Openen spaarrekening voor baby
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Ranter the 2nd
- Full Member

- Contacteer:
Openen spaarrekening voor baby
Gezien de vorige vraag hier omtrent reeds van de periode van Kaupthing Edge dateert en ook vóór de nieuwe spaarregeling...
Hallo,
Ik zou graag een spaarrekening willen openen voor onze baby.
Mijn vraag is:
Waar doe ik dit momenteel het best qua rente rekening houdende met het feit dat mijn vrouw en ik nog steeds zeggenschap willen behouden over die rekening. Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten?
VDK, fortis en fintro springen in het oog met hun specifieke babyrekening, nog verder zoeken?
(ter info : KBC, RABO, KEYTRADE en ARGENTA zijn onze huidige banken)
Bedankt voor uw reactie
Hallo,
Mijn vraag is:
Waar doe ik dit momenteel het best qua rente rekening houdende met het feit dat mijn vrouw en ik nog steeds zeggenschap willen behouden over die rekening. Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten?
VDK, fortis en fintro springen in het oog met hun specifieke babyrekening, nog verder zoeken?
(ter info : KBC, RABO, KEYTRADE en ARGENTA zijn onze huidige banken)
Bedankt voor uw reactie
Laatst gewijzigd door Ranter the 2nd op 13 september 2009, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openen spaarrekening voor baby
Zeggenschap over de rekening behouden, ik vrees dat dat bij de meeste banken een probleem is. Dikwijls moet je aan de vrederechter toelating vragen
zie misschien eens naar de draad in bijlage over de 'gift'rekening van rabobank.be
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 278#p53278
zie misschien eens naar de draad in bijlage over de 'gift'rekening van rabobank.be
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 278#p53278
Laatst gewijzigd door paul op 13 september 2009, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Ranter the 2nd
- Full Member

- Contacteer:
Hmmm, interessant!
Bedankt
Bedankt
Nu met de heropleving van de beurzen is het misschien interessanter om voor een veilig beleggingsfonds te kiezen. Na enkele jaren van mooie rendementen kan je het geld nog op een spaarrekening plaatsen.
Moest ik de dag van vandaag beginnen te sparen voor een baby zou ik mijn geld 50-50 verdelen.
-50% in een fund-plan bij keytrade, kies enkel goede fondsen en op zo'n lange termijn kan het bijna niet stuk, het voordeel is dat de instap zeer laag is
-50% op een spaarrekening die per 2500 euro wordt omgezet in een langdurige termijnrekening( bv. bij credit europe of rabobank.be, daar zij de beste rentes op lange termijn geven )
-50% in een fund-plan bij keytrade, kies enkel goede fondsen en op zo'n lange termijn kan het bijna niet stuk, het voordeel is dat de instap zeer laag is
-50% op een spaarrekening die per 2500 euro wordt omgezet in een langdurige termijnrekening( bv. bij credit europe of rabobank.be, daar zij de beste rentes op lange termijn geven )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Je doet best NIETS, en geef je kind wanneer het daar "rijp" voor is waar het recht op heeft.Ranter the 2nd schreef: Hallo,
Mijn vraag is:
Waar doe ik dit momenteel het best qua rente rekening houdende met het feit dat mijn vrouw en ik nog steeds zeggenschap willen behouden over die rekening. Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten
Bedankt voor uw reactie
Want een babyrekening is voor een bank "kassa, kassa"....lange termijnrekening aan lage kosten.
Dat klopt, bij de meeste banken kan men gewoon niet meer aan het geld of men moet eerst langs de vrederechter.pol schreef:Je doet best NIETS, en geef je kind wanneer het daar "rijp" voor is waar het recht op heeft.Ranter the 2nd schreef: Hallo,
Mijn vraag is:
Waar doe ik dit momenteel het best qua rente rekening houdende met het feit dat mijn vrouw en ik nog steeds zeggenschap willen behouden over die rekening. Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten
Bedankt voor uw reactie
Want een babyrekening is voor een bank "kassa, kassa"....lange termijnrekening aan lage kosten.
Uw 'lievelings'bank Rabobank heeft nu een 'gif'(t)rekening waar je wel zeggenschap over je geld blijftbehouden.
Afblijven van die troep, dit is geen echte bank.paul schreef:Dat klopt, bij de meeste banken kan men gewoon niet meer aan het geld of men moet eerst langs de vrederechter.pol schreef:
Je doet best NIETS, en geef je kind wanneer het daar "rijp" voor is waar het recht op heeft.
Uw 'lievelings'bank Rabobank heeft nu een 'gif'(t)rekening waar je wel zeggenschap over je geld blijftbehouden.
-
Ranter the 2nd
- Full Member

