Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
88 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
webmaster

Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

• Citeer

Bericht door webmaster » 27 augustus 2010, 19:15

Ik lees in de kranten dat de lokettoeslag van 7€ bij de NMBS onaanvaardbaar is.
"Mensen zonder toegang tot het internet mogen niet benadeeld worden."

We kunnen dit onmiddellijk doortrekken naar de bankwereld. Iedereen kent banken waar het online boekje een hogere rente geeft dan het offline boekje.
Enkele van die banken zijn zelfs door de overheid (= wij dus) gered, en de maatschappij betaalt hier nu nog voor.

Is dit dan ook onaanvaardbaar?

Naar mijn mening hebben deze banken naar de maatschappij en hun klanten toe een morele verplichting om zich anders op te stellen
Ik zou bijvoorbeeld het volgende verwachten van deze banken:
-het beste tarief voor iedereen, dus geen onderscheid tussen online/offline
-geen geheime producten die enkel aan bepaalde klanten/in bepaalde situaties worden voorgesteld

Gaan jullie akkoord? Ben benieuwd naar jullie mening.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

Re: Online spaarrekeningen = discriminatie? (zoals bij NMBS)

• Citeer

Bericht door Davy V » 27 augustus 2010, 20:23

Aangezien ik alles zelf beheer via mijn PC en zeer zelden mijn Argentakantoor bezoek besparen zij op personeel en andere kosten.Ik vind het dan niet meer dan logisch dat zij een beetje meer geven dan mensen die bijna wekelijks datzelfde kantoor bezoeken om bv 50€ af te halen en nog 10 min. over Jef van Ben van de Willem zijn koeien te praten.
Over die geheime producten is het simpel.Ben je kapitaalkrachtig krijg je andere en betere producten.Dat is altijd zo geweest en zal in de toekomst alleen maar verergeren.
Ergens gaat men er van uit over het solidariteitsprincipe.Iedereen gelijk voor de wet.Maar op bepaalde vlakken is men er serieus over aan het gaan.Vooral door de rijkeren en de sociale hangmatten onder ons.Dan moet men op termijn ook niet verwachten dat de modale burger solidariteit blijft aanvaarden.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Frederikk
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Frederikk
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederikk » 27 augustus 2010, 20:44

Zoals Davy zei, drukken online producten de kosten, en mag daar voor de klant niet iets tegenover staan?

Maar je hebt een punt. Een publiekelijk bedrijf zou moeten trachten om de klanten die uit de boot vallen (bv. geen internet hebben) een alternatief te bieden zodat ze mee kunnen genieten. Lukt dat niet, dan beperken ze het prijsverschil best tot de het werkelijke verschil in kosten.

Wat betreft de geheime/speciale deals voor bepaalde klanten: ik houd daar ook niet van, maar zo werkt de verkoop nu eenmaal: onderhandelen en over de streep trekken, dat werkt! Nu kan je zeggen dat een overheidsbedrijf dit moet laten en genoegen nemen met minder marktaandeel/winst, maar ik zou eerder voorstellen dat de overheid uit het bedrijf stapt, en zich focust op haar kerntaken zoals politie & justitie.
Laatst gewijzigd door Frederikk op 27 augustus 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 27 augustus 2010, 20:51

webmaster schreef:Ik lees in de kranten dat de lokettoeslag van 7€ bij de NMBS onaanvaardbaar is.
"Mensen zonder toegang tot het internet mogen niet benadeeld worden."

We kunnen dit onmiddellijk doortrekken naar de bankwereld. Iedereen kent banken waar het online boekje een hogere rente geeft dan het offline boekje.
Enkele van die banken zijn zelfs door de overheid (= wij dus) gered, en de maatschappij betaalt hier nu nog voor.

Is dit dan ook onaanvaardbaar?

