Op zeker spelen of niet??
TIP
Op zeker spelen of niet??
Hallo allemaal,
Momenteel hebben wij leningen lopen bij ING met volgende cijfers:
1) Woonkrediet
- Resterende Looptijd: 15 jaar en 5 maand
- Openstaand Krediet: 176.662 euro
- Type lening: 1/1/1 variabel
- Start rentevoet in 2011: 2.35 procent
- Huidige rentevoet: 1.33 procent
- Huidige maandelijkse aflossing: 1050.80 euro
2) Groene lening zonnepanelen
- Resterende Looptijd: 8 jaar
- Openstaand Krediet: 11.080 euro
- Type lening: vast
- Rentevoet: 3.05 procent
- Maandelijkse aflossing: 140 euro
Zeker geen slechte rentevoet natuurlijk (die van het woonkrediet toch). Maar hij kan wel stijgen naar 4.7 procent wat overeenkomt een maandelijks bedrag van 14xx euro
Gezien de lage rentevoeten nu ben ik eens beginnen rondkijken om onze lening te herzien naar een vaste rentevoet.
Hierbij kwam Belfius met het voordeligste tarief die de 2 leningen overneemt maar een stuk gescheiden houdt (herbelggingskosten worden bijgeleend):
- Wanneer we enkel loondomicil, Brandverz. en Schuldsaldo daar nemen:
1) 180.000 euro op 16 jaar
- rentevoet: 2.20 procent
- maandelijkse aflossing: 1111.15 euro
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- rentevoet: 1.83 procent
- maandelijkse aflossing: 151.22 euro
- Wanneer we full klant worden dus ook pensioensparen, kredietkaart en autoverzekeringen:
- rentevoet 1.90 procent
- maandelijkse aflossing: 1086.56 euro
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- rentevoet 1.67 procent
- maandelijkse aflossing: 150.26 euro
Dit geeft dan volgende cijfers in best case:
Huidige lening wanneer die gelijk blijft: 194.398 euro
huidige groene lening: 13440 euro
Totaal: 207838
Lening Vast Belfius: 213.340.8
Lening vast zonnep Belfius: 14517.12
Totaal: 227857.92
Lening Vast Full Klant: 208619.52
Lening vast zonnep Full Klant: 14424.96
Totaal: 223044.48
Goedkoper is zeker onmogelijk gezien onze huidige lage rentevoet, maar we weten natuurlijk niet wat dit nog zal doen de komende 15 jaar. Het scheelt veel met een vaste rentevoet, maar dat is natuurlijk in het geval dat de rentes de komende 15 jaar niet stijgen. In het slechtste geval kom ik uit op een totaal van 265.000 indien het woonkrediet vanaf volgend jaar naar 1400 euro zou stijgen ( erg onwaarschijnlijk maar goed )
Wat vinden jullie? Gewoon blijven bij ING, of toch voor zeker spelen en een stukje meer betalen? Ik heb ook een aanvraag tot herfinancieren binnen ING gedaan, maar daarvan krijg ik pas antwoord van ING binnen 3 weken
.
1) Woonkrediet
Zeker geen slechte rentevoet natuurlijk (die van het woonkrediet toch). Maar hij kan wel stijgen naar 4.7 procent wat overeenkomt een maandelijks bedrag van 14xx euro
Gezien de lage rentevoeten nu ben ik eens beginnen rondkijken om onze lening te herzien naar een vaste rentevoet.
