Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ontoereikend saldo keytrade

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
Gebruikersavatar
Obby
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Obby » 6 maart 2018, 21:28

Dit vind ik op de website van Carrefour drive:
https://www.drive.be/nl/faq
Je kan je bestelling betalen via de betaalterminals aan de parkeerplaatsen. Daar kan je betalen met standaard kaarten zoals Visa, Master Card, Bancontact en Maestro.
Ik denk dus de keuze te hebben om via Bancontact te betalen.
Ik wil die keuze dan ook hebben.
Omhoog

Gebruikersavatar
Obby
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 09 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Obby
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Obby » 6 maart 2018, 21:52

Hoe langer er ik erover nadenk is het toch normaal dat als er een verschillende behandelingswijze is van een betalingstransactie je een keuze moet hebben. Een kaart met 2 mogelijkheden (bancontact-maestro) met 2 verschillende procedures, maar zonder eigen keuzemogelijkheid is niet goed.
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6670
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 6 maart 2018, 22:28

Obby schreef: ↑6 maart 2018, 21:08 En hoe moet je weten welke betaalmogelijkheden de handelaar heeft? Bv. bij de grote ketens? Bestaan er trouwens nog bancontact kaarten zonder Maestro?
Dikwijls heeft de terminal een sticker met de logos van alle betaalmiddelen die aanvaard worden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5068
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 6 maart 2018, 22:39

Obby : maestro kan ook in het lijstje staan om buitenlanders de gelegenheid te geven om met hun debetkaart te betalen. Misschien niet per se met de bedoeling om ons te laten kiezen tussen de twee. Immers, de kostprijs van de transactie kan verschillen voor de handelaar waarbij deze laatste de keuze zal willen maken of de kostprijs doorrekenen.

Nefertari : uiteraard heeft iedereen zijn eigen goesting in de dingen. Ik wou hier geen antireclame maken voor KT. Ik bedoel maar dat hun platform zo verschillend is dat het niet zo een wonder zou zijn als het andere eigenschappen of problemen zou hebben. Het is niet het modernste op de markt.
Wat je zelf best vindt om mee te werken kan ook afhangen van wat je eerst gewoon was. Een klassiek voorbeeld is de Apple OS tegenover Android. Beide zijn wel ok maar een voorstander van het ene systeem zal niet makkelijk overschakelen naar het andere. Een reden kan ook zijn dat de ene een systeem wil met weinig mogelijkheden, de andere wil er meer.
Misschien kwam mijn eigen voorkeur er iets te sterk door. Ik vind chocoladeijs 100 keer lekkerder dan gember of groene thee maar niet iedereen zal er hetzelfde over denken. Idem voor de grootbanken tov een kleine bank en hun online bankieren.
Ik hoop dat je bij KT iemand te spreken krijgt die weet hoe het echt zit en die die kennis ook wil delen. Ik ben benieuwd !

Ludo : ik heb dus wel begrip voor een handelaar zijn keuzes inzake betaalsystemen. Het kost allemaal geld. Ik wil ook graag de beste prijs krijgen voor wat ik koop. Alle kosten zitten mee in de prijs van goederen die we kopen. Zolang ze al kaarten aanvaarden is het voor mij ok. Liefst bancontact maar maestro is ook goed en beter dan 'cash only'.
Maestro zou me even goed zijn als het op termijn identiek werkte als bancontact inzake snelheid en zeker zonder dubbele reservering.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9686
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door paul » 6 maart 2018, 23:18

Heb bij dat tanken toch gehoord dat het enkele dagen kan duren voor het bedrag wordt vrijgegeven, en dat niet alleen bij keytrade
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door ludo » 7 maart 2018, 00:44

We hebben totaal geen zeggenschap meer over ons eigen geld, de banken dicteren de regels, en de overheid knikt.
Wacht maar tot het contant geld niet meer bestaat,
Omhoog

