Ook Luminus verlaagt prijs van aardgas
Re: Ook Luminus verlaagt prijs van aardgas
Tussentijdse facturen spelen geen belang, de eindfactuur die telt en de prijzen die ze je daar aansmeren.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
is dat niet overal dat de eindfactuur het belangrijkste is?cp1234 schreef: Tussentijdse facturen spelen geen belang, de eindfactuur die telt en de prijzen die ze je daar aansmeren.
Bij lampiris rekenenen ze me ook het dubbele aan van wat ik verbruik....maar gelukkig gisteren meteropname geweest, dus zal dit binnenkort allemaal terugkrijgen...en nu hopelijk +/- juiste voorschotfacturen....
lampiris gebruikt een gemiddelde over gans het jaar van de gasprijzen in de eindfactuur....(geen vaste tarieven)
Dat sommige mensen nog bij Electrabel zitten of Luminus, onbegrijpelijk. Ik zit bij Nuon en betaal een pak minder voor mijn energie, plus de dienstverlening is veeeeeeeeel beter.
zelfs met kortingen van gezinsbond komt nuon nog een pak duurder dan essent/ecopower/lampiris bij mijn onderzoek vorig jaar.....(vreg en op de respectievelijke sitePieterjan schreef: zit bij Nuon en betaal een pak minder voor mijn energie,
over dienstverlening spreek ik mij niet uit...
liever een leverancier met netto prijs, dan die zogezegde kortingen die zand in de ogen van de mensen gooit....
allée, da's alvast mijn idee....
Raar maar waar, wij hebben alles op elektriciteit, en voor ons is Electabel de goedkoopste.
Ecopower is inderdaad goedkoper, je moet wel wachten alvorens je kan aangesloten worden. Interessant is dat je aandelen kunt kopen met een mooi dividend. Voor mij was Nuon goedkoper dan Electrabel etc... nu bij electrabel zou ik nooit klant willen zijn. Die maatschappij fungeert als een kortingsbon voor de Fransen. De prijzen worden hier hoog gehouden zodat ze in Frankrijk goedkoop electriciteit kunnen krijgen. Geen frank gaat naar Frankrijk. Nuon is druk bezig met eigen electriciteitscapaciteit uit te bouwen. Nuon is nu Zweeds. Ook niet perfect maar zeker beter dan Frans.satsurfer schreef:zelfs met kortingen van gezinsbond komt nuon nog een pak duurder dan essent/ecopower/lampiris bij mijn onderzoek vorig jaar.....(vreg en op de respectievelijke sitePieterjan schreef: zit bij Nuon en betaal een pak minder voor mijn energie,
over dienstverlening spreek ik mij niet uit...
liever een leverancier met netto prijs, dan die zogezegde kortingen die zand in de ogen van de mensen gooit....
allée, da's alvast mijn idee....
Ik zit momenteel voor aardgas bij Luminus en heb vorig jaar geprobeerd klant te worden bij Nuon.Pieterjan schreef: Dat sommige mensen nog bij Electrabel zitten of Luminus, onbegrijpelijk. Ik zit bij Nuon en betaal een pak minder voor mijn energie, plus de dienstverlening is veeeeeeeeel beter.
Ik hoorde niets meer van hen nadat ik mijn gegevens via hun website had ingevuld.
Ik belde hen 3 of 4 weken nadien nog eens op om te vragen of ze mijn gegevens wel ontvangen hadden. Aan de andere kant van de lijn zat een dame die heel gebrekkig Nederlands sprak. "Ja" en "Nee" kende ze. Ik kreeg het haar gewoon niet uitgelegd dat ik een nieuwe klant wou worden bij hen.
Ik snap niet dat een bedrijf, dat verkoopt in Vlaanderen, iemand op de telefonische klantendienst plaatst die geen Nederlands kent.
En ik dacht dat Nuon zelfs een Nederlands bedrijf was? En in Nederland spreken ze toch Nederlands, dacht ik ?
Ik betaal misschien dan nu wel iets meer voor mijn aardgas maar bij Luminus wordt de telefonische klantendienst tenminste niet geoutsourced...