Hierbij kwam Belfius met het voordeligste tarief die de 2 leningen overneemt maar een stuk gescheiden houdt (herbelggingskosten worden bijgeleend):
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- Wanneer we full klant worden dus ook pensioensparen, kredietkaart en autoverzekeringen:
- rentevoet 1.90 procent
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- rentevoet 1.67 procent
Goedkoper is zeker onmogelijk gezien onze huidige lage rentevoet, maar we weten natuurlijk niet wat dit nog zal doen de komende 15 jaar. Het scheelt veel met een vaste rentevoet, maar dat is natuurlijk in het geval dat de rentes de komende 15 jaar niet stijgen. In het slechtste geval kom ik uit op een totaal van 265.000 indien het woonkrediet vanaf volgend jaar naar 1400 euro zou stijgen ( erg onwaarschijnlijk maar goed )
Wat vinden jullie? Gewoon blijven bij ING, of toch voor zeker spelen en een stukje meer betalen? Ik heb ook een aanvraag tot herfinancieren binnen ING gedaan, maar daarvan krijg ik pas antwoord van ING binnen 3 weken

Re: Op zeker spelen of niet??
Onmogelijk te beantwoorden vraag, omdat niemand in de toekomst kan kijken. Ik verduidelijk mij,
Wie amper 5 a 10 jaar geleden, een vaste rentevoet nam, tegenover een variabele 1/1/1, heeft dik ongelijk gekregen, en heeft zijn broek gescheurd, maar, speelde op zekerheid, en deed om goed te doen.
Vandaag kan de rentevoet amper lager, hoewel, een rente van 0.01 % of negatieve rente, kunnen theoretisch nog.
Binnen vele jaren weet je het antwoord op je vraag, en of je nu de juiste beslissing nam.
Wie amper 5 a 10 jaar geleden, een vaste rentevoet nam, tegenover een variabele 1/1/1, heeft dik ongelijk gekregen, en heeft zijn broek gescheurd, maar, speelde op zekerheid, en deed om goed te doen.
Vandaag kan de rentevoet amper lager, hoewel, een rente van 0.01 % of negatieve rente, kunnen theoretisch nog.
Binnen vele jaren weet je het antwoord op je vraag, en of je nu de juiste beslissing nam.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja inderdaad. Het is juist dat die het zo moeilijk maakt. Het mooiste zou zijn dat we van ING een lagere variabele rente krijgen, zodat hij toch al zo hoog niet meer kan stijgen. Zo ontwijken we ook de hoge kosten om van bank te veranderen.
Kleine kanttekening hierbij : bij Belfius moet je producten nemen voor een betere rentevoet , ruikt dit niet naar koppelverkoop...Yargo schreef:Hallo allemaal,
1) Woonkrediet
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- rentevoet 1.90 procent
+
2) 13.500 euro op 8 jaar
- rentevoet 1.67 procent
Wat vinden jullie? Gewoon blijven bij ING, of toch voor zeker spelen en een stukje meer betalen? Ik heb ook een aanvraag tot herfinancieren binnen ING gedaan, maar daarvan krijg ik pas antwoord van ING binnen 3 weken![]()
.
Toch ook even nagaan wat de impact is op herfinanciering van u groen krediet in uw belastingaangifte
Koppelverkoop is toch toegestaan nu in België? Ze willen u zoveel mogelijk binden he, jammer genoeg. En dit zogezegd zolang de lening loopt...
. Ik ga liever niet bij Belfius, ben er paar jaar geleden nogmaar weg gelopen wegens de Arcopar toestanden. Het is wel erg dat het zo lang duurt bij ING om een rente te pakken te krijgen voor een herziening.... Maar ik verwacht er niets van. Ze heben wel 1.85 procent aan nieuwe klanten, maar dat zal ik wel niet krijgen
.
We kunnen die groene lening wel ingeven in de belastingen, maar veel is het niet.

We kunnen die groene lening wel ingeven in de belastingen, maar veel is het niet.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Er staat geen offerte bij van de schuldsaldo of de brandverzekering. Klinkt misschien wat onbenullig, maar kan wel een gigantisch verschil maken. Een leningtarief kan beter zijn bij een bank, maar de schuldsaldo en de brandverzekering niet, waardoor het geheel duurder komt, dan een 'duurder' leningtarief.
Ik zou echter sowieso wachten op het voorstel van ING. Die zitten echt achter met hun dossiers (spreek uit ervaring), ze kunnen gewoon niet volgen.