Naar mijn mening hebben deze banken naar de maatschappij en hun klanten toe een morele verplichting om zich anders op te stellen
Ik zou bijvoorbeeld het volgende verwachten van deze banken:
-het beste tarief voor iedereen, dus geen onderscheid tussen online/offline
-geen geheime producten die enkel aan bepaalde klanten/in bepaalde situaties worden voorgesteld

Gaan jullie akkoord? Ben benieuwd naar jullie mening.
Dat een bank die gered is door de overheid, waar de lokale overheden dan nog in participeren, zelfs zo het slechte voorbeeld geeft, terwijl ze dan nog reclame maakt voor het tegenovergestelde doet me walgen.
Banken als dexia zijn zoals de steenkool-industrie jaren geleden, ze verdienen het om te verdwijnen!

Frederikk
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Frederikk
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederikk » 27 augustus 2010, 21:02

webmaster schreef:-het beste tarief voor iedereen, dus geen onderscheid tussen online/offline
Besef wel dat dit betekent: het huidige tarief van 2% online/ 1% offline vervangen door iets van een 1.2% voor iedereen (dichter bij 1% dan bij 2% omdat de globale kosten van de bank omhoog gaan). Solidariteit is goed, maar als je mensen hun incentive wegneemt om te presteren, dan moet je niet verschieten dat de globale productiviteit achteruitgaat.

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 29 augustus 2010, 11:50

Die 7 euro bij de NMBS dient enkel maar om personeel af te schaffen mettertijd. Als niemand nog naar een loket gaat zullen ze dan kunnen zeggen dat het loket niet genoeg rendeert. Gevolg van het neoliberaal Europa die concurrentie wil in alles en nog wat. Het gevolg is dat echte duurzame jobs veranderen in hamburgerjobs en dat alles duurder wordt.
Als men ooit het binnelands vervoer vrijmaakt zullen we hetzelfde meemaken.
Kijk maar eens naar De Post. Hoeveel kantoren zijn er daar al niet gesneuveld? En zijn wij er beter van geworden?

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 29 augustus 2010, 12:09

Lukske schreef:Die 7 euro bij de NMBS dient enkel maar om personeel af te schaffen mettertijd. Als niemand nog naar een loket gaat zullen ze dan kunnen zeggen dat het loket niet genoeg rendeert. Gevolg van het neoliberaal Europa die concurrentie wil in alles en nog wat. Het gevolg is dat echte duurzame jobs veranderen in hamburgerjobs en dat alles duurder wordt.
Kijk maar eens naar De Post. Hoeveel kantoren zijn er daar al niet gesneuveld? En zijn wij er beter van geworden?
De tarieven van de Post zijn toch al serieus gezakt zeker ;D (moppie) Ik geef je volledig gelijk Lukske. Er zij in België nog vele voorbeelden (elektriciteit, gas, telefonie, ...)
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

coware
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer coware
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door coware » 29 augustus 2010, 12:36

Wat we niet mogen vergeten is dat de post en de NMBS verlieslatend zijn en (zwaar) gesubsidieerd worden door de overheid, maw de bevolking. Dus de prijs die je voor een trein ticketje/een brief te versturen betaald is veel hoger dan het biljet of de postzegel die je koopt. En in dat opzicht vind ik het goed dat de NMBS die toeslag aanrekent want online en aan de automaten tickets kopen brengt minder kosten met zich mee (de voorwaarde is uiteraard dat er voldoende (werkende) automaten in alle stations aanwezig moeten zijn) dus is het ergens logisch dat dit zich ook in de ticketprijs vertaald.
Ik zie niet in waarom een bedrijf die bv de post goedkoper kan bedelen dit niet zou mogen doen ipv de post die onrendabel werkt.
Ik zeg het hier uiteraard allemaal wat zwart-wit maar ik geloof er zeker in dat een begeleide liberalisering om op termijn tot een volledig geliberaliseerde markt te komen ons allemaal ten goede zou komen.

rutifruti
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer rutifruti
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door rutifruti » 29 augustus 2010, 13:47

