Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)
Inderdaad niet makkelijk. Je hebt altijd malcontenten en wantrouwigen die tegen elke verandering zijn omdat ze denken dat ze gepakt worden -- wat jammer genoeg meestal het geval is.
Ik denk dat als je zo'n beleid kadert en er iets lekkers bijzit voor de meewerkende klant, dit wel moet werken. Bv eerst een algemene tariefverhoging om de subsidiëring te beëindigen (zie dit als een soort noodzakelijk kwaad), en daarna goedkopere tarieven voor wie online bestelt (dat tweede is dan een cadeautje voor wie meehelpt kosten drukken). Maar laat er genoeg tijd tussen zodat het duidelijk als twee verschillende maatregelen gepercipieerd wordt.
Ik denk dat als je zo'n beleid kadert en er iets lekkers bijzit voor de meewerkende klant, dit wel moet werken. Bv eerst een algemene tariefverhoging om de subsidiëring te beëindigen (zie dit als een soort noodzakelijk kwaad), en daarna goedkopere tarieven voor wie online bestelt (dat tweede is dan een cadeautje voor wie meehelpt kosten drukken). Maar laat er genoeg tijd tussen zodat het duidelijk als twee verschillende maatregelen gepercipieerd wordt.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GPT2UMUNE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deredactie.be/permalink/1.854434" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
als de banken deze kans maar niet gaan aangrijpen om nog lagere intresten te moeten geven. 

Persoonlijk vind ik een online-spaarrekening geen discriminatie. Die NMBS ticketten trouwens ook niet.
Velen voelen zich nogal vlug gediscrimineerd. Je kan er mischien morele bezwaren tegen hebben, maar discriminatie is het niet.
Volgens de Belgische wet is er enkel discrimatie mogelijk op basis van een van deze criteria:
•Ras
•Nationaliteit
•Huidskleur
•Etnische afkomst
•Nationale afkomst
•Geslacht
•Leeftijd
•Seksuele geaardheid
•Burgerlijke stand
•Geboorte
•Vermogen
•Politieke overtuiging
•Filosofische overtuiging
•Geloofsovertuiging
•Taal
•Gezondheidstoestand
•Handicap
•Lichamelijke kenmerken
•Genetische kenmerken
•Sociale afkomst
Ik denk niet dat je het al of niet hebben van een online spaarrekening bij een van deze criteria kan onderbrengen.
Velen voelen zich nogal vlug gediscrimineerd. Je kan er mischien morele bezwaren tegen hebben, maar discriminatie is het niet.
Volgens de Belgische wet is er enkel discrimatie mogelijk op basis van een van deze criteria:
•Ras
•Nationaliteit
•Huidskleur
•Etnische afkomst
•Nationale afkomst
•Geslacht
•Leeftijd
•Seksuele geaardheid
•Burgerlijke stand
•Geboorte
•Vermogen
•Politieke overtuiging
•Filosofische overtuiging
•Geloofsovertuiging
•Taal
•Gezondheidstoestand
•Handicap
•Lichamelijke kenmerken
•Genetische kenmerken
•Sociale afkomst
Ik denk niet dat je het al of niet hebben van een online spaarrekening bij een van deze criteria kan onderbrengen.
Laatst gewijzigd door Bartd op 31 augustus 2010, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb per vergissing de tekst van dit bericht verwijderd, ik wou reageren op het bericht van 336, maar zat blijkbaar op de verkeerde plaats
Mijn excuses,
webmaster
Mijn excuses,
webmaster
Toch nog even de discussie scherpstellen:
De discussie draait ENKEL om de banken die zowel online als offline aanbieden.
Onze boodschap is dat bij die banken, iedereen in de mogelijkheid moet zijn om te sparen aan de voorwaarden van het online aanbod.
Onze boodschap is dat bij die banken, iedereen in de mogelijkheid moet zijn om te sparen aan de voorwaarden van het online aanbod.
Aangezien iedereen toegang tot internet heeft en ondanks dat de banken geholpen zijn door de staat zijn het nog altijd geen staatsbedrijven, de online spaarrekeningen kosten verlagingen voor de bank meebrengen (denken we ook onder andere aan het zelf afdrukken van rekeninguitreksels) lijkt het mij niet meer dan normaal dat hier voor een hogere rente gegeven wordt.webmaster schreef:Toch nog even de discussie scherpstellen:
Ik vind persoonlijke deze aanklacht grenzend aan het absurde.
Euh ja, daar gaat het toch over?webmaster schreef:Toch nog even de discussie scherpstellen:
336 schreef:Iedereen moet zo'n rekening kunnen openen, ook mensen zonder internet. Dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat deze rente lager moet zijn.impliceert "een niet discriminerende aanpak" dat de rente voor iedereen LAGER is
Waarom is mijn bericht aangepast en bijna volledig verwijderd?
Discriminatie zou enkel gelden als je geen online-rekening zou mogen afsluiten door een of andere reden. bvb. te oud, te lelijk, te blank...
Mensen die 65 jaar zijn mogen gratis op de bus. Is dat discriminatie? Dat leunt er al meer aan want dat is gebaseerd op leeftijd en enkel leeftijd.
Mensen die 65 jaar zijn mogen gratis op de bus. Is dat discriminatie? Dat leunt er al meer aan want dat is gebaseerd op leeftijd en enkel leeftijd.
wou reageren op je bericht maar zat op de verkeerde plaats te tikken336 schreef:336 schreef: Iedereen moet zo'n rekening kunnen openen, ook mensen zonder internet. Dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat deze rente lager moet zijn.
Waarom is mijn bericht aangepast en bijna volledig verwijderd?
is een vergissing, sorry, kan je het terugplaatsen?
Tof zenne, zo een klacht neerleggen dat dit discriminatie zou zijn. Straks krijgen we allemaal een nog lagere interest. Zal de eerste keer zijn dan Spaargids mij geld kost ipv opbrengt.
Kunnen we ook een klacht neerleggen tegen termijnrekeningen, want ik kan niet meer intekenen op voorwaarden van vorig jaar?
Iedereen kan trouwens op Internet. Heb je het zelf niet, ga dan naar een bibliotheek of zo.
btw ga je ook een klacht neerleggen tegen de Kinepolis? Daar betaal je ook meer aan de kassas.
Kunnen we ook een klacht neerleggen tegen termijnrekeningen, want ik kan niet meer intekenen op voorwaarden van vorig jaar?
Iedereen kan trouwens op Internet. Heb je het zelf niet, ga dan naar een bibliotheek of zo.
btw ga je ook een klacht neerleggen tegen de Kinepolis? Daar betaal je ook meer aan de kassas.
Proficiat dat je met je persmededeling de nationale media hebt gehaald. De gebruikers van dit forum zijn echter niet allemaal een grote fan van 'Het centrum van Gelijke Kansen en Racismebestrijding'.webmaster schreef:Toch nog even de discussie scherpstellen:
Ik vind dit allemaal nogal een flauwe discussie...
Wie meer diensten wil moet meer betalen of wie minder diensten gebruikt krijgt korting. Is een economisch principe.
Ik krijg bij heel dit gebeuren een beetje het gevoel dat alle middelen goed zijn om in de pers te komen.
Wie meer diensten wil moet meer betalen of wie minder diensten gebruikt krijgt korting. Is een economisch principe.
Ik krijg bij heel dit gebeuren een beetje het gevoel dat alle middelen goed zijn om in de pers te komen.