Ongeschoold en werkloos
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Ongeschoold en werkloos
Beste forumleden.
We zijn een nieuw samengestelde gezin met 4 kinderen waarvan 1 kind gehandicapt is.
We hebben verschillende eigendommen waar nog leningen op staan
Schulden 655000€
Huurinkomsten 3100€
Afbetaling nu 3050€
De hebben een herziening aangegaan en gaan binnenkort 2751€ betalen.
Onze huurder wilt een appartement kopen van ons voor 150000€ we hebben nog 50000€ spaargeld
Als we daarmee een vervroegde terugbetaling doen hebben we schuld van 455000€ en betalen we 1900€ per maand af huurinkomsten zijn 2500€
Mijn vrouw werkt bij een bank en heeft een inkomen van 1900€
Ikzelf ben binnenkort werkloos en ongeschoold.
Ik zou kunnen gaan werken als Orderpicker of kuisman of iets anders. Maar ben ik dan gelukkig? Of kan ik beter de tijd in mijn kinderen steken en iets minder verdienen?
Zou het financieel kunnen lukken als ik huisvader ga worden? Ik zou voor onze kinderen willen zorgen .
Mijn vrouw zou me dan ten laste kunnen nemen.
Mijn vrouw heeft fiscale co oudershap.
Ik heb geen kinderen ten laste of geen fiscale co oudershap
Ik wil geen werkloos uitkering!!! Daar ben ik te fier op.
Momenteel heb ik een eigen zaak maar die ga ik verkopen.
@ludo. Wij hebben een gehandicapte zoon zal ik daar mijn tijd insteken!!!
Ik wil niet op de kap van iemand anders leven.
Bedankt voor de hulp en een zonnige zondag.
We zijn een nieuw samengestelde gezin met 4 kinderen waarvan 1 kind gehandicapt is.
We hebben verschillende eigendommen waar nog leningen op staan
Schulden 655000€
Huurinkomsten 3100€
Afbetaling nu 3050€
De hebben een herziening aangegaan en gaan binnenkort 2751€ betalen.
Onze huurder wilt een appartement kopen van ons voor 150000€ we hebben nog 50000€ spaargeld
Als we daarmee een vervroegde terugbetaling doen hebben we schuld van 455000€ en betalen we 1900€ per maand af huurinkomsten zijn 2500€
Mijn vrouw werkt bij een bank en heeft een inkomen van 1900€
Ikzelf ben binnenkort werkloos en ongeschoold.
Ik zou kunnen gaan werken als Orderpicker of kuisman of iets anders. Maar ben ik dan gelukkig? Of kan ik beter de tijd in mijn kinderen steken en iets minder verdienen?
Zou het financieel kunnen lukken als ik huisvader ga worden? Ik zou voor onze kinderen willen zorgen .
Mijn vrouw zou me dan ten laste kunnen nemen.
Mijn vrouw heeft fiscale co oudershap.
Ik heb geen kinderen ten laste of geen fiscale co oudershap
Ik wil geen werkloos uitkering!!! Daar ben ik te fier op.
Momenteel heb ik een eigen zaak maar die ga ik verkopen.
@ludo. Wij hebben een gehandicapte zoon zal ik daar mijn tijd insteken!!!
Ik wil niet op de kap van iemand anders leven.
Bedankt voor de hulp en een zonnige zondag.
Laatst gewijzigd door Samengesteld op 16 augustus 2020, 16:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongeschoold en werkloos
Dat zou in theorie moeten lukken.
Hoe zit het met jullie eigen eigendommen? Waarde, hoeveel al afbetaald, hoeveel nog te gaan?
Voor je later pensioen zou ik ook niet wakker liggen, tenminste zolang jullie samen blijven en uw vrouw voltijds blijft werken. Dat zijn natuurlijk wel 2 grote voorwaarden die vervuld moeten worden.
Hoe zit het met jullie eigen eigendommen? Waarde, hoeveel al afbetaald, hoeveel nog te gaan?
Voor je later pensioen zou ik ook niet wakker liggen, tenminste zolang jullie samen blijven en uw vrouw voltijds blijft werken. Dat zijn natuurlijk wel 2 grote voorwaarden die vervuld moeten worden.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 16 augustus 2020, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste,
We hebben 5 appartementen. Daar staat nog een lening van 395000€ open.
We hebben nog een privé huis waar er nog een 255000€ open staat
De waarde van onze panden is ongeveer 1miljoen€.
Het kan ook meer zijn nu met deze huizenmarkt.
Mijn vrouw werkt 4/5
Alvast bedankt
We hebben 5 appartementen. Daar staat nog een lening van 395000€ open.
We hebben nog een privé huis waar er nog een 255000€ open staat
De waarde van onze panden is ongeveer 1miljoen€.
Het kan ook meer zijn nu met deze huizenmarkt.
Mijn vrouw werkt 4/5
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Samengesteld op 16 augustus 2020, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je wil werken, zal je wel werk vinden.. Alleen de wil om te werken moet er wel zijn, en niet op de kap van de maatschappy blijven leven met je werkloosheids vergoeding..
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste.
Bedankt Ludo voor uw bijdrage.
Ik ben momenteel zelfstandige en ik heb nooit maar 1 dag gestempeld. Ik zou dat ook nooit doen daar ben ik te fier voor. Ik zou gewoon huisvader worden zonder inkomen
Bedankt Ludo voor uw bijdrage.
