief gekocht in januari:
Shell: + 12,9 procent
Arcelor: + 44,1 procent
Yale: + 87,5 procent
VW: + 0,69 procent
Ben ik nu een beursgoeroe
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Jezelf omschrijven als koopjesjager/bodemjager zeg maar ...
Indien je wat kunt inschatten waar de bodem ligt tijdens een daling ... Kan je gerust kloppen doen zoals m'n bij ons zegt.
Indien je wat kunt inschatten waar de bodem ligt tijdens een daling ... Kan je gerust kloppen doen zoals m'n bij ons zegt.
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Volgens mij heeft zowel Shell als Arcelor nog potentie, Shell omwille van de moordende concurrentie op de oliemarkt waarbij grote bedrijven de kleine kapotconcurreren, ondanks de negatieve olieberichtgevingen is de oliedaling, volatiliteit na toch een daar dagen slecht nieuws niet echt in extreem verval. Wat dus wijst op toenemende stabilisatie.contextbinder schreef:
Shell: + 12,9 procent
Arcelor: + 44,1 procent
Yale: + 87,5 procent
VW: + 0,69 procent
Ben ik nu een beursgoeroeof heb ik gewoon geluk gehad Moet ik deze nu echt gaan kopen of heb ik mijn moment gemist?
Kanttekening hierbij is het geo-politieke gepoker waarbij zowel RU,SA,KW als Iran in nabije toekomst nog productie kunnen verhogen onzekerheid kan brengen tot juni eventueel (volgende OPEC vergadering (verwacht dan wel een akkoord, aangezien SA enorm productief produceert en toch ook al een banklening is aangegaan wijst het erop dat ze de laatste kaarten op tafel zijn aan het spelen nu)).
Zie de olie wel zeker 50$ bereiken op het einde van dit jaar. Dus voor mij zou Shell een koopje zijn.
Arcelor ongeveer hetzelfde verhaal, Arcelor is enorm diepgevallen door de staalprijs, zo erg dat het een onderwaardering had, tegenwoordig komt er enkel maar positief nieuws naar buiten. En juist zoals in het Shell verhaal heb je als grote speler meer marktpotentieel nadat kleintjes door daling commoditie prijs het moeilijker hebben gekregen.
Yale: geen idee van, niet gevolgd..
VW: Geen commentaar ook, weinig kennis hieromtrent.
Moest je overwegen echt te kopen dan ben je vermoed ik voor zowel Shell als Arcelor nog niet te laat, de andere twee geen flauw idee.
Onlangs kreeg ik van een (groot)bank het advies om te investeren in een olie fonds. Wantrouwig als ik ben en niet echt een kenner op financieel gebied, kwam ik tijdens een speurtocht uit op dit bericht/forum met al nuttige informatie.
Op de fondsfiche van het aangeboden fonds staat de koers momenteel vrij laag. Maar uiteraard kan het nog veel lager.
Is een olie fonds iets dat jullie zouden aanraden om te kopen of potentieel in zien de komende jaren ?
Dank u wel
Op de fondsfiche van het aangeboden fonds staat de koers momenteel vrij laag. Maar uiteraard kan het nog veel lager.
Is een olie fonds iets dat jullie zouden aanraden om te kopen of potentieel in zien de komende jaren ?
Dank u wel
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Tussentijdse evaluatie
Allen fictief gekocht in januari:
Shell: + 13,87 procent
Arcelor: + 58,64 procent
Yale: + 143,22 procent
VW: - 0,77 procent