Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Openen rekeningen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
143 berichten
  • Pagina 7 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
starterke
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2012
Contacteer:
Contacteer starterke
Verstuur privébericht

rekeningnummer ingeven lukt niet

Bericht door starterke » 21 januari 2012, 17:25

Beste,
Ik ben hier al een heel tijdje bezig met dat online-formulier om een spaarrekening te openen. Het systeem blijft echter steken bij het ingeven van het rekeningnummer.
Zoals in het bericht op de eerste pagina van deze thread heb ik het IBAN nummer ingegeven met de spaties erbij:
BE10 XXXX XXXX XXXX (kruisjes vervangen de cijfers). Het systeem weigert dit. Dan heb ik het op allerlei andere manieren ingegeven, zonder spaties, zonder de BE code maar niks helpt. Het is een Blue rekening van Dexia. Naam en voornaam zijn juist.
Ik werk op een up-to-date Linux besturingssysteem met Firefox en heb het ook al geprobeerd met Google Chrome browser. Weer niks.

Nu weet ik het niet meer.
Omhoog

paul1948
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer paul1948
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door paul1948 » 21 januari 2012, 18:17

Ja Nightwolf, ik kom hier reageren zonder al het voorgaande te lezen, ik ben niet naïef en weet dat geld overschrijven geen 4 dagen moet duren, we leven toch in de tijd van computers en er moet toch niemand van de ene naar de andere bank lopen met een zakske geld zeker. En zie NIBC heeft plots een fout ontdekt bij een partner nog wel en nu moeten ze euroke per euroke manueel op mijn rekening gaan zetten en dat zal tot maandag duren maar ze beloven wel de juiste valutadatum. Ben eens benieuwd, ik houd u op de hoogte want gij leest blijkbaar graag en veel.
Omhoog

Tux

Re: rekeningnummer ingeven lukt niet

Bericht door Tux » 21 januari 2012, 23:09

starterke schreef:Ik werk op een up-to-date Linux besturingssysteem met Firefox
Hier heb ik geen probleem ondervonden met het openen van een NIBC-rek. dmv. mijn Gentoo linux box met firefox -> geen linux/firefox probleem.

No idea wat het probleem wel zou kunnen zijn ???
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC Direct » 22 januari 2012, 08:39

Voor concrete problemen met het openen van een rekening contacteer je best ons contactcenter (0800 63 500) die kunnen een individueel geval of individuele configuartie bekijken en er een oplossing voor aanbieden.
Omhoog

paul1948
Newbie
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer paul1948
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door paul1948 » 23 januari 2012, 18:22

Na zes dagen staat mijn geld eindelijk op de rekening. Valuta-datum is niet te zien.
Ik dacht ik print mijn eerste rekeninguittreksel af, maar niets is minder waar, geen rekeninguittreksel. Ook een zeer eigenaardige site eigenlijk, totaal niet te vergelijken met de vijf andere banken waar ik online mee bankier. Gevestigde waarden en benamingen waren te simpel zeker! Begin zo stilaan te twijfelen of ik wel verder wil met NIBC.
Omhoog

ludo
VIP member
VIP member
Berichten: 6026
Lid geworden op: 16 sep 2008
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door ludo » 23 januari 2012, 18:42

http://fd.nl/Archief/2008/04/10/nibc-li ... us-bij-ecb" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door Yaris » 23 januari 2012, 19:11

@ludo: dat artikel is bijna 4 jaar oud. Het is niet eerlijk om NIBC daarmee in een kwaad daglicht proberen te stellen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Berichten: 4675
Lid geworden op: 11 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door Vaganzza » 23 januari 2012, 19:21

paul1948 schreef:Na zes dagen staat mijn geld eindelijk op de rekening. Valuta-datum is niet te zien.
Ik dacht ik print mijn eerste rekeninguittreksel af, maar niets is minder waar, geen rekeninguittreksel.

De valutadatum is te vinden bij "detail transactie". Ze zouden er idd beter voor zorgen dat alle info op de rekeninguittreksels verschijnen en ook dat de valutadatum gemakkelijker en sneller zichtbaar is op de site.
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC Direct » 23 januari 2012, 19:33

Rekeninguitreksels worden in batch verwerkt. Deze kan u dus de dag nadien raadplegen.
Voor de valutadatum kijkt u, zoals hierboven reeds aangegeven, bij transactieoverzicht en vervolgens links op de knop "acties" waar u detail transactie kiest.
Als platform hebben wij gekozen voor één van de grootste spelers in België (Callatay & Wouters) Meer dan 20 Belgische banken werken hiermee (waaronder Argenta, Recordbank, Rabobank.be)
Een nieuwe omgeving is altijd even wennen maar we hopen in ieder geval dat het na een paar bezoeken al wat vertrouwder aanvoelt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Spruitekop
VIP member
VIP member
Berichten: 5977
Lid geworden op: 07 apr 2008
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door Spruitekop » 23 januari 2012, 19:37

Yaris schreef:@ludo: dat artikel is bijna 4 jaar oud. Het is niet eerlijk om NIBC daarmee in een kwaad daglicht proberen te stellen.
Klopt maar dan zaten ze ook dik in de miserie (met een TIER-1 ratio van 11,3%!!!)

