Online betalen met Bancontact
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Online betalen met Bancontact
Blijkbaar kan je nu ook online betalen met Bankcontact. Volgens BCC zouden al 90% van de banken aangesloten zijn op dit systeem in België. Ik heb de kaarten van DB en Argenta getest - > ze werken allebei niet.
Iemand een lijst met banken die dit wel ondersteunen?
Re: Online betalen met Bancontact
Deze banken waren er bij de lancering bij: Dexia, Fortis (en dochterondernemingen), ING en VDK Spaarbank.
Ik kan de pagina niet meer vinden, maar deze lijst geeft een grofweg beeld:
http://web.archive.org/web/200710180041 ... wkaart.jsp
Online bancontact is al een keer mislukt, misschien daarom dat vele kleinbanken er niet mee in zee durven gaan? Het banksys-systeem verbind trouwens door naar het online-platform van uw bank, dit vereist dus wel dat uw bank zijn hele IT-infrastructuur aanpast, iets wat sommige banken waarschijnlijk oon niet zien zitten.
De banken die jij noemt geven een gratis kredietkaart, men verwacht waarschijnlijk dat je die gebruikt voor online aankopen.
Ik kan de pagina niet meer vinden, maar deze lijst geeft een grofweg beeld:
http://web.archive.org/web/200710180041 ... wkaart.jsp
Online bancontact is al een keer mislukt, misschien daarom dat vele kleinbanken er niet mee in zee durven gaan? Het banksys-systeem verbind trouwens door naar het online-platform van uw bank, dit vereist dus wel dat uw bank zijn hele IT-infrastructuur aanpast, iets wat sommige banken waarschijnlijk oon niet zien zitten.
De banken die jij noemt geven een gratis kredietkaart, men verwacht waarschijnlijk dat je die gebruikt voor online aankopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Sinds kort bestaat er ook sofortuberweisung. Kan je ook mee op redelijk veel sites betalen
https://payment-network.com/deb_com_en/ ... rted_banks" onclick="window.open(this.href);return false;
Argenta wordt wel niet ondersteund

https://payment-network.com/deb_com_en/ ... rted_banks" onclick="window.open(this.href);return false;
Argenta wordt wel niet ondersteund

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Gezien een kredietkaart zo handig is om online aankopen te doen, heb ik er vroeger ook maar eentje aangeschaft.
Vooral buitenlandse handelaars zullen eerder kredietkaarten aanvaarden.
Mensen die geen kredietkaart hebben, kunnen nog altijd betalingen doen via overschrijving.
Argenta en DB bieden toch gratis kredietkaarten aan, ik ga er dan ook mee akkoord dat ze veronderstellen dat hun klanten dan maar een kredietkaart moeten aanvragen, willen ze online gaan shoppen.
Logisch dat sommige banken niet scheutig zijn om extra kosten te maken, die online betalingen via bancontact mogelijk maken.
Vooral buitenlandse handelaars zullen eerder kredietkaarten aanvaarden.
Mensen die geen kredietkaart hebben, kunnen nog altijd betalingen doen via overschrijving.
Argenta en DB bieden toch gratis kredietkaarten aan, ik ga er dan ook mee akkoord dat ze veronderstellen dat hun klanten dan maar een kredietkaart moeten aanvragen, willen ze online gaan shoppen.
Logisch dat sommige banken niet scheutig zijn om extra kosten te maken, die online betalingen via bancontact mogelijk maken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het nadeel van kredietkaarten is wel dat ze niet zo veilig zijn als debetkaarten om online mee te betalen 

