Olo's
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Olo's
Wat zijn Olo's?
Vandaag gelezen de staatsobligaties België
op deze link
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Belgi ... ght=belgie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is dit eigenlijk?
greetz
jempi25
Vandaag gelezen de staatsobligaties België
op deze link
http://www.tijd.be/nieuws/archief/Belgi ... ght=belgie" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is dit eigenlijk?
greetz
jempi25
Re: Olo's
Het is het equivalent van de staatsbon, maar voor institutionele beleggers. Enkel voor wie bereid is voor heel grote sommen in te stappen.
Het renteniveau van de OLO's wordt daarom ook vaak genomen als definitie van wat de termijnrente is.
Het renteniveau van de OLO's wordt daarom ook vaak genomen als definitie van wat de termijnrente is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heel grote sommen?
Krijgen deze ook meer winst uitgekeerd?
Is misschein enkel voor bedrijven?
Groetjes
Jempi25
Krijgen deze ook meer winst uitgekeerd?
Is misschein enkel voor bedrijven?
Groetjes
Jempi25
Obligation Linéaire/Lineaire Obligatie.
LINEAIRE OBLIGATIE (OLO)
Sinds mei 1989 geeft de Thesaurie lineaire obligaties uit, d.w.z. obligaties op lange termijn met een vaste rentevoet, looptijd en terugbetalingsprijs. Ze worden uitgegeven in maandelijkse tranches en de uitgifte prijs wordt bepaald bij aanbesteding. Er is geen consortium van banken, zodat de financiële instellingen vrij kunnen bieden. Lineaire obligaties zijn gedematerialiseerd, worden op een rekening ingeschreven en de aankoop- en verkoopver richtingen gebeuren via de clearing van de NBB.
LINEAIRE OBLIGATIE (OLO)
Sinds mei 1989 geeft de Thesaurie lineaire obligaties uit, d.w.z. obligaties op lange termijn met een vaste rentevoet, looptijd en terugbetalingsprijs. Ze worden uitgegeven in maandelijkse tranches en de uitgifte prijs wordt bepaald bij aanbesteding. Er is geen consortium van banken, zodat de financiële instellingen vrij kunnen bieden. Lineaire obligaties zijn gedematerialiseerd, worden op een rekening ingeschreven en de aankoop- en verkoopver richtingen gebeuren via de clearing van de NBB.
Zijn deze ook gegarandeerd dan?
Ik bedoel kapitaalgarantie?
Thanks
jempi25
Ik bedoel kapitaalgarantie?
Thanks
jempi25
... zolang de staat niet failliet gaat.
Overigens, OLO's gaan per schijf van 1 miljoen euro met een minimum bedrag van 10 miljoen euro om te mogen meebieden.
Op de secundaire markt kan je ze in kleine hoeveelheden krijgen, per schijf van 100.000 euro
Overigens, OLO's gaan per schijf van 1 miljoen euro met een minimum bedrag van 10 miljoen euro om te mogen meebieden.
Op de secundaire markt kan je ze in kleine hoeveelheden krijgen, per schijf van 100.000 euro
Amaai mijne frak
Zoveel heb ik niet!!!!
Thanks
groetjes
Jempi25
Zoveel heb ik niet!!!!
Thanks
groetjes
Jempi25