Gebruikersavatar
sopkip
Full Member
Full Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2008
Contacteer:
Contacteer sopkip
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door sopkip » 7 maart 2018, 09:35

volgens mij gaat het om een trage vrijgave van de reservering en geen bewuste dubbele.
werking terminal:
-bakje heeft contract met verwerker
-verwerker van het bakje (maestro/bancontact maakt al niet uit) stuurt gegevens naar verwerker van de kaart (in BE Worldline voor de debetkaart)
-deze gegevens zijn de vraag tot het mogen/kunnen betalen => ik vermoed dat Keytrade hier reeds de authorisatie krijgt en een bedrag blokkeert
- 's anderendaags wordt de financiële flow pas verwerkt waarbij effectief het geld tussen de partijen verrekend wordt. => i.e. een tweede debet van uw rekening die u ziet. de reservering van dag 1 ziet u niet.
- de bank zal de reservering pas ongedaan maken wanneer de betalingen/ontvangsten correct verwerkt werden en bevestigd. => resultaat het duurt lang en lijkt alsof er twee keer een bedrag geblokkeerd wordt.
- bancontact wordt in +90% verwerkt door worldline ,welke ook de kaarten beheerd. dus dit proces zal sneller verlopen vermoed ik.

bij het tanken speelt een ander mechanisme: hier wil de verwerker van het bakje zeker zijn dat je geld genoeg hebt om xx liter te tanken. de handelaar weet immers niet hoeveel je gaat verbruiken. de aanvraag tot betaling versturen wanneer het bedrag gekend is is risicovol wanneer er bijvoorbeeld geen saldo is. de levering is immers reeds gebeurd.

Voor de keuze van het kaartschema is het inderdaad wettelijk bepaald dat je de keuze zou moeten hebben als consument. het staat je dus zeker vrij om bancontact te verkiezen boven maestro.
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6670
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 7 maart 2018, 13:37

”Dubbele reservaties van Maestro Transacties bij Keytrade”


Korte Versie:

Maestro transacties bij Keytrade kunnen leiden tot het weigeren van volgende transacties ook al staat er nog genoeg geld op de rekenening. De onderliggende reden zou mogelijk een verkeerde gegevensuitwissleing kunnen zijn tussen Keytrade en Worldline. Een van de olosing zou kunnen zijn dat Keytrde zijn systeem aanpast om de juiste “stand” van de rekeneing door te geven aan Worldline.


Lange Versie:


Probleem:
Bii sommige maestro transacties bij Keytrade ( en mischien sommige andere banken) is het dubbele bedrag van een maestro aankoop niet meer beschikbaar voor een volgende aankoop en dit voor een termijn van enkele dagen.
Het probleem bestaat al minstens vanaf 2013 het moment dat deze oude thread gestart is
Het probleem treed op bij Keytrade, vroeger ook bij Argenta, misschien vandaag nog.
Het probleem treed niet op bij Belfius. Het is onduidelijk wat de situatie is bij de andere banken.


Achtergrond:
Een kaarttransacties verloopt van de terminaal van de handelaar naar de acquirere processer geselecteerd door de handelaar naar de issuerprocesser gekozen door de issuer/bank naar de bank zelf.

Een betaling via Maestro verloopt typisch in twee delen:
1- Goedkeuring/reservatie: in real time
2- Afhandeling: in een off-line mode

1- Goedkeuring/Reservatie:
a) De acquirer processer vraagt de goedkeuring/reservatie aan de issuer processer
b)
. i. Ofwel vraagt de issuer processor de goedkeuring/reservatie aan de bank zelf
. ii. Ofwel bepaald de issuer processor over goedkeuring/reservatie gebaseerd op de info dat het ontvangt van de bank en wat het weet over de lopende transacties. Van de bank verwacht de processor regelmatig de "stand" van de rekening.

2- De volledige”afhandeling” van de transactie volgt hetzelfde pad en de bank zal uiteindelijk je rekening aanpassen.
Dit gebeurt niet in real time, eerder in batch. Sommige van de spelers herhalen de acties zeer frequent, andere soms maar 1x/dag en misschien niet in het weekend. Afhankelijk van de timing van de verschillende spelers kan dit verscheidene dagen duren.