Ik ben momenteel zelfstandige en ik heb nooit maar 1 dag gestempeld. Ik zou dat ook nooit doen daar ben ik te fier voor. Ik zou gewoon huisvader worden zonder inkomen
Laatst gewijzigd door Samengesteld op 16 augustus 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat weet ik niet, ludo. Dat is zoals zeggen dat er werk genoeg is want kijk maar eens naar de jobadvertenties in de krant.
Euhm, TS wil huisman worden. Dat is tegenwoordig een beroepscategorie hoor. Dat daar financiële voordelen aan verbonden zijn? Moet kunnen ! Ik vind het zelfs moedig, huisman ipv werkloze. Succes.
Behoudt TS wel zijn werkloosheidsvergoeding als zijn vrouw hem ten laste wil nemen?
Edit: blijkbaar ondertussen iets gelijkaardig gepost door pukkie007.
Edit: blijkbaar ondertussen iets gelijkaardig gepost door pukkie007.
Mij komt het over als een paria die wil leven op de kap van iemand anders. Zelf een eigen zaak hebben, en die nog willen verkopen ook, je volledige verantwoordelijkheid niet meer opnemen, niet gaan stempelen, want anders zou je wel eens een job kunnen vinden, en dan wordt ik maar " huisman" ... goe bezig...
Als u werkt en beslist definitief of voor een heel lange periode niet meer te werken en bijvoorbeeld voltijds huisman of huisvrouw te worden, dan neemt u ontslag. Daardoor krijgt u geen uitkeringen en valt u voor de sociale zekerheid helemaal ten laste van uw werkende partner.
Als u een werkloosheidsuitkering krijgt en beslist definitief of voor een heel lange periode voltijds huisman of huisvrouw te worden, dan moet u afstand doen van uw uitkeringen door uw beslissing mee te delen aan de RVA
https://www.vlaanderen.be/werken/verand ... ald-werken
Als TS zijn job als huisman volledig ter harte gaat nemen, zal hij serieus uit zijn pijp mogen komen. Niks paria aan, Ludo. Jij hebt toch ook de tijd meegemaakt dat de vrouwen aan de haard zaten? Waren dat allemaal profiteurs? Je verwart(hopelijk) enkele zaken.
Mijn ouders hadden 4 kinderen, en beiden werkte full time. In mijn gehuwd leven werkte mijn echtgenote ook full time ...pukkie007 schreef: ↑16 augustus 2020, 16:00 Als TS zijn job als huisman volledig ter harte gaat nemen, zal hij serieus uit zijn pijp mogen komen. Niks paria aan, Ludo. Jij hebt toch ook de tijd meegemaakt dat de vrouwen aan de haard zaten? Waren dat allemaal profiteurs? Je verwart(hopelijk) enkele zaken.
Heb ni anders geweten dan dat de ouders van mijn vrienden kring ook beide een job hadden..
Laatst gewijzigd door ludo op 16 augustus 2020, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
TS heeft ondertussen ook zijn begin-post aangepast.
Voor een gehandicapt kind gaan zorgen, daar is imo niets verkeerd aan.
Integendeel, het kan een enorm veeleisende taak zijn.
Ik ken zo een vrouw: succesvolle job stopgezet en dag en nacht met haar kind bezig om het toch een zo gelukkig mogelijk leven te laten leiden.
Dat TS werkloos wordt, maakt daar niks voor uit.
Maar dat hij dit topic "Ongeschoold en werkloos" heeft genoemd geeft wel een verkeerde indruk.
Voor een gehandicapt kind gaan zorgen, daar is imo niets verkeerd aan.
Integendeel, het kan een enorm veeleisende taak zijn.
Ik ken zo een vrouw: succesvolle job stopgezet en dag en nacht met haar kind bezig om het toch een zo gelukkig mogelijk leven te laten leiden.
Dat TS werkloos wordt, maakt daar niks voor uit.
Maar dat hij dit topic "Ongeschoold en werkloos" heeft genoemd geeft wel een verkeerde indruk.
Het is een nieuw samengesteld gezin..
Wat of wie of hoe deden zij/ hij het ervoor dan om voor die gehandicapte zoon te zorgen..
?
Als da nieuw samengesteld gezin, alsnog uit elkaar spat, kan hij misschien naar het OCMW stappen, en leefloon aanvragen.. tot ze een jobke als ongeschoolde voor hem hebben..
Wat of wie of hoe deden zij/ hij het ervoor dan om voor die gehandicapte zoon te zorgen..

Als da nieuw samengesteld gezin, alsnog uit elkaar spat, kan hij misschien naar het OCMW stappen, en leefloon aanvragen.. tot ze een jobke als ongeschoolde voor hem hebben..
Misschien kunnen we op de vraag van TS antwoorden in plaats van hier zijn proces te maken? Ik heb, jammer genoeg, zo nog meegemaakt dat nieuwe forumleden weggejaagd worden door beschuldigingen in hun richting. Of die juist of niet zijn doet niet eens ter zake. . Door de beperkingen aan dit forum kunnen newbies ook niet zomaar antwoorden op vragen. Hun posts moeten goedgekeurd worden door een moderator.
Zijn vraag is of zijn plan financieel haalbaar is, op basis van de gegevens die hij hier verstrekt.
Zijn vraag is of zijn plan financieel haalbaar is, op basis van de gegevens die hij hier verstrekt.