ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeni
Daar zeg je het, ik heb steeds correct mijn belastingen, sociale bijdragen, BTW, voorschotten etc betaald gedurende 9 jaar. Door de artificieel gecreeërde crisis van banken, multinationals en politici, komt het nu zover dat men deze harde maatregelen neemt tegen eerlijke burgers.ZMDK schreef:Ik vergat nog een belangrijk deel van mijn reply.
Ik heb eind vorig jaar enkele maanden voor iemand gewerkt die al maanden lang schulden had bij zowel RSZ als BTW waarvoor hij regelmatig aangetekende brieven ontving, deurwwaarders aan de deur kreeg om een invetaris op te stellen van de inboedel (welke hij wel de toegang weigerde) en regelmatig een dagvaarding ontving, maar nooit werden zijn rekeningen geblokkeerd.
Pure diefstal noem ik het, en ik laat het niet zo.
Ik heb de krant gecontacteerd en Unizo. Ik hoop dat ik support krijg... (het is uiteraard vakantie)
Naïveling.Di Rupo schreef:optibear schreef:De belastingen zullen niet naar de rechtbank gaan om uw inboedel openbaar te laten verkopen. De fiscus is een bevoorrecht schuldeiser dus na het betekenen van een akte en blijven volharden van het niet betalen, zal de deurwaarder snel uw boel komen verkopen. Ge zou nog verschieten hoe snel overigens!
Dat klopt volledig, de fiscus heeft geen vonnis nodig om tot beslag over te gaan.
Als de fiscus altijd met de harde hand zou optreden , het begrotingstekort zou véééééééééééééééééééééééééél kleiner zijn.
Als verdediging zou de zelfstandige kunnen aanvoeren dat hij/zij wel geld heeft om op reis te gaan, maar geen geld om de schulden te betalen.
Het is een van de weinige keren dat ik de fiscus nu eens gelijk geef
De fiscus treedt alleen op tegen de kleintjes, niet tegen de grote... Die krijgen een super gunstige regeling, of bent u vergeten welke regeling Boer Clercq en zijn zonen onlangs kreeg (20% vd belastingen betaald of zo), of Electrabel, doorverkocht aan de Fransen (Rothshilds, 2 miljard winst en slechts paar duizenden belastingen)
Hoe kleingeestig om mij af te rekenen dat ik wel op verlof kan gaan (geen riante droomreis, maar last minut ala goedkoop met het gezin)
Zou je communistische toestanden willen, misschien?
Ik begrijp u niet.rover75 schreef: Bedankt :-)
Niet met den dezen, ik ben maar kleintje, maar een dikke luis in de pels, en mocht iedereen op zijn strepen staan, het zou een betere wereld zijn. All it takes for evil to prevail...
Het is de eerste keer niet dat ik actie doe en de pers er bij haal. Ik kan je garanderen dat het WEL mensen beroert en iets uithaalt.
Ik ga je mijn naam, link of actie niet doorgeven, wil nog wat privacy.
Maar dit laat ik niet zo.
Minstens ga ik kordaat reageren naar het kantoor die me dit gelapt heeft, en temeer als het onwettelijk is. (waar blijkbaar niemand antwoord kan op geven hier, jullie weten de feiten nu.)
@WOOK, dank ! is ook mijn wanhopige redenering, ik tracht al jaren mensen wat inzicht te doen krijgen in de corrupte problematiek, maar het ego en hun BTM primeert nog bij vele... De realiteit is hard aan het veranderen... Wanneer schiet men wakker, hoe duidelijker moet het nog???
@optibear: idd, maar wil daarom niet zeggen, omdat ze het kunnen, dat we het moeten toelaten.
U is wanbetaler, een ontvanger die persoonlijk aansprakelijk is voor invordering van de schulden gaat over tot uitvoering.
Als u de wetsartikels wil, deze heeft u al gehad.
Graag het wetsartikel aanhalen dat zegt dat bij openstaande schuld van BTW, men ALLE rekeningen mag plunderen, blokkeren EN bovenop nog es een storting wenst, en dit gedurende nu meer dan een week, terwijl het bedrag door de staat in veelvoud is binnen gehaald.aerox schreef: Ik begrijp u niet.
U is wanbetaler, een ontvanger die persoonlijk aansprakelijk is voor invordering van de schulden gaat over tot uitvoering.
Graag KB !
Di Rupo schreef:
Als verdediging zou de zelfstandige kunnen aanvoeren dat hij/zij wel geld heeft om op reis te gaan, maar geen geld om de schulden te betalen.
Het is een van de weinige keren dat ik de fiscus nu eens gelijk geef
Ik snap uw visie niet.Di Rupo schreef:Dat is gewoon een dading met de fiscus zoals in de wet voorzien is, en zoals de familie Pfaff ook gedaan heeft.
