Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ontoereikend saldo keytrade

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

• Citeer

Bericht door Nefertari » 6 maart 2018, 12:10

haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 11:53 ...Ik zie op mijn Belfius Mobile Banking (of andere), net als bij ING en bij KBC, het enkele bedrag gereserveerd staan onmiddellijk na iedere verrichting. ...
Dat zijn allemaal banken waar men onder nul kan gaan. Ik veronderstel dat dubbele reservering dan niet aan de orde is.

In ieder geval; dank voor de reactie. Misschien komen we er uiteindelijk toch wat wijzer uit.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 6 maart 2018, 12:18

Ik kan op mijn gratis Belfius rekening (Pulse) niet onder nul gaan.
Als ik onder nul ga is dat een niet toegelaten debetstand. Net als bij ING.
Reden : ik heb nooit bij Belfius / ING / KBC nooit aangevraagd om op mijn rekening onder nul te gaan. Ze hebben daar bij die banken opties voor maar ik heb dat product niet nodig en het is niet standaard inbegrepen bij een gratis zichtrekening.
Als ik zou tanken met BC en gering saldo bv stopt de pomp op het moment dat mijn rekening op 0 staat.
Idem als bij Keytrade : ook daar kan je aanvragen om onder 0 te mogen gaan.

In de Belfius apps en op de pc kan je precies zien hoeveel er gereserveerd wordt trouwens.
Ik heb zelf ook een rekening gehad bij Keytrade. De software en de look & feel van beide banken (informatica) is niet te vergelijken.
Als Keytrade je zou willen vertellen hoe het komt dat bij hen een Maestro betaling dubbel wordt gereserveerd zit je ineens bij de oplossing, vermoed ik.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 6 maart 2018, 12:21

Nefertari schreef: ↑4 maart 2018, 18:30
ludo schreef: ↑4 maart 2018, 12:37 ...Er is een limiet( dag / week ) ingesteld op je betalingen, dit moet je normaal kunnen aanpassen in je online of via je kantoor. ...
Daar jouw opmerking mij deed twijfelen, heb ik dit zojuist opgezocht in de FAQ bij Keytrade.
Daar leid ik uit af dat het in dit geval niets te maken heeft met dag- of week-limiet, maar wél met het feit dat beide betalingen via MAESTRO verliepen (zoals op de tickets te zien is).
Wat zijn de gebruikslimieten van de kaarten ?
Debetkaart - meerderjarige
De limieten qua cashafhalingen met de debetkaart zijn:
* 510 EUR per dag (per periode van 24u)
* 1.260 EUR per periode van 7 dagen
De limieten qua betalingen met de debetkaarten zijn:
* 2.510 EUR per periode van 7 dagen
Deze limieten kunnen helaas niet aangepast worden. De limieten van de cashafhalingen hebben geen invloed op de limieten van betalingen, of omgekeerd.

Als u Maestro verrichtingen met uw debetkaart doet (afhaling, betaling of betaling via internet), wordt het dubbele van dit bedrag geblokkeerd tot de volgende werkdag. ...
Komt er dus op neer dat je eigenlijk maar voor 1.255 euro betalingen kunt doen als je Maestro gebruikt omdat dit dan dubbel geblokkeerd wordt ( = 2510 euro) en dan kan je nog 510 euro uit de muur halen. Wel klote regeling als je het mij vraagt.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 6 maart 2018, 12:44

Komt er dus op neer dat je eigenlijk maar voor 1.255 euro betalingen kunt doen als je Maestro gebruikt omdat dit dan dubbel geblokkeerd wordt ( = 2510 euro) []
Heeft iemand hier een referentie van? Deze thread was de eerste keer dat ik dat las.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 6 maart 2018, 14:24

B7 : lees hierboven even opnieuw. Het staat in de FAQ van Keytrade en daar bevestigen ze deze info.

Zie google 'keytrade maestro dubbel geblokkeerd' of bestand 'docsGeneralPaymentOffer_nl' van Keytrade. Te groot om hier als attachment aan te hangen.

Gezien de ervaringen van Nefertari is deze werkwijze nog altijd van toepassing.