En als je ziet wat 'n miserie dat de leden hier hebben om nog maar 'n rekening te openen op 'n redelijke termijn. Binnenkort is 50% van de posts hier voor de problemen die zich voordoen met NIBC... ik heb dit nooit eerder geweten hoor! Voor mijn part kan dit echt niet (ook niet voor 'n speler die welliswaar nieuw is in ons land maar niet nieuw is in de banksector)

Binnenkort kloppen ze Rabo hier met de posts, bij Rabo gaat het dan meestal om inlichtingen, bij NIBC om problemen.
Het getuigt van veel moed om je geld te plaatsen bij 'n online-bank die toegeeft dat ze de eerste stortingen manueel moeten verwerken als nog maar de naam en de voornaam door de tegenrekening in de omgekeerde volgorde worden doorgegeven.
@NIBC: dit kan toch niet de eerste keer zijn dat jullie die problemen tegenkomen, is dit enkel in België dat die problemen zich voordoen? Jullie zouden toch gebruik moeten kunnen maken van jullie ervaring(en) in het buitenland. Ik kan het mij niet inbeelden dat zo'n zaken niet getest worden of dat er geen (of slechte) case-studies gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 23 januari 2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

voiddude

Re: Openen rekeningen

Bericht door voiddude » 23 januari 2012, 19:47

Beetje relativeren wel.

Toen Rabobank jaren geleden als internetbank in Belgie begon was het geen overrompeling qua succes omdat het alemaal nog nieuw was en de Belgen aan hun 'deugdelijke betrouwbare Belgische grootbank' vasthielden. Ondertussen weten we allemaal beter en zijn internetbanken goed ingeburgerd geraakt.
Daar komt nog eens bij dat NIBC zich tijdens de drukste periode van het jaar heeft gelanceerd op de Belgische markt in tijden van crisis van een grootbank (Dexia) met de beste rente.

Ik praat het niet goed, ze hadden het beter kunnen opvangen maar je kan dit niet vergelijken met de lancering van Rabobank destijds lijkt me.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9671
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: Openen rekeningen

Bericht door paul » 23 januari 2012, 19:52

Volledig akkoord men moet dat Relativeren


Rabobank.be was er reeds jaren voordat spaargids bestond. De eventuele beginnersproblemen zullen dus nooit op spaargids gekomen zijn.

Denk dat NIBC oa het slachtoffers is van de vele aanvragen, op de duur loopt dat daar ook in het honderd.
Misschien dat ze zoals rabobank.be ook op zaterdag en zondag en ( 's nachts kunnen werken)
Omhoog

Gebruikersavatar
Spruitekop
VIP member
VIP member
Berichten: 5977
Lid geworden op: 07 apr 2008
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door Spruitekop » 23 januari 2012, 20:03

paul schreef:Denk dat NIBC oa het slachtoffers is van de vele aanvragen, op de duur loopt dat daar ook in het honderd.
Kan ik nog in komen, maar dat er zo'n zaken als het manuele goedkeuren bij de volgorde van naam/voornaam voorkomen, zo'n zaken moeten in de basic-tests zitten. Hiermee mag zeker geen tijd verloren worden, zeker als je onmiddellijk wil starten met de hoogste intresten.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: Openen rekeningen

Bericht door Hago » 23 januari 2012, 20:18

Vergeet ook niet dat de meesten pas reageren als er iets misloopt, geeft op zich al een vertekend beeld, en veel problemen had ook te maken met die tegenrekening.

Mijn gewone spaarrekening was op enkele uren geactiveerd en de eerste storting vanaf de tegenrekening stond er de volgende werkdag er op, was nog in december 2011. Bij de getrouwheidsrekening duurde het wat langer met die eerste storting, 3 of 4 werkdagen maar de valutadatum was wel okay.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: Openen rekeningen

Bericht door NIBC Direct » 23 januari 2012, 20:36

In tegenstelling tot wat sommigen hier lijken te denken of insinueren is het aantal problemen dat we hebben met het openen van rekeningen relatief beperkt. Bovendien zijn de meeste van de problemen het gevolg van het feit dat wij met de vaste tegenrekening iets geintroduceerd hebben dat relatief nieuw is op de Belgische markt en dus wat minder gekend. Het grootste deel van de moeilijkheden ontstaat dan ook doordat er bij de eerste storting een fout is met de tegenrekening.
De eerste weken hebben wij inderdaad moeite gehad om alles binnen de door ons vooropgestelde deadlines te doen maar ondertussen zijn we helemaal bij met het valideren van de rekeningen en de betalingen.
Mensen bij wie het om één of andere reden toch niet helemaal vlot zou lopen kunnen ons steeds bellen (via het gratis nummer 0800 63 500) en dan zoeken wij geval per geval waar het probleem kan liggen en hoe het kan worden opgelost.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

143 berichten
  • Pagina 7 van 10
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy