Onmogelijkheid betalen Taks op Beursverrichtingen
TIP
Onmogelijkheid betalen Taks op Beursverrichtingen
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag ivm de onmogelijkheid tot betalen van de taksen op beursverrichtingen.
Het afgelopen jaar, 2021, heb ik enorm gespeculeerd op de beurs, via het T212 trading platform, dewelke gevestigd is in het VK. Hierdoor ben ik al mijn spaarcenten verloren, ongeveer €50.000. De belastingen die ik verschuldigd ben (TOB), kan ik helemaal niet meer betalen aangezien ik volledig blut ben. Eind dit jaar zullen deze verrichtingen aangegeven worden aan onze Belgische tax autoriteiten via de CRS regeling, waarvan ik niet op de hoogte was op het moment van mijn speculeren.
Ik ben ten einde raad, heeft iemand advies over wat ik zou moeten ondernemen?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Het afgelopen jaar, 2021, heb ik enorm gespeculeerd op de beurs, via het T212 trading platform, dewelke gevestigd is in het VK. Hierdoor ben ik al mijn spaarcenten verloren, ongeveer €50.000. De belastingen die ik verschuldigd ben (TOB), kan ik helemaal niet meer betalen aangezien ik volledig blut ben. Eind dit jaar zullen deze verrichtingen aangegeven worden aan onze Belgische tax autoriteiten via de CRS regeling, waarvan ik niet op de hoogte was op het moment van mijn speculeren.
Re: Onmogelijkheid betalen Taks op Beursverrichtingen
De aangifte alsnog laattijdig doen en om een afbetalingsplan vragen. Hoe langer je wacht, hoe hoger de boetes en interesten zullen oplopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dit
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ook even nagaan dat je zeker geen derivaten (waaronder CFD's) aangekocht hebt, want daar is geen TOB op verschuldigd (voor zover ik weet). Gezien het blijkbaar nogal speculatieve karakter van je investeringen, en het feit dat T212 CFD's nogal prominent aanbiedt, leek mij dit wel een mogelijkheid.
-
- Verbannen Gebruiker
Je kan altijd een afbetalingsplan voorstellen.
Maar prijs je gelukkig: je hebt blijkbaar geen zorgen om elektriciteit te betalen, verwarming, afbetaling auto, huishuur. Veel Vlamingen willen direct met jou ruilen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
+1
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Lenen bij mevrouw Leemans is ook een optie.
Amai € 50.000 kwijt, had die toch gewoon in IWDA of VWCE geplaatst. Waarom liggen gokken met opties?SanderVd schreef: ↑3 februari 2022, 11:57 Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag ivm de onmogelijkheid tot betalen van de taksen op beursverrichtingen.
Op "echte" opties moet je geen beurstaks( 0,35% ) betalen.
Indien het verhaal echt zou zijn, dan is het ineens een lesje dat de beurs geen goktent is.
Indien het verhaal echt zou zijn, dan is het ineens een lesje dat de beurs geen goktent is.
Volgende keer niet verder springen dan uw budget rijkt. En uw huiswerk maken voor ge begint te gokken.
Chapeau dat je met dit verhaal naar buiten durft te komen en om raad te vragen.
De meeste onder ons delen hun winsten met ons over de verliezen .....
De meeste onder ons delen hun winsten met ons over de verliezen .....
Lijkt me dat je eerder een gokprobleem hebt. Begin zeker met hier iets aan te doen.
- Check welke producten je exact wel en niet verkocht hebt en voor welke bedragen. Om 50k te verliezen heb je waarschijnlijk derivaten gebruikt of toch minstens een deel. Op CFD's, opties, etc. is geen beurstaks verschuldigd.
- Neem contact op met de fiscus en leg de situatie uit.
- Vraag een afbetalingsplan
Doe dit zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe groter het probleem wordt. De fiscus is ook meegaander als je zelf naar de fiscus stapt.
- Check welke producten je exact wel en niet verkocht hebt en voor welke bedragen. Om 50k te verliezen heb je waarschijnlijk derivaten gebruikt of toch minstens een deel. Op CFD's, opties, etc. is geen beurstaks verschuldigd.
- Neem contact op met de fiscus en leg de situatie uit.
- Vraag een afbetalingsplan
Doe dit zo snel mogelijk. Hoe langer je wacht, hoe groter het probleem wordt. De fiscus is ook meegaander als je zelf naar de fiscus stapt.
Kijk ook eens na bij T212 of het niet met die virtuele portefeuille van 50000£ was. In tax on web dit jaar uw winsttrades van 2021 ingeven en hierop 33% speculatietaks betalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Denk dat je het eerder moet zien als "successen" ipv winsten.
Anders zie bv. hier eens: wat-is-uw-ytd-t22712.html
Iets letterlijk met jou delen zal er niet inzitten als je dat bedoelt, maar zie het positief: dan moet je ook niet delen in de verliezen