Obby
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Obby » 6 maart 2018, 15:15

Blijkbaar moeten handelaars wel de mogelijkheid geven om de klant de keuze te laten van de betaalwijze maestro of bancontact dus. Ik ga dit eens uittesten in winkels die het tegenwoordig standaard met maestro doen (bv; Colruyt)
https://mijnbetaaloplossing.be/index/nl ... kkeuze.htm

Mijn eerste proef bij Carrefour was in ieder geval negatief, geen keuze, 'er staat bij ons altijd Maestro'. Veel wist de kassierster er niet van want haar eerste antwoord was: 'Dat hangt af van met welke kaart je betaald', ze verwarde dus waarschijnlijk met een kredietkaart (mastercard).

Waar draait merkkeuze allemaal om?
Nieuwe Europese regelgeving (EU wetgeving 2015/751) die van kracht is sinds 9 juni 2016, geeft consumenten het recht om te betalen met het merk (of betaalschema) dat ze verkiezen. Deze keuze van merk geldt wanneer twee verschillende merken aanwezig zijn op de betaalkaart van de kaarthouder, én op de terminal van de handelaar. Handelaars kunnen een bepaald merk op de terminal pre selecteren, maar de kaarthouder moet de mogelijkheid hebben om deze keuze te herroepen en te betalen met het merk dat hun voorkeur heeft. Betaalschema's, uitgevers, acquirers, verwerkers en terminalleveranciers mogen de keuze van het merk niet opleggen.

Wat zijn kaarten met twee merken?
Kaarten met twee merken zijn kaarten waarbij er op één betaalkaart twee merken staan. Kaarten met twee merken die momenteel in België worden gebruikt, zijn die met de combinatie Bancontact - Maestro, en - in de nabije toekomst - Bancontact - V PAY.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 6 maart 2018, 16:50

Als de winkelier je die mogelijkheid /keuze tussen maestro of bancontact niet geeft of omdat hij maar één betaalmogelijkheid heeft dan kan je ofwel
1/ Wel zijn keuze navolgen
2/De goederen laten staan en weggaan
3/ Contant betalen.
Veel ga je er niet aan kunnen doen vermoedt ik

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 6 maart 2018, 18:22

haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 14:24 B7 : lees hierboven even opnieuw. Het staat in de FAQ van Keytrade en daar bevestigen ze deze info.

Zie google 'keytrade maestro dubbel geblokkeerd' of bestand 'docsGeneralPaymentOffer_nl' van Keytrade. Te groot om hier als attachment aan te hangen.

Gezien de ervaringen van Nefertari is deze werkwijze nog altijd van toepassing.
Hartelijk dank.
Volgens deze oude thread oppassen-met-betalingen-maestro-in-het-buitenland- is het een combinatie van de berichten die de processor (=in Belgie meestal Atos Worldline) ontvangt van de buitenlandse acquirer (die voor de handelaar werkt) en de issuer (uw bank dus). Het zal waarschijnlijk niet voor alle banken hetzelfde zijn. Ik denk dat voor sommige (grotere?) banken misschien geen probleem zou zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 6 maart 2018, 19:05

B7H4long schreef: ↑6 maart 2018, 12:44 ... Deze thread was de eerste keer dat ik dat las.
Dit onderwerp is nochtans niet nieuw op dit forum:
Zie de allereerste post van topicopener Henkie die al dateert van 8 september 2015, en de reacties van o.a. hemzelf en van anderen op diezelfde datum.

Omdat ik dacht dat deze werkwijze intussen niet meer wettelijk was, heb ik na 2 1/2 jaar dit topic terug opgepikt, toen wij een gelijkaardige ervaring hadden.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 6 maart 2018, 19:27

Nefertari schreef: ↑6 maart 2018, 19:05
B7H4long schreef: ↑6 maart 2018, 12:44 ... Deze thread was de eerste keer dat ik dat las.
Dit onderwerp is nochtans niet nieuw op dit forum:
Zie de allereerste post van topicopener Henkie die al dateert van 8 september 2015, en de reacties van o.a. hemzelf en van anderen op diezelfde datum.