Onderzoek:
De info in deze post geeft een inzicht in wat er fout loopt bij keytrade.
info van ATOS:
De authorisatie-berichten die we ontvangen voor maestro-berichten, zijn niet-financieel. De bevestiging van de transactie gebeurt via de clearing van mastercard. Deze clearing komt steeds met een zekere vertraging (afhankelijk van de acquirer).
Wanneer we een saldo/beschikbaar-update ontvangen van de issuer, kan AWL niet weten of er reeds rekening gehouden werd met de maestro-transacties. Daarom wordt het beschikbaar herberekend, rekening houdend met de maestro-transacties en een aantal repatriëringsdagen.
Dit heeft enkel invloed op het beschikbaar, niet op het saldo. Bij een volgende saldo/beschikbaar-update wordt dit terug rechtgezet, indien er geen maestro-transacties meer openstaan
Het lijkt dat stap 1-b verkeerd loopt bij de tweede aankoop:
- het lijkt dat keytrade voor optie ii) koos en
- Keytrade geeft regelmatig de stand van de rekening door aan de processor. Van zijn kant zal de processor hierop de lopende transacteis verrekenneng. De processor verwacht van de bank dus een stand die enkel de volledig afgehandelde transacties in rekening brengt en niet de lopende trnascties
Het lijkt dat keytrade ook de lopende transacties verrekend in de stand die het doorgeeft aan de processor. Dit is dus de dubbele reservatie van de lopende rekening; een maal door Keytrade en een maal door de processor.


Mogelijke oplossingen lijken:
I. Keytrade gaat over op optie i) voor stap 1-b
II. Keytrade blijft in optie ii) en verrekend enkel de afgehandelde transacties in de stand die zij doorgeeft aan de processor
III. De processor past zijn systeem aan voor Keytrade om de lopende transacties niet te verrekenen. Dit lijkt een minder geschikte oplossing daar dit specifiek voor Keytrade zou moeten gebeuren.


Acties
Als Keytrade klant zijn er dus twee dingen die je kan doen: Keytrade pushen om hun probleem op te lossen en ondertussen je Keytrade kaart niet meer gebruiken op momenten dat dit problemen zou kunnen geven voor jou.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

burgundy
Hero Member
Hero Member
Berichten: 507
Lid geworden op: 06 mar 2018
Contacteer:
Contacteer burgundy
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door burgundy » 7 maart 2018, 17:22

Acties
Als Keytrade klant zijn er dus twee dingen die je kan doen: Keytrade pushen om hun probleem op te lossen en ondertussen je Keytrade kaart niet meer gebruiken op momenten dat dit problemen zou kunnen geven voor jou.
[/quote]

Dus kaarten buiten en cash als oplossing anno 2018 ?
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6670
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 7 maart 2018, 18:16

burgundy schreef: ↑7 maart 2018, 17:22 Acties
Als Keytrade klant zijn er dus twee dingen die je kan doen: Keytrade pushen om hun probleem op te lossen en ondertussen je Keytrade kaart niet meer gebruiken op momenten dat dit problemen zou kunnen geven voor jou.
Dus kaarten buiten en cash als oplossing anno 2018 ?
Het lijkt er inderdaad op dat, als je deze problemen wenst te vermijden, je als Keytrade(*) klant best vermijd om je kaart te gebruiken als er een risico is dat de handelaar voor maesto kiest. Cash of een kaart van een andere bank?

Vroeger kon je bij sommige banken ook kaarten zonder maestro krijgen, als keytrade dit doet kan het ook een oplossing zijn.

(*) en ander banken waar het probleem zich ook zou tonen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3861
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 8 maart 2018, 13:47

haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 22:39 ...
Nefertari : uiteraard heeft iedereen zijn eigen goesting in de dingen. ... Wat je zelf best vindt om mee te werken kan ook afhangen van wat je eerst gewoon was. ... Misschien kwam mijn eigen voorkeur er iets te sterk door. Ik vind chocoladeijs 100 keer lekkerder dan ...
Volledig mee eens: de voorkeur voor een bank kan afhangen van wat men eerst gewoon was, of ook van welk type verrichtingen men er het meeste wil doen, enz.
(Over de smaak van chocolade(ijs) deel ik overigens jouw voorkeur ;) )
haelewyn schreef: ↑6 maart 2018, 22:39 ...
Ik hoop dat je bij KT iemand te spreken krijgt die weet hoe het echt zit en die die kennis ook wil delen. Ik ben benieuwd !
Daar het voorval gebeurde met de debetkaart en zichtrekening van mijn man, heb ik aan hem gevraagd om contact te nemen met Keytrade. Ik ben ook benieuwd naar hun uitleg en ik zal het hier laten weten.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3861
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 8 maart 2018, 17:00