Ik zou echter sowieso wachten op het voorstel van ING. Die zitten echt achter met hun dossiers (spreek uit ervaring), ze kunnen gewoon niet volgen.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Schuldsaldo:
Ik: 100% verzekerd: 10 jaarpremies van 198,96 €
Voor mijn vrouw: 100% verzekerd: 10 jaarpremies van 189,05 €
Voor de kleine extra lening:
Ik: 100% verzekerd: 5 jaarpremies van 21,03€
Voor mijn vrouw: 100% verzekerd: 5 jaarpremies van 20,25 €
Voor de verzekeringen moesten we onze huidige premies laten weten en dan zou ze ernaar toe werken. Vb Brand en familiale was niet veel duurder dan bij ING.
Ik: 100% verzekerd: 10 jaarpremies van 198,96 €
Voor mijn vrouw: 100% verzekerd: 10 jaarpremies van 189,05 €
Voor de kleine extra lening:
Ik: 100% verzekerd: 5 jaarpremies van 21,03€
Voor mijn vrouw: 100% verzekerd: 5 jaarpremies van 20,25 €
Voor de verzekeringen moesten we onze huidige premies laten weten en dan zou ze ernaar toe werken. Vb Brand en familiale was niet veel duurder dan bij ING.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kwam zelfs goedkoper uit bij Belfius voor verzekeringen dan bij ING, maar bij ING ben je toch niet verplicht de brandverzekering daar af te nemen? (Of het moet zo in je contract staan) Want dan ben je mogelijks goedkoper af met ING lening + ING SS + Argenta verzekeringen, dan alle 3 bij Belfius (waar brandverzekering wel verplicht af te nemen is bij een lening of je krijgt geen voordeeltarief, wat bij ING niet het geval is als de SS 2x100% wat bij jou het geval is).
Is maar even zeggen, je kan héél wat geld besparen door je verzekering bij een andere, goedkope, bank onder te brengen. En persoonlijk ben ik ook erg tevreden van de brandverzekering van Argenta, heb die al kunnen gebruiken (nooit een factuur moeten binnenbrengen, enkel een offerte en dus geld gekregen nog voor we de schade in orde gebracht hebben en dan kun je zelf nog kiezen of je het op een goedkopere manier kan doen dan de offerte die je doorgestuurd hebt).
Is maar even zeggen, je kan héél wat geld besparen door je verzekering bij een andere, goedkope, bank onder te brengen. En persoonlijk ben ik ook erg tevreden van de brandverzekering van Argenta, heb die al kunnen gebruiken (nooit een factuur moeten binnenbrengen, enkel een offerte en dus geld gekregen nog voor we de schade in orde gebracht hebben en dan kun je zelf nog kiezen of je het op een goedkopere manier kan doen dan de offerte die je doorgestuurd hebt).

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Zeker de brand niet vergeten mee in rekening mee te nemen. Al te vaak bekijkt men enkel rentevoet, en eventueel SSV.
Maar via brand kan een bank wel serieus doorrekenen wat ze op andere post (rente/SSSV) cadeau gedaan heeft.
Daarenboven, rente en SSV liggen vast op papier, brand daarentegen nooit. Dus, deur open om u via die weg nadien terug te pakken. Bank weet dat je er niet onderuit kan vermits brand één van de voorwaarden is voor voordeeltarief, zoals bij ING (of beide 100% SSV, of één SSV 100% + brand).
Maar via brand kan een bank wel serieus doorrekenen wat ze op andere post (rente/SSSV) cadeau gedaan heeft.
Daarenboven, rente en SSV liggen vast op papier, brand daarentegen nooit. Dus, deur open om u via die weg nadien terug te pakken. Bank weet dat je er niet onderuit kan vermits brand één van de voorwaarden is voor voordeeltarief, zoals bij ING (of beide 100% SSV, of één SSV 100% + brand).