Omdat ik dacht dat deze werkwijze intussen niet meer wettelijk was, heb ik na 2 1/2 jaar dit topic terug opgepikt, toen wij een gelijkaardige ervaring hadden.
En de thread dien ik vond zelfs van 2013.
Het lijkt vandaag nog te gelden voor Keytrade, en zeker in het verleden ook voor Argenta.
In de vorige thread staat dat dit geen probleem is voor Belfius.
Is het ook geldig voor andere banken?
Persoonlijk heb ik dit bij verschillende middelgrote banken niet gemerkt.

Kleiner banken hebben ervoor gekozen om zich op een andere manier met Worldline te verbinden dan grote banken. Dat zou een reden kunnen voor het verschil.

Heeft iemand buiten Keytrade en Argenta dit nog gezien bij andere banken?

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 6 maart 2018, 19:35

haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 12:18 ... Als Keytrade je zou willen vertellen hoe het komt dat bij hen een Maestro betaling dubbel wordt gereserveerd zit je ineens bij de oplossing, vermoed ik.
Zal ik alsnog een antwoord op proberen te krijgen en dan laat ik het hier weten.
Maar elders op dit forum meen ik gelezen te hebben dat dit niet aan Keytrade zou liggen, maar wél aan Atos. Net zoals het eerder al het geval was met geldafhalingen in het buitenland, waar die ook via Maestro gebeuren.
haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 12:18 ... ik heb nooit bij Belfius / ING / KBC nooit aangevraagd om op mijn rekening onder nul te gaan.
... het is niet standaard inbegrepen bij een gratis zichtrekening. ...
OK: dan kan mijn veronderstelling in dat verband dus ook uitgesloten worden.
haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 12:18 ... Ik heb zelf ook een rekening gehad bij Keytrade. De software en de look & feel van beide banken (informatica) is niet te vergelijken. ...
Daar kan ikzelf niet over meespreken. Mijn man daarentegen werkt zowel met online rekeningen bij Belfius (voor een bewindvoering), als met Keytrade (voor zichzelf), en hij werkt liever met Keytrade. Maar dat zal wel aan persoonlijke voorkeuren liggen.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 6 maart 2018, 19:58

Obby schreef: ↑6 maart 2018, 15:15 Blijkbaar moeten handelaars wel de mogelijkheid geven om de klant de keuze te laten van de betaalwijze maestro of bancontact dus. Ik ga dit eens uittesten in winkels die het tegenwoordig standaard met maestro doen (bv; Colruyt)
https://mijnbetaaloplossing.be/index/nl ... kkeuze.htm
...
Dank voor deze interessante link.
Ik ga vanaf nu ook beginnen op te letten welke mogelijkheden er op de betaalterminals aangegeven staan, en uittesten of de handelaars daadwerkelijk de keuze kunnen/willen bieden.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 6 maart 2018, 21:01

De handelaars zijn NIET verplicht de twee betaalmogelijkheden te hebben.
Enkel " als "ze de twee betaal mogelijkheden hebben, kan en mag de klant kiezen met welke hij wil betalen.

Obby
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Obby » 6 maart 2018, 21:08

En hoe moet je weten welke betaalmogelijkheden de handelaar heeft? Bv. bij de grote ketens? Bestaan er trouwens nog bancontact kaarten zonder Maestro?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 6 maart 2018, 21:22

Denk dat alle kaarten de MAESTRO hebben, of je die kan uitschakelen vindt ik nergens terug.
Normaal " zou " de handelaar zijn betaalmogelijkheden op voorhand kenbaar moeten maken, ( aan de ingang bv) maar in de praktijk heb ik dit nog niet gezien.
Enige mogelijkheid om de handelaar " te dwingen " de twee betaalmogelijkheden te hebben, is , als jouw keuze niet aangeboden wordt, de goederen laten staan op de band, en zonder betalen vertrekken.
Als meerder klanten dit doen, zal hij zich op den duur er wel aan ergeren en alsnog overwegen de twee betaalmogelijkheden aan te bieden en zijn soft en hardware aan te passen en dit kost wel wat, en daar wringt het schoentje waarschijnlijk.

Gesloten
  • Afdrukweergave

69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy