Online brokers voor Belgische rechtspersonen
TIP
Online brokers voor Belgische rechtspersonen
Welke online brokers raden jullie aan voor Belgische rechtspersonen?
Ik gebruik nu een jaar Bolero, administratief alles correct, maar vind hun tarieven vooral op Xetra te duur.
Van alternatieven als Degiro vind ik zo direct niets terug dat ze Belgische vennootschappen accepteren.
Ik vind het wel belangrijk dat ze juridisch alles correct afwerken, dus ook Belgische beurstaks innen en dergelijke, gene zever.
Enige alternatieven voor Bolero?
Ik gebruik nu een jaar Bolero, administratief alles correct, maar vind hun tarieven vooral op Xetra te duur.
Van alternatieven als Degiro vind ik zo direct niets terug dat ze Belgische vennootschappen accepteren.
Ik vind het wel belangrijk dat ze juridisch alles correct afwerken, dus ook Belgische beurstaks innen en dergelijke, gene zever.
Enige alternatieven voor Bolero?
-
- Jr. Member
Re: Online brokers voor Belgische rechtspersonen
Degiro houdt ook belgische beurstaks af.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat weet ik, maar kan je er een rekening openen als Belgische vennootschap? Dat vind ik nergens terug.
-
- Jr. Member
waarom vraag je dat aan mij?
Ik zoek ervaringen van gebruikers, geen e-mail van de broker zelf die zegt "natuurlijk kunnen we u helpen, breng uw effecten maar over naar ons".
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, goede vraag ... dat zou ik nu ook wel eens willen weten ... ;-)
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik zit ook met de venn. bij Bolero. Privé grootste deel bij DeGiro. Wou mijn professionele broker Belgisch houden (extra aangifte CAP en extra in't oog springend voor BBI). Voor DBI-beveks bij Binck.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
DBI geen meerwaardetaks trouwens. Anders FIFO en belast aan 20 of 25% en minwaarde niet aftrekbaar.stockzombie schreef: ↑5 januari 2021, 01:04 Ik zit ook met de venn. bij Bolero. Privé grootste deel bij DeGiro. Wou mijn professionele broker Belgisch houden (extra aangifte CAP en extra in't oog springend voor BBI). Voor DBI-beveks bij Binck.
Ik zou precies liever met mijn privé vermogen discreet blijven en geen aangifte bij CAP doen. Wat je aangeeft voor je vennootschap maakt toch niet uit? Je jaarrekeningen zitten al bij de aangifte vennootschapsbelasting en de bedragen zijn daar gewoon af te lezen.stockzombie schreef: ↑5 januari 2021, 01:04 Ik zit ook met de venn. bij Bolero. Privé grootste deel bij DeGiro. Wou mijn professionele broker Belgisch houden (extra aangifte CAP en extra in't oog springend voor BBI). Voor DBI-beveks bij Binck.
Ja, maar die DBI condities vind ik vaak crimineel. Of heb je suggesties voor DBI fondsen zonder instapkosten en met lopende kosten <= 0,60% ?stockzombie schreef: ↑5 januari 2021, 01:06DBI geen meerwaardetaks trouwens. Anders FIFO en belast aan 20 of 25% en minwaarde niet aftrekbaar.stockzombie schreef: ↑5 januari 2021, 01:04 Ik zit ook met de venn. bij Bolero. Privé grootste deel bij DeGiro. Wou mijn professionele broker Belgisch houden (extra aangifte CAP en extra in't oog springend voor BBI). Voor DBI-beveks bij Binck.
Wat betreft FIFO, als je het vermeldt in de waarderingsregels bij de jaarrekening, mag je ook als aanschaffingswaarde de gewogen gemiddelde waarde voor alle aankopen binnen een boekjaar nemen volgens mijn boekhouder. Dat kan je mogelijk minder minderwaarden opleveren en dus minder niet-aftrekbare kosten.
Mijn vennootschapsportfolio zit nu bij Bolero maar voorheen bij Binck, perfecte service, beter dan bij Bolero.
Spijt mij dat ik dit veranderde, ik deed dit in het kader van vereenvoudiging voor mijn opvolgers.
Spijt mij dat ik dit veranderde, ik deed dit in het kader van vereenvoudiging voor mijn opvolgers.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Heb me er ooit in verdiept en deze vond ik interessants bij Binck: BNPP / DPAMtdma schreef: ↑5 januari 2021, 01:10Ja, maar die DBI condities vind ik vaak crimineel. Of heb je suggesties voor DBI fondsen zonder instapkosten en met lopende kosten <= 0,60% ?stockzombie schreef: ↑5 januari 2021, 01:06
DBI geen meerwaardetaks trouwens. Anders FIFO en belast aan 20 of 25% en minwaarde niet aftrekbaar.
Wat betreft FIFO, als je het vermeldt in de waarderingsregels bij de jaarrekening, mag je ook als aanschaffingswaarde de gewogen gemiddelde waarde voor alle aankopen binnen een boekjaar nemen volgens mijn boekhouder. Dat kan je mogelijk minder minderwaarden opleveren en dus minder niet-aftrekbare kosten.
Keytrade is ook redelijk vlot voor een vennootschap, maar ik vind de website verschrikkelijk.
-
- Newbie
- Contacteer:
De helpdesk van Keytrade heeft me meegedeeld dat de instapkost daar slechts 9.95 euro bedraagt voor deze DBI fondsen:
BE6304695834 Value Square Fund Business Holdings DBI-RDT C EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE0164272511 BNP Paribas Asset Management BE Global Equity D EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE6270332586 Bank Degroof Luxemburg Degroof DBI-RDT Euro Diversified EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE0945859123 Degroof Petercam Asset Services DPAM DBI-RDT B Equities US EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
Enkel telefonisch aan te kopen/verkopen? Ik heb er nog geen verhandeld. Iemand ervaring met het verhandelen van fondsen als rechtspersoon met Keytrade? Want moet wel zeggen dat ik geen schitterende ervaring heb met Keytrade wat betreft support.
BE6304695834 Value Square Fund Business Holdings DBI-RDT C EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE0164272511 BNP Paribas Asset Management BE Global Equity D EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE6270332586 Bank Degroof Luxemburg Degroof DBI-RDT Euro Diversified EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
BE0945859123 Degroof Petercam Asset Services DPAM DBI-RDT B Equities US EUR Offline per telefoon en kosten 9,95 €
Enkel telefonisch aan te kopen/verkopen? Ik heb er nog geen verhandeld. Iemand ervaring met het verhandelen van fondsen als rechtspersoon met Keytrade? Want moet wel zeggen dat ik geen schitterende ervaring heb met Keytrade wat betreft support.