Ontevreden over buitensporige maandelijkse uitgaven - graag jullie advies
Ontevreden over buitensporige maandelijkse uitgaven - graag jullie advies
Hallo,
Ik werk nu sinds een tweetal jaar als arts, en verbaas mij er telkens over hoe buitensporig mijn uitgaven zijn. Ik heb het gevoel dat ik veel meer zou kunnen moeten sparen. Ik slaag er wel telkens in, met wat overschot, om 500 euro opzij te zetten per maand voor te beleggen in VWCE, maar het moet een stuk beter kunnen.
Graag daarbij jullie hulp. Ik startte al eerder een topic met vraag naar algemene tips. Hieronder zijn mijn uitgaven van deze maand, januari 2020, in chronologische volgorde.
Mijn brutosalaris in januari was 6650 euro. Alle tips worden op prijs gesteld.
Bedankt
Edit: ter verduidelijking, ik heb een vennootschap sinds juli 2019; net na het afsluiten van mijn hypotheek
Ik werk nu sinds een tweetal jaar als arts, en verbaas mij er telkens over hoe buitensporig mijn uitgaven zijn. Ik heb het gevoel dat ik veel meer zou kunnen moeten sparen. Ik slaag er wel telkens in, met wat overschot, om 500 euro opzij te zetten per maand voor te beleggen in VWCE, maar het moet een stuk beter kunnen.
Graag daarbij jullie hulp. Ik startte al eerder een topic met vraag naar algemene tips. Hieronder zijn mijn uitgaven van deze maand, januari 2020, in chronologische volgorde.
Dan kom ik in totaal aan ongeveer 3011,38 euro. Daarbovenop heb ik 500 euro in DeGiro ingelegd. Dit lijkt mij een gemiddelde maand, maar ik wil veel, veel meer sparenTakeaway 27 euro (uitzonderlijk op een donderdag, gezien nieuwjaar. Normaal enkel en telkens tijdens weekend)
Maandelijkse last hypotheek 1210,85
Takeaway 15,50
Klimaatzaak 3 euro
Sodexocard maaltijdcheques 684,74
Sodexocard terugkerende kost 3
Bijdrage bankkost persoonlijke rekening 3,31
Bijdrage bankkost zakenrekening 17,55
Wekelijkse diepvriesmaaltijden aan huis: 35,94
NMBS ticket 15,50
De Lijn ticket 1,80
Achterkomende kost aankoop auto december 2019: 236,11