Dat zou ik niet durven zeggen, want met je kredietkaart moet je op dit moment ook met digipas werken om te betalen.Sebastiaan1985 schreef:Het nadeel van kredietkaarten is wel dat ze niet zo veilig zijn als debetkaarten om online mee te betalen
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Maar wat gebeurt er dan als je op een site komt zonder 3-D Secure ondersteuning? (ik heb zelf geen kredietkaart, vandaar de vraag)Vaganzza schreef:Dat zou ik niet durven zeggen, want met je kredietkaart moet je op dit moment ook met digipas werken om te betalen.Sebastiaan1985 schreef:Het nadeel van kredietkaarten is wel dat ze niet zo veilig zijn als debetkaarten om online mee te betalen
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Dan is het sowieso af te raden om een transactie te doen met je kredietkaart.
Het is belangrijk dat je enkel betalingen doet op websites die het erkende logo dragen van visa en mastercard om zoveel mogelijk problemen te vermijden.
Het is belangrijk dat je enkel betalingen doet op websites die het erkende logo dragen van visa en mastercard om zoveel mogelijk problemen te vermijden.
90% van de banken is zwaar overdreven. Er zijn slechts 8 banken die het ondersteunen: AXA, BNP Fortis, CBC, Dexia, Fintro, ING, KBC en VDKfrank schreef:Blijkbaar kan je nu ook online betalen met Bankcontact. Volgens BCC zouden al 90% van de banken aangesloten zijn op dit systeem in België. Ik heb de kaarten van DB en Argenta getest - > ze werken allebei niet.
Als de handelaar 3-D Secure ondertekent en dus elke maand betaald bij Ogone dan kan het zijn dat je niet kan betalen met je kredietkaart als jou bank dit niet ondersteunt of als je nog een oude kaart hebt. Nieuw contracten bij Ogone zijn altijd met 3D Secure nu.rutifruti schreef:Maar wat gebeurt er dan als je op een site komt zonder 3-D Secure ondersteuning? (ik heb zelf geen kredietkaart, vandaar de vraag)Vaganzza schreef:
Dat zou ik niet durven zeggen, want met je kredietkaart moet je op dit moment ook met digipas werken om te betalen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Naar het schijnt hebben de 4 grootbanken 80% van de markt in handen. Dus die 90% is niet overdreven denk ikBartVW schreef:90% van de banken is zwaar overdreven. Er zijn slechts 8 banken die het ondersteunen: AXA, BNP Fortis, CBC, Dexia, Fintro, ING, KBC en VDKfrank schreef:Blijkbaar kan je nu ook online betalen met Bankcontact. Volgens BCC zouden al 90% van de banken aangesloten zijn op dit systeem in België. Ik heb de kaarten van DB en Argenta getest - > ze werken allebei niet.

Dan zeggen ze beter "90% van de bancontacttransacties" en niet "90% van de banken"Sebastiaan1985 schreef:Naar het schijnt hebben de 4 grootbanken 80% van de markt in handen. Dus die 90% is niet overdreven denk ikBartVW schreef:
90% van de banken is zwaar overdreven. Er zijn slechts 8 banken die het ondersteunen: AXA, BNP Fortis, CBC, Dexia, Fintro, ING, KBC en VDK

-
- VIP member
- Contacteer:
Ja idd het staat er verkeerd. IK heb het blijkbaar al direct gefilterd en gelezen zoals het er hoorde te staan. mmm 

Bestaat er ergens een lijst van banken waarmee online betalingen met bancontact mogelijk zijn ?
Meestal staat er op de site waar je de betaling wilt doen een lijstje vermeld:
(AXA, BNP Parisbas Fortis, KBC, CBC, Dexia, Fintro, ING en VDK Spaarbank)
Tot mijn verbazing lukte het ook met mij Argenta bancontact. Is dit al lang mogelijk bij Argenta ?
Meestal staat er op de site waar je de betaling wilt doen een lijstje vermeld:
(AXA, BNP Parisbas Fortis, KBC, CBC, Dexia, Fintro, ING en VDK Spaarbank)
Tot mijn verbazing lukte het ook met mij Argenta bancontact. Is dit al lang mogelijk bij Argenta ?
Ik zou denken dat dit totaal niets met de bank te maken heeft. Dit loopt via de "MAESTRO"-functie.
Elke bank die ik ken of gebruik biedt die functie aan op haar kaart, dus ik vermoed dat ook elke bank z'n kaart gebruikt kan worden voor Bancontact op het web.
Elke bank die ik ken of gebruik biedt die functie aan op haar kaart, dus ik vermoed dat ook elke bank z'n kaart gebruikt kan worden voor Bancontact op het web.
op sommige websites staat het kbc-logo,
als je kiest voor die betaling, kom je terecht in het onlinebank systeem van kbc en doe je zo een overschrijving,
heeft niets met bancontact te maken
als je kiest voor die betaling, kom je terecht in het onlinebank systeem van kbc en doe je zo een overschrijving,
heeft niets met bancontact te maken