Ontevreden over buitensporige maandelijkse uitgaven - graag jullie advies
Re: Ontevreden over buitensporige maandelijkse uitgaven - graag jullie advies
We weten nu toch dat hij in een vossengebied woont. Het net sluit zich. Het Reinaart De Vospad, is dat niet in het Waasland ?
Ik begrijp niet goed waar je op aanstuurt. Het interesseert mij echt geen bal "meest succesrijke berichten". Ik woon op wandelafstand van mijn werkplaats. Ik neem zelden de bus, maar ik begrijp de hilariteit rond de prijs niet.SparSpaar schreef: ↑1 februari 2020, 09:39 Hoe zou dat in Thailand zijn ?
Zeg eens, meneer dokteur, hou je een lijst bij van je meest suksesrijke berichten ? Wil je ons dan vertellen welk dat was ?![]()
Voor zij die nog niet goed uitgeslapen waren: onze vriend geeft steeds 1 of meerdere tips.
Wil er nog 2 aan toevoegen:
- de hilarische kost van het busticket
- het ontbreken van parkeergeld
Bovendien zit er meestal een lijn in: een discussie op gang brengen (geen loutere mening of info zoals bij de meesten).
Op het vorige bericht dat ik postte, kwamen tips om te besparen in voeding. Ik betaal nu een 25 tal euro per week minder in de supermarkt. Ik heb overwogen om een goedkopere supermarkt op te zoeken, maar ik denk dat goedkopere maaltijden eenvoudigweg ook van mindere kwaliteit zijn.
Ik heb geen kunde of interesse of energie om uitgebreid maaltijden zelf te koken. Daarom bestel ik maaltijden eenmaal per week geleverd aan huis (Delimeal). Ik heb dit voorgelegd aan een diëtiste, en die vertelde dat dit allemaal wel goed was.
Ik zal erop letten minder Takeaway te bestellen. Die kosten stapelen inderdaad op.
Wat betreft boekhoudkosten: 3000 euro vast tarief per jaar zou toch een gangbaar tarief zijn voor een boekhouder in een vennootschap? Of vergis ik me? Ik heb eigenlijk maar enkele facturen aan te geven per kwartaal (internet, eenmalige aankoop auto en fiets, benzine, maaltijdcheques).
Alvast bedankt voor de antwoorden.
De vragen die gesteld kunnen worden, zijn:
a. Klopt dit wel?
b. Indien dit echt zo is, waarom gebeurt dit en waarom nu meer dan vroeger?
Mijn eigen idee hierover is dat er op dit forum meer zelfverklaarde trollenvangers rondhangen dan er echte trollen zijn.
Er hoeft hier maar een lid een stok in het hoenderhok te gooien of de ganse meute van gekende wijsneuzen valt over mekaar heen om een waarschijnlijk onschuldig slachtoffer te culpabiliseren en weg te jagen.
Heel volwassen hoor!
Trollen die klagen over hun bejagers ! Newbie !
-
Marcoborro
- Newbie

Ik vindt het ook wel héél eigenaardig dat een docteur hier op spaargids zijn probleem komt ontbloten. Nochtans kan ik hem/haar wel volgen. De mens heeft problemen, en, ten einde raad zou je zelfs je hond om raad vragen. Dus laat die mens uitspreken, en jaag hem niet weg, want straks bestaat spoargids niet meer als je iedereen wegjaagt.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
-
Mooiuitzicht
- Newbie

- Contacteer:
Het klopt gewoon niet dat een dokter hulp moet krijgen hoe hij met geld met omgaan.
'Ontevreden over buitensporige uitgaven': Precies een klein kind die moet leren met geld omgaan, maar wel voor dokter kon studeren. Da klopt toch niet.
'Ontevreden over buitensporige uitgaven': Precies een klein kind die moet leren met geld omgaan, maar wel voor dokter kon studeren. Da klopt toch niet.
-
Marcoborro
- Newbie

Ik vind dat ook, laat ons daarom samenspannen, en uitzoeken welke tegenstrijdigheden in zijn betoog zitten, en hem alzo misschien te ontmaskeren als bedrieger. Maar laat ons dat voorzichtig doen, zonder meneer docteur te kwetsen! Hé?
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Mijn advies aan de dokter zou zijn " raadpleeg een psychiater " je bent degelijk serieus ziek in je hoofd..
-
Marcoborro
- Newbie

Ok, dat kan téllen! Wat zouden we hem noch zo kunnen adviseren?
Nota : goed gezegd ludo, zou ik nooit opgekomen zijn.
Nota : goed gezegd ludo, zou ik nooit opgekomen zijn.
IWDA IWRD TGET TRET VUSA
Ik vraag om advies in analogie met de filosofie van spaarzaam leven en maximaal investeren in indexfondsen.
Is dit echt het niveau hier?
Is dit echt het niveau hier?
Het algemene advies om buitensporige uitgaven in te dijken is bij iedere uitgave na te denken of die echt nodig is en of er geen goedkopere alternatieven zijn.
Mijn advies aan de dokter zou kunnen zijn:
Reageer vooral niet op de prietpraat van de zelf ingebeelde trollenvangers en laat je niet uit je tent lokken door een wouldbe trol als de hierboven geciteerde.
Verder hou ik het
als newbie voor bekeken want voor de meerwaardezoeker is dit forum tot een praatbarak van gefrustreerden verworden.
Geen wonder dat de echte sterkhouders van weleer dit ranzig nest vermijden als de pest!
Blijkbaar hebben sommigen hier niet naar de historiek en de aanvang van het lidmaatschap gekeken.
Jij bent geen trol
Het is helaas wel zo dat het hier de laatste tijd vol trollen zit. Moderators van spaargids doen er te weinig tegen.
Met die coronavirus is het nu wel niet het moment om in de beurs of de indexfondsen te investeren
Ik ken zelfs een arts met schulden ( niet dus een lening voor huis of auto ), iedereen denkt dat artsen fortuinen verdienen ten onrechte, sommige advocaten verdienen wel fortuinen
Tuurlijk, maar laat ze maar eens eerst die epidemie bedwingen, en dan schiet de boel weer omhoog