op vakantie in us: ring/diamant kopen aan lagere tax of tax free
-
diamondlover
- Newbie

- Contacteer:
op vakantie in us: ring/diamant kopen aan lagere tax of tax free
Heeft iemand ervaring met een ring te kopen in de us aan lagere tax of zelfs tax vrij tijdens een reis naar de states?
Re: op vakantie in us: ring/diamant kopen aan lagere tax of tax free
In principe kan je in de landen met btw-heffingen bij uitvoer van het goed vrijstelling van btw vragen. Verkopers in Turkije staan bijvoorbeeld de dag van je terugvlucht zelfs in de luchthaven om het door de douane geviseerde document te verkrijgen dit als bewijs van je uitvoer.
Evenwel moet je dat goed dan wel aangeven met betaling van de rechten en btw in BE. Doe je dat niet en ben je alsnog gepakt, dan zijn de boetes niet gering en kunnen ze zelfs tot de waarde van het goed belopen. Voor accijnsgoederen zijn de boetes nog hoger.
Binnen de EU ben je vrij van die taksen als je ze betaalde in de andere lidstaat en als reiziger in je bagage bij hebt.
Dit is vrijblijvende summiere info en bindt me niet.
Evenwel moet je dat goed dan wel aangeven met betaling van de rechten en btw in BE. Doe je dat niet en ben je alsnog gepakt, dan zijn de boetes niet gering en kunnen ze zelfs tot de waarde van het goed belopen. Voor accijnsgoederen zijn de boetes nog hoger.
Binnen de EU ben je vrij van die taksen als je ze betaalde in de andere lidstaat en als reiziger in je bagage bij hebt.
Dit is vrijblijvende summiere info en bindt me niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het valt best te riskeren om ginds een ring tax-free te kopen. Bij de terugvlucht draag je hem gewoon maar zorg wel dat ze je certificaten niet vinden bij de douane ... En die certificaten heb je straks nog nodig bij doorverkoop of schenking.
De Hoveniersstraat in A'pen zal steeds mijn voorkeur wegdragen voor zulke aankopen.
De Hoveniersstraat in A'pen zal steeds mijn voorkeur wegdragen voor zulke aankopen.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Goud kun je hier toch ook btw-vrij kopen. Kan mij niet voorstellen dat je een ring met diamant die je in ene land koopt in een ander land voor hogere prijs kan verkopen.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Veel mensen realiseren zich niet dat je een aangifte maakt zodra je bij aankomst in België door het poortje "niks aan te geven" loopt. Niks mis met de vraag, maar het is strafbaar om een valse aangifte te maken door het poortje "niks aan te geven" te gebruiken met deze goederen. 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er zijn dan ook tig achterpoortjes in dit apenland dat je moeilijk nog een huis langs de voordeur binnen raakt. Het is ook met stip onze nationale sport: foefelarer! Soms wordt er al eens iemand betrapt, en als die persoon geen lange arm heeft, volgt er idd een boete. Procentueel gezien nog veel te weinig anders zou ons gedrag wel veranderen ...