Onethisch beleggen: tabak
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Onethisch beleggen: tabak
Wetende dat in WO II sigaretten een uitstekend betaalmiddel waren, lezende dat Mevr. De Block weeral de grens van een prijsverhoging van de accijnzen op tabak te laag heeft gezet om roken echt te ontmoedigen, en ervan uitgaande dat er misschien financiële rampen gaan gebeuren, laat ik mijn gedachten de vrije loop.
Ik kwam op dit hypothetisch idee: sloffen sigaretten kopen en stockeren.
Vragen aan 'ervaringsdeskundigen':
Hoe lang kan men sigaretten bewaren? Worden die niet droog na een tijd?
Hoe best te stockeren dat men die problemen dan vermijdt?
Zijn er merken die interessanter zijn dan andere?
Onafhankelijk van ethiek, graag wat 'kenners' die hun mening geven.
Ik kwam op dit hypothetisch idee: sloffen sigaretten kopen en stockeren.
Vragen aan 'ervaringsdeskundigen':
Hoe lang kan men sigaretten bewaren? Worden die niet droog na een tijd?
Hoe best te stockeren dat men die problemen dan vermijdt?
Zijn er merken die interessanter zijn dan andere?
Onafhankelijk van ethiek, graag wat 'kenners' die hun mening geven.
Re: Onethisch beleggen: tabak
Tabak wordt bewaard bij een hoger dan gemiddelde luchtvochtigheid om niet uit te drogen.
Al denk ik wel dat sloffen luchtdicht verpakt zijn en dus niet onderhevig aan uitdroging.
Denk dat de opslag van sloffen tabak niet zoveel ruimte in beslag neemt, maar aan wie ga je deze pakken later verkocht krijgen zonder onder de winkelprijs te duiken?
Al denk ik wel dat sloffen luchtdicht verpakt zijn en dus niet onderhevig aan uitdroging.
Denk dat de opslag van sloffen tabak niet zoveel ruimte in beslag neemt, maar aan wie ga je deze pakken later verkocht krijgen zonder onder de winkelprijs te duiken?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@retieP
Hypothetisch: Ik zou ze niet nu verkopen, maar bij extreme schaarste. Denk aan doemscenario's met zware crisissen en zelfs (burger-)oorlogen e.d.m.
Hypothetisch: Ik zou ze niet nu verkopen, maar bij extreme schaarste. Denk aan doemscenario's met zware crisissen en zelfs (burger-)oorlogen e.d.m.
Kan je best de volledige taxfree afdeling plunderen en stockeren voor lange tijd 

je kan ook potten roltabak kopen, dat is een stuk goedkoper en eventueel hulzen (nog geen 2€ voor 250 hulzen met filter).
Dan heb je nog wel een goede hulzenvuller nodig, een goede kost 30€
Ook wat taxfree dan sterke drank aankopen. In WO II stookten ze van alles en nog wat om toch maar booz te krijgen. Bewaart gemakkelijker dan tabak en is langer houdbaar 

Als je sigaretten te lang laat liggen, ook al zijn de pakjes dicht, dan komen er zwarte puntjes op de sigaretten. Zijn dan niet meer te roken.
Ik denk dat sigaretten ook maar maximum 180 dagen oud mogen zijn als ze verkocht worden.
Tabak droogt ook uit na een tijdje.
Lijkt me een slechte investering. Een heel slechte.
Ik denk dat sigaretten ook maar maximum 180 dagen oud mogen zijn als ze verkocht worden.
Tabak droogt ook uit na een tijdje.
Lijkt me een slechte investering. Een heel slechte.
Als je wil, geef eens wat namen van merken van zo'n potten roltabak? Welke hebben nu het grootste marktaandeel?VTEC schreef:je kan ook potten roltabak kopen, dat is een stuk goedkoper en eventueel hulzen (nog geen 2€ voor 250 hulzen met filter).
Altria group en Philip Morris wellicht
In alle grote crisissen bestond er een zwarte markt.....voodoo schreef:Als je sigaretten te lang laat liggen, ook al zijn de pakjes dicht, dan komen er zwarte puntjes op de sigaretten. Zijn dan niet meer te roken.
Hier spreek je de anderen tegen, leg eens uit? Zelfs al zijn ze luchtdicht afgesloten en met voldoende luchtvochtigheid? Ik herinner me nog uit mijn jeugdjaren dat sommigen aardappelschillen of sinaasappelschillen bij verdroogde tabak deden, en dat die dan terug 'vers' werd.Tabak droogt ook uit na een tijdje.
Sterke dranken zijn dan een beter idee?Lijkt me een slechte investering. Een heel slechte.
Er is al een zwarte markt.
Die in illegaal ingevoerde en nepsigaretten.
Lijkt me onmogelijk daartegen te concurreren met legaal aangekochte sigaretten.
Die in illegaal ingevoerde en nepsigaretten.
Lijkt me onmogelijk daartegen te concurreren met legaal aangekochte sigaretten.
Ik vraag me af als je niet beter een stuk van je tabak ruimte opoffert voor sigaren?
-
- Newbie
Wij zijn fantieke anti-rokers, nochtans hebben we veel geld gestoken in het aandel MO (Altria). Dat heeft ons al veel geld opgebracht. Maar we scheiden de gedachtengang van het een met het ander. tabak is tabak, geld is geld.
euh? juist niet dus => tabak = geld.Maar we scheiden de gedachtengang van het een met het ander. tabak is tabak, geld is geld.

U bedoelt waarschijnlijk dat er een scheiding is tussen uw theoretische gedachtengang en uw praktisch handelen.

Welkom bij ons mensen.
ge had een half jaar geleden dozen Cohiba's moeten kopen....