- Contacteer:
pol schreef:Afblijven van die troep, dit is geen echte bank.paul schreef:
Dat klopt, bij de meeste banken kan men gewoon niet meer aan het geld of men moet eerst langs de vrederechter.
Bedankt voor je advies Pol, maar zowel Rabo als Keytrade vind ik persoonlijk veel beter dan een KBC of argenta. Waarschijnlijk even grote "bandieten" als de rest, maar deze doen als internertbank tenminste niet schijnheilig face to face...
Maar swoit hier draait het natuurlijk niet om... beleggingsfondsen en dergelijke zien we persoonlijk niet zitten, dus gaan we het voorlopig houden bij een goeie
Dan zou ik het geld hiervan, zoals ik eerder al aanhaalde, toch geregeld omzetten in termijnrekeningen.Ranter the 2nd schreef:pol schreef:
Afblijven van die troep, dit is geen echte bank.
Bedankt voor je advies Pol, maar zowel Rabo als Keytrade vind ik persoonlijk veel beter dan een KBC of argenta. Waarschijnlijk even grote "bandieten" als de rest, maar deze doen als internertbank tenminste niet schijnheilig face to face...
Maar swoit hier draait het natuurlijk niet om... beleggingsfondsen en dergelijke zien we persoonlijk niet zitten, dus gaan we het voorlopig houden bij een goeieouderwetse spaarrekening...
Je hebt het voordeel dat die even veilig zijn als de spaarrekening maar wel meer zullen opleveren op langere termijn, en dat is toch de bedoeling. rabobank.be en credit europe zijn de marktleiders in de hoge rentes op termijnrekeningen op een langere termijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Momenteel heb ik 2 kinderen < 2 jaar en zou hiervoor een spaarpotje willen aanleggen. Op dit moment heb ik voor hen een spaarrekening geopend bij Rabo, maar ik zou het geld willen verdelen naar analogie van bovenstaande sleutel.Moest ik de dag van vandaag beginnen te sparen voor een baby zou ik mijn geld 50-50 verdelen.
Nu heb ik absoluut geen kaas gegeten van fondsen, obligaties, ... maar ik heb wel interesse hierin. Stel dat ik een gedeelte van hun spaargeld in een fonds wil steken, hoe pak ik dat praktisch aan? Ik ben zowel klant bij Rabobank als Keytrade (Fund saving plan) en weet dat ik via hen fondsen kan aankopen.
Waarop dien ik te letten als ik een fonds koop, en waar kunnen de addertjes zitten?
Worden de spaarrekeningen voor baby's hier ergens vergeleken? Ik vind enkel de "gewone" spaarrekeningen...
grz
grz
Uiteraard worden ook de andere rekeningen vergeleken. Wanneer je naar de tabel gaat voor de spaarrekeningen dan kan je via de geavanceerde modus onder "Filters" de kinderspaarrekeningen aanklikken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Open een tak 21 rekening 786 bij integrale! (niet-fiscaal)
Daar heb je minimum 3,25% + bonus. (4% in 2009)
Je kan al starten met een openingsstorting van 1000 euro.
Enkel die eenmalige 1% + 1,1% taks is een nadeel maar op een termijn van zeg maar 20 jaar is dit te verwaarlozen.
Rekening moet ook op een ouder staan. Kan niet op minderjarigen.
http://www.integrale.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel die eenmalige 1% + 1,1% taks is een nadeel maar op een termijn van zeg maar 20 jaar is dit te verwaarlozen.
Inderdaad.Ik zou zelfs een tak21 integrale 786 combineren met een spaarrekening voor het kind.Het grootste bedrag op de tak21 waar je regelmatig kunt bijstorten en een relatief klein bedrag op de gewone rekening.Naarmate het kind ouder word zal het zijn eigen aankopen willen doen.Met een gewone rekening is dat gemakkelijk te doen en te controleren.Vanaf zijn/haar 18de of 21ste laat je het kapitaal van de tak 21 volledig ter zijn/hare beschikking.Brugse Leeuw schreef:Open een tak 21 rekening 786 bij integrale! (niet-fiscaal)