De tarieven van de Post zijn toch al serieus gezakt zeker ;D (moppie) Ik geef je volledig gelijk Lukske. Er zij in België nog vele voorbeelden (elektriciteit, gas, telefonie, ...)
Lukske schreef:Het gevolg is dat echte duurzame jobs veranderen in hamburgerjobs en dat alles duurder wordt.
Ik wil nu niet advocaat van de duivel spelen, maar ik vind uw kijk op de zaak toch wat eenzijdig. De tarieven van elektriciteit/telefonie vergelijken met de beslissing van de nmbs is wat te kort door de bocht:
Het probleem in de Belgische markt van nutsvoorzieningen is niet direct het feit dat deze geliberaliseerd is, maar dat deze op de verkeerde manier gecordineerd wordt door de overheid. Wat we nu hebben is dat de oude staatsbedrijven quasi monopolisten zijn die de tarieven naar hun hand kunnen zetten. Een goed functionerende overheid zou bv. Belgacom en Electrabel verplichten hun netwerken open te stellen aan concurrenten tegen lagere tarieven zoals die er nu zijn, het is immers quasi onmogelijk een eigen netwerk op te zetten: de instapkosten zijn te hoog. Ik denk dat onze buurlanden daar een toonbeeld voor kunnen zijn. Daar zijn de prijzen wel degelijk gezakt.

Wat De Post (of moeten we nu bpost zeggen? :) ) en de NMBS betreft: we weten allemaal dat vele van deze loketjobs ooit wel zullen verdwijnen, welke zin heeft het dan om deze kunstmatig in leven te houden? Wat is het verschil voor de consument als deze zijn tickets aan een automaat koopt? Ik woon hier tegenover een postkantoor met 2 loketbedienden. Ik kan u eerlijk vertellen, zeer vriendelijk personeel, maar als ik merk dat er gedurende de hele dag amper 10 klanten voorbij komen, wat is dan het nut om deze kantoren open te houden? Zou dat geld dan niet beter besteed worden aan een beter informatiesysteem?

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 29 augustus 2010, 14:24

Vaganzza schreef:
Lukske schreef:Die 7 euro bij de NMBS dient enkel maar om personeel af te schaffen mettertijd. Als niemand nog naar een loket gaat zullen ze dan kunnen zeggen dat het loket niet genoeg rendeert. Gevolg van het neoliberaal Europa die concurrentie wil in alles en nog wat. Het gevolg is dat echte duurzame jobs veranderen in hamburgerjobs en dat alles duurder wordt.
De posttarieven zijn in dit apenland de goedkoopste of bij de goedkoopste van heel Europa, dus dit is eigenlijk de uitzondering waar we het als Belgen wel eens goed doen.

De verhoging van de nmbs dient idd om op termijn weeral te snoeien in jobs. Moest het een privé bedrijf zijn, zou ik er de achterliggende redenen ( geld besparen ) zeker van begrijpen, maar een overheidsbedrijf dat jobs wil doen verdwijnen om de werkloosheidcijfers weeral wat hoger te maken geeft me altijd een wrang gevoel.

Trouwens ik vind hun argument niet correct. Onlangs een reis besteld bij Neckermann. Als ik alle papierwerk online wou ontvangen, kreeg ik een mooie korting, wou ik het zoals vroeger, dan bleef de prijs zoals in hun catalogus stond.
Bij de nmbs doen ze juist het omgekeerde, doe jezelf thuis de moeite, moet je evenveel betalen, wil je het oude zoals altijd moet je meer betalen? Dit departement staat toch per ongeluk niet onder een tsjeven minister ?

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door relativity » 29 augustus 2010, 16:46

Mijn grootvader wordt er zot van dat tegenwoordig alles maar via internet moet geregeld worden of aan "de muur" (lees: de automaat).
Als je aan hem zou vragen of het fair is dat er voor internet-rekeningen meer rente wordt gegeven, kan je het antwoord al wel raden.

Webmaster, je stelt deze vraag eigenlijk op de verkeerde plaats, online; waar iedereen die ze leest, internettoegang heeft.