Een zelfstandige die een inkomen heeft is GEEN zelstandige, maar woont wel in een kast van een villa met zwembad. Eindelijk dat mijn onderdanen daar nu eens beginnen tegen op te treden
Een zelfstandige die al 9 jaar werkt heeft toch ook recht op een vakantie (net zoals elke werkende mens).
Maar iemand of een bedrijf welke op grote schaal fraudeerd en echt schade berokend aan onze economie, moeten slechts een fractie van de fraude betalen en met de rest mag men dan op vakantie gaan ofzo?
Nee, de fiscus moet MIJ bewijzen onder welk artikel men deze (mis)daden kan plegen !Di Rupo schreef:U zal moeten bewijzen welke wettelijke bepalingen de fiscus of de Fortis eventueel geschonden heeft.
In het andere geval kan u als u dat niet kan bewijzen in een rechtzaak , nog een rekening voor roekeloos en tergend geding voorgeschoteld krijgen.
Kijk, ik ga even een simpele schets maken, zodat jullie het zouden snappen:
Vroeger was parkeren meestal gratis. Wie eerst kwam, stond eerst.
De zaken floreerden, de burgemeester was ook gelukkig. Er was hoegenaamd geen parkeer probleem en wie geen plaats had, kon verder gaan staan. Wie daar woonde, kon een bewonerskaart aanvragen. Er waren plaatsen voorzien voor bewoners.
Toen, om ene of andere bizarre reden begon men in sommige steden privé milities, eh bedrijven inschakelen om boetes te innen op die paar plaatsen waar men moest betalen.
Die jongens moesten ook betaald worden, en hadden niet genoeg werk, dus maakte men meer betaal zones.
Er was een probleem dat het niet wettelijk was, privé bedrijven mochten geen privé gegevens opvragen bij de stad (al gebeurde het wel makkelijk) Dus pastte de minister de wet aan en gaf de bevoegdheid aan een privé bedrijven om die gegevens te bezitten. Men kan zich terecht afvragen welke voordelen de politici hier bij hadden, ofwel zij hiervan inkomsten hebben.
Ondertussen lopen de opegwaardeerde marginalen als sjampetters te patrouilleren. Er zijn al schermutselingen van gekomen...
Nu, binnenkort kan men deze boetes ook gaan innen via de belastingen misschien? Als dat mandaat er door komt, zoals bij de verkeersboetes (waarom niet alles onder 1 besluit), dan kunnen deze privébedrijven lustig boetes uitschrijven.
Kan of wil u niet betalen? Geen probleem. We blokkeren uw rekeningen. We halen ze leeg. En bovenop de hoge gepermiteerde boetes mag u nog es proberen het grote bedrag te storten op uw geblokkeerde rekening. Wedden dat u volgende keer wel mooi in de pas loopt.
Geen zorgen, u vliegt niet in het gevang. We zijn geen barbaren, Mijnheer. We zorgen er gewoon voor dat u zal financieel boeten. En uw familie ook. Voor de criminele feiten die u pleegt, als u op de openbare weg komt.
Het zou niet oninteressant zijn de volledige santeboetiek in 1 systeem te gieten. Zo hebben de zorgzame belastingen en overheid een overzicht op uw situatie. Voor uw veiligheid uiteraard. Is ook even handig dan te (de)blokkeren, als u even de wet overtreedt.
Nu kan u misschien zeggen dat ik overdrijf, maar zover is het gekomen, als ik alles beschouw.
1. aubrover75 schreef:Graag het wetsartikel aanhalen dat zegt dat bij openstaande schuld van BTW, men ALLE rekeningen mag plunderen, blokkeren EN bovenop nog es een storting wenst, en dit gedurende nu meer dan een week, terwijl het bedrag door de staat in veelvoud is binnen gehaald.aerox schreef: Ik begrijp u niet.
Graag KB !
Artikel 85bis, WBTW
§1. Na de in artikel 85 genoemde kennisgeving of betekening kan de met invordering belaste ambtenaar, bij een ter pos
aangetekende brief, uitvoerend beslag onder derden leggen op de bedragen en zaken die de waarnemer of schuldenaar aan de belastingschuldige verschuldigd is of moet teruggeven. Het beslag wordt eveneens bij een ter post aangetekende brief aan de belastingschuldige aangezegd.
Dit beslag heeft uitwerking vanaf de overhandiging van het stuk aan de geadresseerde.
