onroerende voorheffing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Sisse
Re: onroerende voorheffing
Ik kaart hier blijkbaar een zéér belangrijk probleem aan, en ik maak vele mensen wakker : wààr is in godsnaam de berekening van mijn intresten????
Stel je voor dat je loon betaald wordt, zonder enige loonbrief erbij??
Dat is exact wat banken doen!
Tuurlijk wel, elk jaar geven ze je een overzicht van je intresten.
Geven ze jou bij de mutualiteit soms elke keer een volledig overzicht hoe het komt dat je voor die post maar zoveel terugkrijgt en voor die andere post zoveel ? Misschien steken die ook wel een pak centen ( bovenop de vergoeding die ze krijgen voor de uitbetaling ) op zak. Of vertrouw je alleen de banken niet?
Zoals ik nu al meerdere malen heb herhaald:
- Ja de banken zouden dit moeten geven, op vraag !
- Je bent er nog steeds niets mee, als je de moeite niet doet om het zelf te controleren, want uitgebreide gegevens kunnen evengoed fout zijn.
Geven ze jou bij de mutualiteit soms elke keer een volledig overzicht hoe het komt dat je voor die post maar zoveel terugkrijgt en voor die andere post zoveel ? Misschien steken die ook wel een pak centen ( bovenop de vergoeding die ze krijgen voor de uitbetaling ) op zak. Of vertrouw je alleen de banken niet?
Zoals ik nu al meerdere malen heb herhaald:
- Ja de banken zouden dit moeten geven, op vraag !
- Je bent er nog steeds niets mee, als je de moeite niet doet om het zelf te controleren, want uitgebreide gegevens kunnen evengoed fout zijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
De meeste ambtenaren die ik ken krijgen elke maand hun wedde, maar enkel een loonbrief als er iets verandert.Sisse schreef: Ik kaart hier blijkbaar een zéér belangrijk probleem aan, en ik maak vele mensen wakker : wààr is in godsnaam de berekening van mijn intresten????
( ben trouwens geen ambtenaar )
-
Sisse
Mijn mutualiteit geeft bij élke terugbetaling een afschrift. Gedetailleerd! Wat ik betaald heb, wélke code daarbij hoort, en welke terugbetaling ik krijg!
Zo hoort het. En dat doet élke uitbetalingsinstelling, BEHALVE banken!
Jij leest echt niet wat ik schrijf, maar ik kan al raden waarom.Sisse schreef: Mijn mutualiteit geeft bij élke terugbetaling een afschrift. Gedetailleerd! Wat ik betaald heb, wélke code daarbij hoort, en welke terugbetaling ik krijg!
Als je argumenten zou lezen, kan je natuurlijk je nonsens niet blijven verkondigen.
Tuurlijk geven ze een afschrift met wat je terugkrijgt, gedetailleerd.
Maar wie zegt dat ze wel het juiste betalen ?, Of zijn de mutualiteiten wel te vertrouwen en de banken niet.
ben volledig eens met sisse,geen enkele bank heeft een transparante berekening
CP1234 heeft helemaal gelijk. Zo'n berekening is mooi voor de mensen die dat willen, maar wanneer totale leken zo'n berekening in de bus krijgen gaan ze 100 keer langs het kantoor moeten gaan vooraleer ze begrijpen waarom dit en waarom dat allemaal gebeurt. De meeste mensen zijn er niet mee gediend, dat is nu eenmaal een feit. Maar wanneer je er expliciiet om zou vragen, zouden ze toch een gedetailleerde berekening gratis moeten kunnen geven. Spijtig genoeg is dit niet het geval en dat zou dus inderdaad moeten veranderen. Maar aan iedereen automatisch zo'n gedetailleerde berekening geven is misschien dus toch niet zo'n goed idee, het geeft waarschijnlijk meer onduidelijkheid ipv duidelijkheid.
amai, das nogal een vriendelijk antwoordpopken schreef: Wat doet het er toe bij welke bank !!!! ik vraag gewoon wat is de formule om dit te berekenen, en als je toch graag een getal hebt dan zal dit bij gelijk welke bank toch +/- hetzelfde zijn aan %.
Het verbaast me dat er nog mensen zijn die je na zo'n onbeschofte post willen voorthelpen
De werkgevers doen die loonbrief er enkel bij omdat dit wettelijk verplicht is, de banken zouden daartoe ook moeten verplicht worden en bij elke overtreding een boete van 1 miljoen euro per overtreding aan de klant betalen.Sisse schreef: Ik kaart hier blijkbaar een zéér belangrijk probleem aan, en ik maak vele mensen wakker : wààr is in godsnaam de berekening van mijn intresten????