Het is makkelijk om te zeggen; "ik heb daar geen problemen mee" als je met pc, internet en de hele handel overweg kan.

De extra rente die internet-rekeningen uitkeren is volgens mij een doorn in het oog voor de oudere generatie, die niks moet hebben van dat "hele gedoe met dat internet".
Natuurlijk komt er van deze groep geen luidkeels protest; de meesten weten het niet nét omdat ze geen internet hebben en de banken zelf gaan die senioren alvast geen advies geven om van spaarrekening te veranderen.

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 29 augustus 2010, 19:00

Ergens is het normaal dat mensen met internet bevoordeeld zijn en dat geld niet alleen voor spaarrekeningen maar ook voor een hoop andere zaken. Je kan jezelf veel beter informeren via het net dus ben je in principe altijd beter af.

Banken zullen altijd zo'n spelletjes spelen zodat ze klanten kunnen afsnoepen van andere banken, dat is een vaststaand gegeven voor mij.

coware
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer coware
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door coware » 29 augustus 2010, 23:01

Vaganzza schreef: De verhoging van de nmbs dient idd om op termijn weeral te snoeien in jobs. Moest het een privé bedrijf zijn, zou ik er de achterliggende redenen ( geld besparen ) zeker van begrijpen, maar een overheidsbedrijf dat jobs wil doen verdwijnen om de werkloosheidcijfers weeral wat hoger te maken geeft me altijd een wrang gevoel.
Hier kan je je afvragen in hoeverre gesubsidieerde jobs jobs zijn, door natuurlijke afvloeiing en een betere efficiëntie zou de NMBS al heel wat beter cijfers kunnen voorleggen. We spreken hier niet over naakte ontslagen, maar afvloeiingen. En dan nog spreken we niet over de 40.000 arbeidsplaatsen die niet ingevuld geraken.
Vaganzza schreef: Trouwens ik vind hun argument niet correct. Onlangs een reis besteld bij Neckermann. Als ik alle papierwerk online wou ontvangen, kreeg ik een mooie korting, wou ik het zoals vroeger, dan bleef de prijs zoals in hun catalogus stond.
Bij de nmbs doen ze juist het omgekeerde, doe jezelf thuis de moeite, moet je evenveel betalen, wil je het oude zoals altijd moet je meer betalen? Dit departement staat toch per ongeluk niet onder een tsjeven minister ?
Is dit niet in se het zelfde? Eerst een prijs laten stijgen om dan indien je elektronisch besteld een korting te geven of gewoon het loket tarief omhoog doen?

Ik snap zeer zeker dat er sommige mensen (en vooral de oudere bevolking dan veronderstel ik) niet mee kunnen met de technische vooruitgang, maar iedereen heeft toegang tot het bankwezen en indien mensen aan online banking doen en zo de kosten van de bank verlagen zie ik niet in waarom ze van die kosten verlaging niet mee mogen profiteren.

tZetZefLy
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer tZetZefLy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door tZetZefLy » 30 augustus 2010, 08:29

ik ben eerder van principe: standaard prijs voor 1 product: koop je dit product op een manier die kosten bespaart voor de product-leverancier: korting.
bvb treinticket aan loket = x€
zelfde treinticket aan loket = x€ -10%
zelfde treinticket online = x€ - 20%.

Het zou volgens mij dus ook beter etisch aanvaardbaar zijn moesten ze de terminologie omdraaien; dus ipv toeslag aan loket, beter korting op online. Principe blijft hetzelfde, alleen klinkt positiever

coware
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer coware
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door coware » 30 augustus 2010, 10:58

Het klinkt inderdaad positiever, alleen zal hier voor eerst een prijsstijging moeten gebeuren, en ik weet niet als het protest minder zal zijn bij een algemene prijsstijging om daarna korting te geven of een toeslag aan te rekenen.

Gesloten
  • Afdrukweergave

88 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy