omzetting ETF Lyxor naar Comstage
TIP
omzetting ETF Lyxor naar Comstage
Hallo,
Vorige week kreeg ik een notificatie e-mail van mijn broker dat een ETF in mijn portefeuille met 71% in waarde gedaald is.
Ik stond even perplex maar na onderzoek blijkt dat deze ETF:
LYXOR ETF MSC GLDE
GLDM – LU0854423687 – Euronext Paris - waarde op 11/09 ongeveer 102 euro
wordt omgezet in volgende ETF:
ComStage NYSE Arca Gold BUGS UCITS ETF
LU0488317701 - waarde op 11/09 ongeveer 28 euro
bron omzetting: lyxoretf.at/de/retail/market-insights/was-passiert-wann
Deze omzetting gebeurde op 11/09/2020 door een 1 op 1 ratio te hanteren. De waarde van 1 Comstage ETF is 71% lager dan die van de LYXOR ETF. Dus een ratio van 1 is onjuist. Als ik het even snel uitreken komt 1 x LYXOR ETF overeen met ongeveer 3 x Comstage ETF. De vraag is of mijn broker de verplichting heeft om mij op voorhand hierover in te lichten.
Ik heb direct contact opgenomen met mijn broker en kreeg als antwoord dat de omzetting automatisch gebeurt en ik niets moet ondernemen. Maar tot nu toe sta ik nog altijd 71% in de min...
Iemand al soortgelijke ervaring gehad?
Vorige week kreeg ik een notificatie e-mail van mijn broker dat een ETF in mijn portefeuille met 71% in waarde gedaald is.
Ik stond even perplex maar na onderzoek blijkt dat deze ETF:
LYXOR ETF MSC GLDE
GLDM – LU0854423687 – Euronext Paris - waarde op 11/09 ongeveer 102 euro
wordt omgezet in volgende ETF:
ComStage NYSE Arca Gold BUGS UCITS ETF
LU0488317701 - waarde op 11/09 ongeveer 28 euro
bron omzetting: lyxoretf.at/de/retail/market-insights/was-passiert-wann
Deze omzetting gebeurde op 11/09/2020 door een 1 op 1 ratio te hanteren. De waarde van 1 Comstage ETF is 71% lager dan die van de LYXOR ETF. Dus een ratio van 1 is onjuist. Als ik het even snel uitreken komt 1 x LYXOR ETF overeen met ongeveer 3 x Comstage ETF. De vraag is of mijn broker de verplichting heeft om mij op voorhand hierover in te lichten.
Ik heb direct contact opgenomen met mijn broker en kreeg als antwoord dat de omzetting automatisch gebeurt en ik niets moet ondernemen. Maar tot nu toe sta ik nog altijd 71% in de min...
Iemand al soortgelijke ervaring gehad?
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: omzetting ETF Lyxor naar Comstage
De ruilverhouding is 3,488172 . Zie https://www.lyxoretf.at/pdfDocuments/Um ... 05ba7e.pdf .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.