Ach we zitten nog altijd bij Electrabel en raar maar waar , tot zo'n jaar geleden heb ik de test nog eens gedaan en maakte het niet zo veel verschil uit. Vandaag doe ik het opnieuw en kom ik , althans voor gas en bij Iverlek als distributeur uit bij ....Lampiris! En het maakt vandaag precies wel veel verschil uit.
Vandaar mijn vraag : iemand ervaring met Lampiris?
Vandaar mijn vraag : iemand ervaring met Lampiris?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ben sinds 1 mei van dit jaar van Luminus naar Lampiris gegaan voor gas.Overgang ging vlekkeloos maar ik was er zeker van, tegenwoordig gaat dat allemaal vanzelf. Op 1 juli verander ik voor electriciteit van Luminus naar Ecopower. mvg
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Ben ook bij Lampiris voor gas, sinds 1 januari. Dat scheelt jaarlijks een paar honderd euro tov Nuon ! Ze zijn de voorbije vijf maanden telkens als de goedkoopste gasleverancier naar boven gekomen op de vreg website (daar wordt ongeveer maandelijks een update van gedaan, want prijzen schommelen natuurlijk). Overstap ging zeer vlot, nog geen enkel probleem gehad tot nutoe, dus ik heb ook nog nooit naar hun callcenter gebeld (kan dus niet beoordelen of je daar vlot geholpen wordt)
Enjoy the party, but dance near the door
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ik heb bij nuon een contract dat de prijs 3 jaar hetzelfde blijft...
moet ik nu ook drie jaar klant blijven om geen boete te betalen??
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als je vroeger opzegt moet je inderdaad een boete betalen. Deze is echter wettelijk vastgelegd op een maximum van 75€ (voor particulieren). Sla er eventueel uw Algemene Voorwaarden eens op na, het zal er wel ergens in vermeld staan.plentycoups schreef: ik heb bij nuon een contract dat de prijs 3 jaar hetzelfde blijft...
plentycoups,
ik heb daar vroeger ook eens voor geinformeerd bij Nuon en als je switcht van formule binnen Nuon, zou je geen boete moeten betalen. Dus, als je nu een contact hebt voor 3 jaar vast en je wil overschakelen op het contract van 1 jaar vast, zou je geen boete betalen. Volgens hetgeen ze me toen terugmailden, zou een boete enkel worden aangerekend indien je van energieleverancier verandert.
Ik denk dat je best eens zou informeren bij Nuon zelf want ik vond het ook vreemd dat in de algemene voorwaarden van het contract wel gesproken wordt van een boete terwijl de informatie die ik kreeg toen ik een switch naar een ander product overwoog niet echt met elkaar klopten.
Voor alle zekerheid laten wij ons contract van 3 jaar gewoon uitlopen maar indien de mogelijkheid tot kosteloze switch bestaat, zou ik er geen moment over twijfelen om terug een contract van één jaar te nemen.
Is er soms iemand onder jullie die al van formule geswitcht is voor de eindvervaldatum van zijn contract ?
ik heb daar vroeger ook eens voor geinformeerd bij Nuon en als je switcht van formule binnen Nuon, zou je geen boete moeten betalen. Dus, als je nu een contact hebt voor 3 jaar vast en je wil overschakelen op het contract van 1 jaar vast, zou je geen boete betalen. Volgens hetgeen ze me toen terugmailden, zou een boete enkel worden aangerekend indien je van energieleverancier verandert.
Ik denk dat je best eens zou informeren bij Nuon zelf want ik vond het ook vreemd dat in de algemene voorwaarden van het contract wel gesproken wordt van een boete terwijl de informatie die ik kreeg toen ik een switch naar een ander product overwoog niet echt met elkaar klopten.
Voor alle zekerheid laten wij ons contract van 3 jaar gewoon uitlopen maar indien de mogelijkheid tot kosteloze switch bestaat, zou ik er geen moment over twijfelen om terug een contract van één jaar te nemen.
Is er soms iemand onder jullie die al van formule geswitcht is voor de eindvervaldatum van zijn contract ?
wij zitten bij EBEM - komt vrij hoog uit ook op de test van de vreg
Laatst gewijzigd door johan d op 29 mei 2009, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.