https://www.unizo.be/advies/verschillen ... -kostprijs
Verschillen tussen Maestro en Bancontact/Mister Cash, en een vergelijking van hun kostprijs.
Elke bankkaart in België heeft een Maestro en een Bancontact - functie. Maar de prijzen tussen de twee kunnen voor u als handelaar wel verschillen.
UNIZO leden zien méér, maar ik dus niet. :-[
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3861
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 9 maart 2018, 19:48

Nefertari schreef: ↑8 maart 2018, 13:47 Daar het voorval gebeurde met de debetkaart en zichtrekening van mijn man, heb ik aan hem gevraagd om contact te nemen met Keytrade. Ik ben ook benieuwd naar hun uitleg en ik zal het hier laten weten.
Hier komt ie dan: (eventuele fouten mee gekopieerd)
Geachte XXX,

Het komt inderdaad door die dubbele Maestro blokkering dat u daags na uw aankoop tijdelijk geen beschikbaar saldo had.
Wij zijn op de hoogte van dit probleem. Om dit op te lossen moeten wij heel ons kaarten systeem veranderen. Dit staat ondertussen gepland, maar dit project zal de nodige tijd vergen.

Achtergrond van het probleem:

Een kaarttransacties verloopt van de terminaal van de handelaar naar de acquirere processer geselecteerd door de handelaar naar de issuerprocesser gekozen door de issuer/bank naar de bank zelf.

Een betaling via Maestro verloopt typisch in twee delen:
1- Goedkeuring/reservatie: in real time
2- Afhandeling: in een off-line mode

1- Goedkeuring/Reservatie:
a) De acquirer processer vraagt de goedkeuring/reservatie aan de issuer processer
b)
. i. Ofwel vraagt de issuer processor de goedkeuring/reservatie aan de bank zelf
. ii. Ofwel bepaald de issuer processor over goedkeuring/reservatie gebaseerd op de info dat het ontvangt van de bank en wat het weet over de lopende transacties. Van de bank verwacht de processor regelmatig de "stand" van de rekening.

2- De volledige”afhandeling” van de transactie volgt hetzelfde pad en de bank zal uiteindelijk je rekening aanpassen.
Dit gebeurt niet in real time, eerder in batch. Sommige van de spelers herhalen de acties zeer frequent, andere soms maar 1x/dag en misschien niet in het weekend. Afhankelijk van de timing van de verschillende spelers kan dit verscheidene dagen duren.

Groeten,
XXX
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100
B-1170 Brussel
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6670
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 10 maart 2018, 14:15

Hallo Nefartari,
Nefertari schreef: ↑9 maart 2018, 19:48
Nefertari schreef: ↑8 maart 2018, 13:47 Daar het voorval gebeurde met de debetkaart en zichtrekening van mijn man, heb ik aan hem gevraagd om contact te nemen met Keytrade. Ik ben ook benieuwd naar hun uitleg en ik zal het hier laten weten.
Hier komt ie dan: (eventuele fouten mee gekopieerd)
Het zou me verwonderen als Keytrade niet weet waarom het verkeerd loopt en ik zou ook denken dat zij opties kennen om het op te lossen.

Ik veronderstel dat Keytrade een kosten-baten beslissing genomen hebben om dit (nog) niet op te lossen en de (paar?) van hun klanten dit ongemak te laten lopen.

Veel succes met je brief.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3861
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Ontoereikend saldo keytrade

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 11 maart 2018, 11:07

B7H4long schreef: ↑10 maart 2018, 14:15 ... Ik veronderstel dat Keytrade een kosten-baten beslissing genomen hebben om dit (nog) niet op te lossen en de (paar?) van hun klanten dit ongemak te laten lopen.

Veel succes met je brief.
Het volledige antwoord van Keytrade staat al in het vorige bericht.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

69 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy