onderverzeker woonverzekering maar met afschaffing van evenredeigheidsregel
-
- Newbie
- Contacteer:
onderverzeker woonverzekering maar met afschaffing van evenredeigheidsregel
Enkele maanden geleden heb ik een brand gehad en bleek dat ik voor te weinig ruimtes werd verzekerd. Het rooster werd door mij ingevuld zonder enige begeleiding en heb daar 2 ruimtes te weinig opgegeven omdat blijkbaar een kleine ruimte boven een garage ook verzekerd moet worden. Het document dat ik moest invullen is ook (bewust?) heel verwarrend opgesteld.
In ieder geval, maar 5 van de volgens Fidea 7 ruimtes is verzekerd en nu hebben we schrik dat onze vergoeding in deze verhouding zal worden uitbetaald, maw toepassing van de evenredigheidsregel. Nu staat echter in het contract dat ik geniet van een afschaffing van deze regel. Kan iemand anticiperen hoe Fidea dan geld gaat afhouden als ze deze regel niet kunnen toepassen?
In ieder geval, maar 5 van de volgens Fidea 7 ruimtes is verzekerd en nu hebben we schrik dat onze vergoeding in deze verhouding zal worden uitbetaald, maw toepassing van de evenredigheidsregel. Nu staat echter in het contract dat ik geniet van een afschaffing van deze regel. Kan iemand anticiperen hoe Fidea dan geld gaat afhouden als ze deze regel niet kunnen toepassen?
Re: onderverzeker woonverzekering maar met afschaffing van evenredeigheidsregel
ik vrees dat in u contract zal staan dat er geen evenredigheidsregel is als het systeem correct werd toegepast. Dus volgens mij gaan ze maar 5/7de betalen.
Tenzij de schade kleiner is dan een grote 8.000 euro, dan wordt hij nooit toegepast.
Misschien is het verzekerde kapitaal met 5 ruimten ook voldoende of minder dan 10% er naast (dan ook geen evenredigheidsregel).
Wat is die kleine ruimte boven de garage ? Wat is de andere ruimte die je vergeten bent ?
Ik vind het systeem nu ook weer niet zo onduidelijk...
Tenzij de schade kleiner is dan een grote 8.000 euro, dan wordt hij nooit toegepast.
Misschien is het verzekerde kapitaal met 5 ruimten ook voldoende of minder dan 10% er naast (dan ook geen evenredigheidsregel).
Wat is die kleine ruimte boven de garage ? Wat is de andere ruimte die je vergeten bent ?
Ik vind het systeem nu ook weer niet zo onduidelijk...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.