Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeningen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
79 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

Re: ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeni

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 19 februari 2013, 15:33

Om je in te schrijven bij de Kruispuntbank dien je natuurlijk je ID af te geven. De volgende vraag is: je bankrekeningnummer !
Het nummer dat je daarop geeft, blijft je levenslang achtervolgen. Ook als je daarna nog een andere rekening opent en vraagt om die voortaan te gebruiken.
Daarom heb ik aan mensen die willen starten als zelfstandige ( en ik heb er in mijn loopbaan heel wat gezien ) altijd opgedragen: als je wil starten als zelfstandige is het eerste werk dat je moet doen: een nieuwe bankrekening openen !.
Dat vermijdt ook te gemakkelijke indiciaire controles tenzij je weer je eigen bankrekening in je zaak gaat gebruiken.
Vermijdt dat en hou je rekeningen gescheiden, ook als je in eigen naam werkt. Zo vermijdt je problemen en moeilijkheden.
Nog een voordeel: zo zie je ook makkelijk of je wel iets verdient !

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 19 februari 2013, 17:14

kidclu schreef:Beste

Het idiote is ook nog, aangezien wij een nieuw samengesteld gezin zijn hadden wij al moeite om rekeningen voor alle kindjes te openen. Toen dat eenmaal gelukt was werd ons ook meegedeeld dat mochten wij iets van die rekeningen ooit af willen halen dat hiervoor zelfs toestemming van een rechter nodig is!!! En de BTW kan dat zonder enige communicatie zomaar doen ???????????????????????????? Wat hebben mijn kindjes in de leeftijd van 12 10 9 3 en 1 in godsnaam met de openstaand saldo te maken die de ouders bij de BTW zou hebben?????????
Dus als iemand informatie heeft horen wij dat graag!!!
Het geld dat gestort wordt op spaarrekening van je kinderen,door gelijk wie,, (het kind zelf, mama, papa, opa , oma enz. ) is en blijft eigendom van die kinderen,maar kan/mag eventueel benut worden als het ten voordele is van de kinderen.( fiets-studiereis enz.) De kinderen kunnen later eventueel dit geld dat van de spaarrekening werd afgehaald via de vrederechter terugclaimen als dit voor andere doeleinden werd gebruikt. Dit staat in de wet..
Het is dus ook verstandig om je eigen geld ( om gelijk welke reden ) niet efkes te parkeren op spaarrekening van je kinderen,en het er later terug afhalen....Je zou er wel is lelijk mee kunnen varen...................

Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 19 februari 2013, 19:07

Wees maar gerust Ludo, hier wordt iets gemeld dat niet helemaal kan.
1° Via de Kruispuntbank worden geen bankrekeningnummers doorgegeven als je die niet zelf aan de Kruispuntbank hebt opgegeven.
2° Ik stel mij vragen bij het feit dat de fiscus zo maar zonder jouw toelating, zonder handtekening of zonder vonnis van de rechtbank geld van je rekening kan halen. Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.

Wat er wel kan: stel dat je een huis verkoopt. Op het moment dat de notaris de uitbetaling doet, dient hij te controleren of je nog schulden hebt bij de belastingen. Zo ja, dan dient hij dat bedrag af te houden van die betaling.
Zij kunnen ook rekeningen ( die ze kennen ) laten blokkeren: maar dat kan eigenlijk iedereen. Als ik van jou nog een som te ontvangen heb en ik ken jouw rekening, dan kan ik die som laten blokkeren. Zelf afhalen kan echter niet.

rover75
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer rover75
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rover75 » 20 februari 2013, 11:34

Al Fonds schreef:Wees maar gerust Ludo, hier wordt iets gemeld dat niet helemaal kan.
1° Via de Kruispuntbank worden geen bankrekeningnummers doorgegeven als je die niet zelf aan de Kruispuntbank hebt opgegeven.
2° Ik stel mij vragen bij het feit dat de fiscus zo maar zonder jouw toelating, zonder handtekening of zonder vonnis van de rechtbank geld van je rekening kan halen. Ik geloof dat eerlijk gezegd niet.