2. Ik denk niet dat u begrijp wat een beslag is. De staat heeft nog geen enkel bedrag binnengehaald. Dat gebeurt pas bij de afgifte
zie Artikel 1543, Ger.W
Ten vroegste twee dagen na het verstrijken van die termijn van vijftien dagen te rekenen van de aanzegging van het beslag aan de
persoon of aan de werkelijke of gekozen woonplaats van de beslagen schuldenaar, is de derde-beslagene wiens schuld
vaststaande en eisbaar is, ertoe gehouden, overeenkomstig zijn verklaring, op overlegging van het exploot van aanzegging, afgifte
te doen in handen van de gerechtsdeurwaarder van het bedrag van het beslag, bij gebreke waarvan hij daartoe zal veroordeeld
worden op dagvaarding door de beslaglegger, voor de beslagrechter. Slaat het derdenbeslag op zaken, dan worden deze te gelde
gemaakt zoals inzake uitvoerend beslag op roerend goed.
Idd ZMDK, het is net deze kleinzielige houding, dat ons in deze problemen heeft gebracht.ZMDK schreef:Di Rupo schreef:
Het is een van de weinige keren dat ik de fiscus nu eens gelijk geefIk snap uw visie niet.Di Rupo schreef:Dat is gewoon een dading met de fiscus zoals in de wet voorzien is, en zoals de familie Pfaff ook gedaan heeft.
Een zelfstandige die een inkomen heeft is GEEN zelstandige, maar woont wel in een kast van een villa met zwembad. Eindelijk dat mijn onderdanen daar nu eens beginnen tegen op te treden
Een zelfstandige die al 9 jaar werkt heeft toch ook recht op een vakantie (net zoals elke werkende mens).
Maar iemand of een bedrijf welke op grote schaal fraudeerd en echt schade berokend aan onze economie, moeten slechts een fractie van de fraude betalen en met de rest mag men dan op vakantie gaan ofzo?
Kleine werknemers wijzen naar kleine werkgevers, wijzen naar mensen zonder werk. Terwijl zij discussiëren, loopt een 3e (overheid, multinationals, politici aan het roer van, of in de controlekamer,...) met de vruchten er van door. Daartussen zitten nog een paar belangengroepen die het effect vergroten.
Verdeel en heers. Hou ze bezig, hou ze in discussie. Zet ze op tegen elkaar.
Doe wat ik zeg, maar doe niet zoals ik doe. Want dan zullen we je hard straffen !
Laatst gewijzigd door rover75 op 10 augustus 2012, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarvoor dank !
bedragen en zaken die de waarnemer of schuldenaar aan de belastingschuldige verschuldigd is
Dat impliceert de 1300 EUR !
DUS NOGMAALS:
Graag het wetsartikel aanhalen dat zegt dat bij openstaande schuld van BTW, men ALLE rekeningen mag plunderen, blokkeren EN bovenop nog es een storting wenst, en dit gedurende nu meer dan een week, terwijl het bedrag door de staat in veelvoud is binnen gehaald.
Maakt mij hierbij niet uit wat de wetgever onder "beslag" begrijpt.
Ik ervaar de uitvoering ervan !
U vindt deze situatie dus normaal, dat de fiscus, prive en spaarrekening van een gezin volledig leeghaald en blokkeert voor langere termijn, zelfs al heeft de professionele rekening genoeg provisie om het beslag te dekken?
U schrijft het zelf !aerox schreef: 1. aub
Artikel 85bis, WBTW
§1. Na de in artikel 85 genoemde kennisgeving of betekening kan de met invordering belaste ambtenaar, bij een ter pos
aangetekende brief, uitvoerend beslag onder derden leggen op de bedragen en zaken die de waarnemer of schuldenaar aan de belastingschuldige verschuldigd is of moet teruggeven. Het beslag wordt eveneens bij een ter post aangetekende brief aan de belastingschuldige aangezegd.
Dit beslag heeft uitwerking vanaf de overhandiging van het stuk aan de geadresseerde.
2. Ik denk niet dat u begrijp wat een beslag is. De staat heeft nog geen enkel bedrag binnengehaald. Dat gebeurt pas bij de afgifte
zie Artikel 1543, Ger.W
Ten vroegste twee dagen na het verstrijken van die termijn van vijftien dagen te rekenen van de aanzegging van het beslag aan de
persoon of aan de werkelijke of gekozen woonplaats van de beslagen schuldenaar, is de derde-beslagene wiens schuld
vaststaande en eisbaar is, ertoe gehouden, overeenkomstig zijn verklaring, op overlegging van het exploot van aanzegging, afgifte
te doen in handen van de gerechtsdeurwaarder van het bedrag van het beslag, bij gebreke waarvan hij daartoe zal veroordeeld
worden op dagvaarding door de beslaglegger, voor de beslagrechter. Slaat het derdenbeslag op zaken, dan worden deze te gelde
gemaakt zoals inzake uitvoerend beslag op roerend goed.
bedragen en zaken die de waarnemer of schuldenaar aan de belastingschuldige verschuldigd is
Dat impliceert de 1300 EUR !
DUS NOGMAALS:
Graag het wetsartikel aanhalen dat zegt dat bij openstaande schuld van BTW, men ALLE rekeningen mag plunderen, blokkeren EN bovenop nog es een storting wenst, en dit gedurende nu meer dan een week, terwijl het bedrag door de staat in veelvoud is binnen gehaald.
Maakt mij hierbij niet uit wat de wetgever onder "beslag" begrijpt.
Ik ervaar de uitvoering ervan !
U vindt deze situatie dus normaal, dat de fiscus, prive en spaarrekening van een gezin volledig leeghaald en blokkeert voor langere termijn, zelfs al heeft de professionele rekening genoeg provisie om het beslag te dekken?
@rover75
Als er iets van aan is dat het verhaal je zelf is overkomen dan heb je blijkbaar niet alle aangetekende brieven gaan afhalen. Daar wordt steeds gerefereerd naar de wetteksten. Meestal worden ze zelfs integraal in de correspondentie opgenomen.
Als er iets van aan is dat het verhaal je zelf is overkomen dan heb je blijkbaar niet alle aangetekende brieven gaan afhalen. Daar wordt steeds gerefereerd naar de wetteksten. Meestal worden ze zelfs integraal in de correspondentie opgenomen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zou het niet kunnen zijn dat U nog andere openstaande rekeningen heeft tov de Belgische staat (waarvoor evenwel de betalingstermijn no ... erschreden). Bvb: Onroerende voorheffing, ed.
Ik ben nu wel geen expert maar ik weet wel dat bvb. bij erfenissen zo'n zaken ook allemaal opgelijst worden en mee in rekening worden genomen.
Ik ben nu wel geen expert maar ik weet wel dat bvb. bij erfenissen zo'n zaken ook allemaal opgelijst worden en mee in rekening worden genomen.
Graag on topic, niet op de man spelen.Stier schreef:@rover75
Nee, dat dacht ik eerst ook, dat ik ergens iets over het hoofd moet gezien hebben.Spruitekop schreef:Zou het niet kunnen zijn dat U nog andere openstaande rekeningen heeft tov de Belgische staat (waarvoor evenwel de betalingstermijn no ... erschreden). Bvb: Onroerende voorheffing, ed.
Maar nee, enkel de 1300 EUR BTW tegoed.
En dan nog, zelfs al stonden die open, kan men niet zomaar alles leeghalen van gezinsrekeningen.
Daar dient loonbeslag en regelingen voor. Daar moet een uitspraak aan vooraf gaan. Je moet een bestaansminium hebben. (1400€/mnd)
Bedankt voor de site, deze lijkt me de essentie aan te halen !Wook schreef: Kijk maar eens op deze site: http://www.stopdefiscaleonzin.be/engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had een iets langere reply klaar staan, maar m'n browser crashte...
Het is eigenlijk heel eenvoudig, zolang de zelfstandigen de politiekers niet onder tafel betalen kunnen ze beter afscheid nemen van hun zaak. Het is tevens eenvoudiger voor politiekers en hun partijen om van 1 groot bedrijf één grote betaling te ontvangen op een off-shore account dan bij al de kleine zelfstandingen langs te gaan (kleiner risico).
Dus misschien wordt het tijd om jullie(de zelfstandigen) te verenigen en samen te leggen en samen de juiste politiekers financieel te overtuigen. Vergeet natuurlijk ook niet de consument te brainwashen en te overspoelen met nutteloze reclame (die ze achteraf bekeken zelf betalen), want deze lijkt ook steeds meer voor de "grotere" bedrijven te kiezen die meer meer naar een monopolie-positie stevenen met grote gevolgen voor diezelfde consument (de iphone is een goed voorbeeld van waar we naartoe gaan als er slechte enkele groten overblijven die alle macht in handen).
Mijn reply is toch iets langer geworden dan gedacht.
Het is eigenlijk heel eenvoudig, zolang de zelfstandigen de politiekers niet onder tafel betalen kunnen ze beter afscheid nemen van hun zaak. Het is tevens eenvoudiger voor politiekers en hun partijen om van 1 groot bedrijf één grote betaling te ontvangen op een off-shore account dan bij al de kleine zelfstandingen langs te gaan (kleiner risico).
Dus misschien wordt het tijd om jullie(de zelfstandigen) te verenigen en samen te leggen en samen de juiste politiekers financieel te overtuigen. Vergeet natuurlijk ook niet de consument te brainwashen en te overspoelen met nutteloze reclame (die ze achteraf bekeken zelf betalen), want deze lijkt ook steeds meer voor de "grotere" bedrijven te kiezen die meer meer naar een monopolie-positie stevenen met grote gevolgen voor diezelfde consument (de iphone is een goed voorbeeld van waar we naartoe gaan als er slechte enkele groten overblijven die alle macht in handen).
Mijn reply is toch iets langer geworden dan gedacht.