Olieprijzen
TIP
Olieprijzen
Olie staat allesbehalve aan z'n minimum. Verdere dalingen liggen in 't verschiet.
HALLIBURTON en SBM OFFSHORE schrappen respectievelijk 1000 en 1200 jobs. Zij weten hoe laat het is. Meerdere jobs in oliesector zullen verloren gaan.
HALLIBURTON en SBM OFFSHORE schrappen respectievelijk 1000 en 1200 jobs. Zij weten hoe laat het is. Meerdere jobs in oliesector zullen verloren gaan.
Re: Olieprijzen
Gisteren incasseerde olie een nieuwe patat. Wat brengt vandaag en morgen? Moeilijk, misschien onmogelijk, te voorspellen, maar de trend is downwards gericht.
Zolang olieprijzen zakken, zullen aandelen ook zakken.
Zolang olieprijzen zakken, zullen aandelen ook zakken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vandaag weer bijna -3%, en we zitten al een eindje onder de $60.
Voor een land als België en voor Europa is dit eigenlijk wel goed nieuws, als netto importeurs van olie.
Daar profiteert bijna elke sector van. Zou blijkbaar het verschil maken tussen een mini krimp en een mini groei.
Anderzijds zijn er heel veel sectoren recht- of onrechtstreeks verbonden met de olie industrie. Veel investeringen daar zullen vertraging oplopen of opgeschort worden.
Positieve invloed:
- Transportsector
- Verpakkingsindustrie
- Industrie met een hoge energiekost
- Industrie met veel plastic als grondstof
Negatieve invloed:
- Alternatieve energie (zelfs Tesla)
- Olietoeleveringsbedrijven (ook diensten)
- Gastankers (andere-dan-olie-energie-transporten)
- Plantaardige olie / PPO producenten
- Het milieu
Ik zie in mijn portefeuille wel onrechtstreeks goed nieuws voor Rolls Royce Holding, de verlaagde kosten maakt vliegfirma's financieel gezonder. Vraag is natuurlijk of ze volop voor nieuwe Boeings zullen gaan met dat geld. Misschien niet, maar ze zullen zeker wel meer passagiers kunnen verleiden.
Voor een land als België en voor Europa is dit eigenlijk wel goed nieuws, als netto importeurs van olie.
Daar profiteert bijna elke sector van. Zou blijkbaar het verschil maken tussen een mini krimp en een mini groei.
Anderzijds zijn er heel veel sectoren recht- of onrechtstreeks verbonden met de olie industrie. Veel investeringen daar zullen vertraging oplopen of opgeschort worden.
Positieve invloed:
- Transportsector
- Verpakkingsindustrie
- Industrie met een hoge energiekost
- Industrie met veel plastic als grondstof
Negatieve invloed:
- Alternatieve energie (zelfs Tesla)
- Olietoeleveringsbedrijven (ook diensten)
- Gastankers (andere-dan-olie-energie-transporten)
- Plantaardige olie / PPO producenten
- Het milieu
Ik zie in mijn portefeuille wel onrechtstreeks goed nieuws voor Rolls Royce Holding, de verlaagde kosten maakt vliegfirma's financieel gezonder. Vraag is natuurlijk of ze volop voor nieuwe Boeings zullen gaan met dat geld. Misschien niet, maar ze zullen zeker wel meer passagiers kunnen verleiden.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Het valt wel op dat de prijzen aan de pomp minder hard dalen dan die van een vat olie. Als ik mij niet vergis is de prijs van een vat al bijna gehalveerd, aan de pomp spreken we van 25% (ruw geschat). De rest zijn dan taks verhogingen? Of hoe moet ik dat zien?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
@Vaganzza
Inderdaad, declick-systeem.
Inderdaad, declick-systeem.
Laatst gewijzigd door Monrose op 16 december 2014, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verschil gaat inderdaad naar de staatskas, prijsdalingen worden slechts voor een deel doorgerekend.
Dat klopt niet volledig. Er is enerzijds het click-systeem, maar anderzijds bestaat de prijs van een liter brandstof niet zuiver uit de olieprijs, maar uiteraard ook uit een component handling en bewerking, om van ruwe olie tot brandstof te komen. En die kost blijft grosso modo constant. Die mannen van Shell, Esso,... moeten ook betaald worden, hé, en hun raffinaderijen ook.
Ben ervan overtuigd dat zolang de olieprijs zakt, de aandelenmarkten ook zullen zakken.
't Is wachten op stabiliteit of stijging van olie alvorens aandelen bij te kopen.
't Is wachten op stabiliteit of stijging van olie alvorens aandelen bij te kopen.
Oil zet z'n daling verder. Zolang olie niet stabiliseert of stijgt, zullen aandelenkoersen zakken!
Oil could fall to 30 USD a barrel.
http://www.cnbc.com/id/102275654" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet ondenkbaar, maar geen garantie.
Olieprijzen kunnen zeker lang laag blijven en aandelenkoersen zitten in de stang van olie.
Amerikaanse Futures positief.
http://www.cnbc.com/id/102275654" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet ondenkbaar, maar geen garantie.
Olieprijzen kunnen zeker lang laag blijven en aandelenkoersen zitten in de stang van olie.
Amerikaanse Futures positief.

Aandelen zakken misschien, maar elke tankbeurt toch een paar euro profijt 
Krijg veel kilometervergoeding van het werk, en die blijft natuurlijk lekker hoog.

Krijg veel kilometervergoeding van het werk, en die blijft natuurlijk lekker hoog.
Oil and futures highly up!
http://www.nytimes.com/aponline/2014/12 ... world&_r=1" onclick="window.open(this.href);return false;
"Due to the fall in oil prices, Saudi Arabia is now running a $39 billion deficit"
"Due to the fall in oil prices, Saudi Arabia is now running a $39 billion deficit"
Olie zakt maar verder, $53 voor een vat momenteel.
De jaarverslagen van 2015 zullen gedomineerd worden door de dalende $/€ verhouding en de dalende olieprijs.
De jaarverslagen van 2015 zullen gedomineerd worden door de dalende $/€ verhouding en de dalende olieprijs.
Die Arabieren hebben wel wat reserves veronderstel ik? Anders zijn het wel enorm slechte bestuursmensen...
Er zijn veel meer sectoren die profiteren van lagere olieprijzen dan er sectoren zijn die hun winsten daardoor zien dalen, daarom stijgende aandelenmarkten lijkt me...
Ik ben klaar voor een volgende daling aan de pomp
Er zijn veel meer sectoren die profiteren van lagere olieprijzen dan er sectoren zijn die hun winsten daardoor zien dalen, daarom stijgende aandelenmarkten lijkt me...
Ik ben klaar voor een volgende daling aan de pomp