Wat er wel kan: stel dat je een huis verkoopt. Op het moment dat de notaris de uitbetaling doet, dient hij te controleren of je nog schulden hebt bij de belastingen. Zo ja, dan dient hij dat bedrag af te houden van die betaling.
Zij kunnen ook rekeningen ( die ze kennen ) laten blokkeren: maar dat kan eigenlijk iedereen. Als ik van jou nog een som te ontvangen heb en ik ken jouw rekening, dan kan ik die som laten blokkeren. Zelf afhalen kan echter niet.
:o :(
Beste Al Fonds, of jij het nu gelooft of niet, ik heb jou en de rest van het internet oprecht mijn verhaal gedaan en die andere gedupeerden ook zo. Wij zijn geen criminelen, kleine burgers zelfs, met eenmanszaak en een gezin ! Wat de overheid hier aan het doen is, gaat ver hun boekje te buiten !!!
Sorry, maar ik wordt kwaad als mensen dit niet geloven, ik noem dat dwaasheid, want dergelijke feiten neigen naar nog veel groter misbruik en dat gaat niet beteren! Dat begint totalitaire vormen te krijgen !

Turbo1-2
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Turbo1-2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Turbo1-2 » 28 augustus 2013, 23:51

Maar mensen weten jullie nu nog niet dat we in een land leven waar de staat beveelt en jij het tegendeel moet bewijzen ook al kun je het niet meer bewijzen zo werkt het hier in belgie Vb heb een stuk tuin aangekocht gehad in 2011 ston beschreven als bouwland geen bouwgrond aangekocht door immo LDR achteraf gebleken en verschillende keren naar stedenbouw gebeld onmogelijk om te bouwen daarna deze grond verkocht omdat er toch niets op mocht gebouwd worden nu een kleine maand geleden een tekortschatting in de bus door de fiscus die vergelijkingspunten aanhaald met bouwgronden en een schattingswaarde bepaald over bouwgronden heb effectief het bewijs op gesprek opgenomen van stedenbouw die uitdrukkelijk verklaart dat deze grond bouwgrond word in samenhang met een andere grond die niet in mijn bezit was nog mbv advocaat en notaris kon er niets aan gedaan worden dus 5500 euro te betalen terwijl mijn notaris tegen me zegt je word in het zak gezet door de fiscus nu heb ik belasting betaald voor de registratierechten 3000 euro meerwaardebelasting betaald 5000 euro en nu nog eens een tekortschatting van 5500 euro daar stel ik mij ook serieuze vragen over er begint zo te zien veel te kunnen in dit apenland mijn totale winst was 13500 euro zonder lening dus reken uit hoeveel belasting ik betaald heb op 1 stuk grond meer dan 100 percent en machtige firma's hoeven dan maar 10 percent te betalen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 29 augustus 2013, 14:39

Ik heb het geprobeerd, maar het is me niet gelukt. Sorry Turbo1-2, uw post is echt onleesbaar. Waarschijnlijk ben je te snel en te emotioneel geweest. Wil je het nog eens proberen? Thnx en succes.

lowietje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer lowietje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door lowietje » 29 augustus 2013, 14:44

Inderdaad, moeilijk leesbaar.
Maar vermits ik hier woon, weet ik alleen dat ik blijkbaar een aap ben. Dat zal dan wel de reden zijn dat ik het niet begrijp.

Levine
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Levine
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Levine » 29 augustus 2013, 14:48

En vooral, het heeft niet echt heel veel meerwaarde voor dit topic, net zo min als deze post van mij trouwens...

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 29 augustus 2013, 21:08

JurgenG schreef:En dat is nóg een extra reden om een vennootschap op te richten in plaats van een eenmanszaak. Daar is wel een scheiding tussen privé en bedrijf.
Niet altijd juist. Onder bepaalde voorwaarden (vermoeden van schuld) is de zaakvoerder ook persoonlijk aansprakelijk voor de BTW schulden waardoor men aan jouw persoonlijke rekeningen mag komen om de schulden terug te vorderen.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 29 augustus 2013, 21:17

rover75 schreef:
kamau schreef:Deze man heeft sinds juni 2012 zowel zijn persoonlijke als zakelijke deposito's bij andere banken gebracht. Fiscus personenbelasting en BTW dienst hebben kennis van 1 rekening en bij die bank heeft hij geen andere rekeningen meer. Lesje geleerd ...
;)
Nog iemand die bestolen is.

Blijkbaar nog geen lesje geleerd, want zoals ik zojuist vermelde, de fiscus heeft (wsl via de kruispuntbank) weet van AL je rekeningen, alsook deze van je kinderen, vrouw, etc,...
Je kan je afvragen hoever dit gaat gaan en wat het volgende is in hun boekje te buiten gaan.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de roverheid en hun gangsters. Laat staan dat ik me op mijn gemak voel met de wolven en parasieten die er rond hangen (deurwaarders, rechters, advocaten, incasso,...) Nog een soort dat hun boekje ferm te buiten gaat dmv mensen te intimideren en bestelen met buitensporige bedragen.
Met alle respect. Maar een deurwaarder krijg je niet zomaar over de deur ;) Als je een schuld bij de BTW hebt, is dat enkel en alleen omdat je geld van je klanten (wat de fiscus toebehoort) gebruikt voor andere doeleinden. Een gewone burger kan geen BTW achterhouden of maanden later pas terug betalen... Eerst in eigen boezem kijken voordat je de schuld op de "maatschappij/overheid" steekt.

Ik vind het persoonlijk niet meer dan logisch dat de overheid "haar geld" kan komen halen op je privé rekening.

rover75
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer rover75
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rover75 » 30 augustus 2013, 09:19

Sebastiaan1985 schreef:Met alle respect. Maar een deurwaarder krijg je niet zomaar over de deur ;) Als je een schuld bij de BTW hebt, is dat enkel en alleen omdat je geld van je klanten (wat de fiscus toebehoort) gebruikt voor andere doeleinden. Een gewone burger kan geen BTW achterhouden of maanden later pas terug betalen... Eerst in eigen boezem kijken voordat je de schuld op de "maatschappij/overheid" steekt.

Ik vind het persoonlijk niet meer dan logisch dat de overheid "haar geld" kan komen halen op je privé rekening.
Zucht... Sommige mensen...
Geloof wat u wilt geloven, u zal nog raar opkijken in dit Belgenlandje hoe de legale maffia te werk gaat.
Officieel is het allemaal netjes maar in de praktijk doen die kerels alles wat ze denken te mogen. En dat is heel veel gezien ze zich al speciaal gemachtigt voelen. Deurwaarders en dat soort gaan heeeel ver om hun poen te scheppen.
Ik ga niet herhalen wat ik eerder schreef. Ondertussen ben ik mijn klein bijberoepje aan het afbouwen wegen serieuze aderlating en ik wil niet mijn gezin verder in problemen en schulden brengen, omdat de fiscus altijd wel ergens nog iets vind dat betaald moet worden.

Als ik de goedgelovige en belerende naïviteit hier lees van sommige, gaan mijn tenen krullen.
Mijn boekhouder zei ook met stevige toon: ONMOGELIJK ! En als dat toch gebeurd is moeten we daar protest tegen aantekenen, dat is schending van de wet. Daarna suste hij alles weg, maar een gevolg is er nooit aan gegeven. Snappie?

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 30 augustus 2013, 10:57

Als de topicstarter evenveel moeite had gedaan om zijn zaken op orde te houden en vooral zijn rekeningen op tijd te betalen als hij er hier tijd in steekt om zijn gelijk te halen, had hij nu al die problemen niet !
Eigen schuld dikke bult ...

rover75
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer rover75
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rover75 » 30 augustus 2013, 11:00

Ik snap je avatar...

Nete
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nete
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nete » 27 oktober 2013, 09:56

Een kleine ondernemer in bijberoep die scheep gaat met een mastodont als Fortis.....
Ik zou al minstens een andere bank gebruiken voor mijn zaak dan voor mijn privé.

neuro

• Citeer

Bericht door neuro » 27 oktober 2013, 12:06

Als kleine zelfstandige moet je maar eens één keer een serieuze wanbetaler hebben, om je leven grondig overhoop te gooien. Fiscus, BTW en sociale zekerheid wachten niet op hun geld. Overdatum = deurwaarder aan de deur, zonder pardon! Ook al zit jij zelf te wachten op geld van jou klanten. De staat handelt hetzelfde als de maffia in sicilie. Betalen of....

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

79 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy