Online spaarrekening van Dexia
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Online spaarrekening van Dexia
Ik ben reeds geruime tijd klant bij Dexia: ik heb daar Axion zichtrekening en Axion spaarrekening (waar niet veel opstaat)
Ik ga misschien wel een online spaarrekening openen bij Dexia (4,25+0,75), maar ik vroeg mij af of ik enkel de online spaarrekening online kan beheren. M.a.w. kan ik mijn bestaande zichtrekening gewoon blijven gebruiken zoals ik dat nu doe (niet online)? Ik zou graag mijn uittreksels van mijn zichtrekening blijven afdrukken via een self banking automaat. Ik dacht gelezen te hebben dat eens je bij Dexia de online dienst aanvraagt, je geen uittreksels meer kan afdrukken via de self bank. Klopt dit?
Ik ga misschien wel een online spaarrekening openen bij Dexia (4,25+0,75), maar ik vroeg mij af of ik enkel de online spaarrekening online kan beheren. M.a.w. kan ik mijn bestaande zichtrekening gewoon blijven gebruiken zoals ik dat nu doe (niet online)? Ik zou graag mijn uittreksels van mijn zichtrekening blijven afdrukken via een self banking automaat. Ik dacht gelezen te hebben dat eens je bij Dexia de online dienst aanvraagt, je geen uittreksels meer kan afdrukken via de self bank. Klopt dit?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Online spaarrekening van Dexia
Ik heb al jaren Dexia Netbanking en ik print al jaren mijn uittreksels gratis aan de automaten in een kantoor.
Ik had ook axion + gewone spaarrek, nu heb ik een classic rekening + bankkaart. Heb donderdagavond ook online een spaarrekening geopend en die was direct beschikbaar.
Wel opletten. je krijgt die 0.75% enkel op het bedrag dat hoger is dan het bedrag van al je rekeningen samen.
Voorbeeld had je op 1 okt:
- zichtrek: 250 euro
- spaarrek: 750 euro
Totaal saldo: 1000 euro
En zet je nu die 750 naar je oline internetrekening, dan blijft je totaal saldo op 1000 euro en krijg je enkel 4,25 op die 750 euro.
Ik had ook axion + gewone spaarrek, nu heb ik een classic rekening + bankkaart. Heb donderdagavond ook online een spaarrekening geopend en die was direct beschikbaar.
Wel opletten. je krijgt die 0.75% enkel op het bedrag dat hoger is dan het bedrag van al je rekeningen samen.
En zet je nu die 750 naar je oline internetrekening, dan blijft je totaal saldo op 1000 euro en krijg je enkel 4,25 op die 750 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tjiens dan ben ik al die tijd verkeerd geïnformeerd ivm dat online werken bij Dexia. Dat van het samentellen wist ik nog niet, nu vermits daar niet veel opstaat zal ik niet veel aangroei kwijtgeraken.
Bedankt voor de uitleg
Bedankt voor de uitleg
vaganzza[at]spaargids[punt]be
In het persbericht (http://www.dexia.be/nl/particulier/pres ... ternet.htm) staat er niets over, maar bij het detail van de rekening wel:
http://www.dexia.be/Nl/Particulier/Spar ... lities.htm
De aangroeipremie** wordt toegekend op de globale aangroei van de spaarrekeningen van eenzelfde gezin, die gerealiseerd werd tussen de valutadata 06/10/2008 en 31/12/2008 in vergelijking met het totaalsaldo van diezelfde rekeningen op 01/10/2008
http://www.dexia.be/Nl/Particulier/Spar ... lities.htm
De aangroeipremie** wordt toegekend op de globale aangroei van de spaarrekeningen van eenzelfde gezin, die gerealiseerd werd tussen de valutadata 06/10/2008 en 31/12/2008 in vergelijking met het totaalsaldo van diezelfde rekeningen op 01/10/2008
Ja tarara, dat van dat samentellen wist ik ook niet. Nu, dat geldt niet meer voor mij, want ik heb mijn gewone spaarrekening bij dexia opgedoekt, toen ik een online opende.BartVW schreef: Ik heb al jaren Dexia Netbanking en ik print al jaren mijn uittreksels gratis aan de automaten in een kantoor.
Ik denk wel dat het enkel betrekking heeft op je spaarrekeningen en niet op de zichtrekeningen. Als je dus bijvoorbeeld die 250 van je zichtrekening op een online spaarrekening zou zetten zou je volgens mij dus wel van die aangroeipremie kunnen genieten. Zoals je zegt, op die 750 die je zou overzetten krijg je geen aangroeipremie.
Zo heb ik het toch uit hun reglement gehaald.
"7. Globalisatieprincipes (berekeningsperiode)
− De verhoogde aangroeipremie wordt berekend op het kleinste van de hierna vermelde bedragen, die de globale nettokapitaalaangroei op de Dexia-spaarrekeningen van eenzelfde gezin of van eenzelfde economische entiteit vormen:
− de som van de stortingen en opvragingen waarvan de valutadatum begrepen is tussen 01-10-2008 en 31-12-2008 ;
− de som van de stortingen en opvragingen waarvan de valutadatum begrepen is tussen 06-10-2008 en 31-12-2008.
− De stortingen die tijdens de spaaractie rechtstreeks of onrechtstreeks voortkomen uit een andere spaarrekening bij Dexia op naam van dezelfde titularis, op naam van zijn echtgeno(o)t(e) zijn wettelijk samenwonende partner, op beide namen of op naam van hun minderjarig(e) kind(eren) zijn uitgesloten van de aangroeinotie voor de verwerving van de verhoogde aangroeipremie."
Volledig reglement betreffende de aangroeipremie.
http://www.dexia.be/NR/rdonlyres/46117C ... 008_NL.pdf