Onrendabele rekeningen?
Onrendabele rekeningen?
Past Rabobank.be het principe van onrendabele (spaar)rekeningen toe? Dit zijn rekeningen waarop gedurende een heel kalenderjaar geen verrichtingen gebeuren én waarvan het saldo per 31/12 kleiner is dan 49,58 EUR. Van deze rekening wordt jaarlijks 4,96 EUR gedebiteerd.
Ik vermoed van niet, gezien op de site er niets over staat en alles gratis is, maar ik merk bijvoorbeeld dat dit bijvoorbeeld bij Argenta e-spaar (een identieke internet spaarrekening) wel het geval is. Is het principe van onrendabele (spaar)rekeningen een wettelijke verplichting of mag elke bank daar zelf over beslissen (incluis bedrag en periode?), naar eigen goed dunken? Dank bij voorbaat!
Ik vermoed van niet, gezien op de site er niets over staat en alles gratis is, maar ik merk bijvoorbeeld dat dit bijvoorbeeld bij Argenta e-spaar (een identieke internet spaarrekening) wel het geval is. Is het principe van onrendabele (spaar)rekeningen een wettelijke verplichting of mag elke bank daar zelf over beslissen (incluis bedrag en periode?), naar eigen goed dunken? Dank bij voorbaat!
Re: Onrendabele rekeningen?
Ik denk niet dat Rabobank.be werkt met deze regeling.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Re: Onrendabele rekeningen?
Wij passen dit principe momenteel niet toe. Bij ons is elke rekening volledig gratis.
Het begrip "onrendabele rekening" is geen wettelijk bepaald begrip en is dus vrij te bepalen door elke bank. Normaal gezien moet je dit in de algemene voorwaarden terugvinden.
Het begrip "onrendabele rekening" is geen wettelijk bepaald begrip en is dus vrij te bepalen door elke bank. Normaal gezien moet je dit in de algemene voorwaarden terugvinden.