OPGELET - EXTRA KOSTEN BEI TOP FIRST ETHIAS
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
OPGELET - EXTRA KOSTEN BEI TOP FIRST ETHIAS
Ik heb een voorstel van Top First ontvangen.
tot mij verbazing is de looptijd 100 jaar !!! en behoudt ETHIAS zich het
recht voor op moment van de stopzetting tot 5% CONJUNCTURELE
AFTREK in aanrekening te brengen.
Ik heb lang met hen gebeld en om uitleg gevraagd:
1) Ze gaan niet af van hun 100 jarige looptijd en beweren dat ik wanneer
ik wil kan uitstappen, maar ze zullen op geen voorwaarde een kortere
looptidjd instellen. Ze beweren ook, dat alle taak 21-verzekeraars dit doen.
Zeker niet!! Wat schuilt in godsnaam hierachter?
2) Tja, in geval van crisis willen ze op de gehele einbedrag tot 5%
aftrekken!! Dat annuleerd toch mijn winsten! Ze beweren dat ze darmee
voorkomen dat in tijden van crisis alle mensen hun verdragen opzeggen,
maar dat ze verder de aftrek haast nooit zullen toepassen.
Ik ben heel erg in de war! Wat houdt U ervan?? Ik weet niet op ik gerust in dit verdrag kan stappen!
Nog hebben ze mijn geld niet en heb ik niet getekent.
tot mij verbazing is de looptijd 100 jaar !!! en behoudt ETHIAS zich het
recht voor op moment van de stopzetting tot 5% CONJUNCTURELE
AFTREK in aanrekening te brengen.
Ik heb lang met hen gebeld en om uitleg gevraagd:
1) Ze gaan niet af van hun 100 jarige looptijd en beweren dat ik wanneer
ik wil kan uitstappen, maar ze zullen op geen voorwaarde een kortere
looptidjd instellen. Ze beweren ook, dat alle taak 21-verzekeraars dit doen.
Zeker niet!! Wat schuilt in godsnaam hierachter?
2) Tja, in geval van crisis willen ze op de gehele einbedrag tot 5%
aftrekken!! Dat annuleerd toch mijn winsten! Ze beweren dat ze darmee
voorkomen dat in tijden van crisis alle mensen hun verdragen opzeggen,
maar dat ze verder de aftrek haast nooit zullen toepassen.
Ik ben heel erg in de war! Wat houdt U ervan?? Ik weet niet op ik gerust in dit verdrag kan stappen!
Nog hebben ze mijn geld niet en heb ik niet getekent.
Laatst gewijzigd door lissiedoe op 9 oktober 2009, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OPGELET - EXTRA KOSTEN BEI TOP FIRST ETHIAS
Dit staat allemaal ook zo op hun website.
100 jaar zorgt ervoor dat als je binnen 8j alles afhaalt en je het niet afsluit je het jaar erop opnieuw een bedrag kan opzetten en het jaar nadien kan afhalen zonder roerende voorheffing. je hoeft het dan dus niet opnieuw 8j te laten staan.
100 jaar zorgt ervoor dat als je binnen 8j alles afhaalt en je het niet afsluit je het jaar erop opnieuw een bedrag kan opzetten en het jaar nadien kan afhalen zonder roerende voorheffing. je hoeft het dan dus niet opnieuw 8j te laten staan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
als er een conjuncturele vergoeding wordt gevraagd, vervalt dit toch ook meestal na bvb 5 of 8 jaar, zeker niet tot het einde van de polis.
Dat de polis een looptijd heeft van 100 jaar is niet erg (behalve natuurlijk als ze die conj. vergoeding daardoor altijd kunnen inroepen)
Dat de polis een looptijd heeft van 100 jaar is niet erg (behalve natuurlijk als ze die conj. vergoeding daardoor altijd kunnen inroepen)
Danku voor de reacties. Ik weet niet op me dat geruststellt...
Lissie
Lissie
Als ik jou was liet ik hun op papier zetten dat je mag uitstapen wanneer je wilt en dit zonder kosten. Ten slotte beweren ze dit toch! Als ze dit niet willen doen zijn ze volgens mij onbetrouwbaar en zou ik op een ander gaan. Ik heb een soortgelijk contract bij Afer Europe in die betallen vlot en zonder kosten (wel belastingen eerste 8j) terug, zelfs in deze tijde van crissis.
Maar ik kan natuurlijk niet in jou plaats beslissen.
Maar ik kan natuurlijk niet in jou plaats beslissen.
Laatst gewijzigd door geengeld op 11 oktober 2009, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessante Kommentaren. Het is zeker een goeie idee alles voraf zwart op wit te eisen. Het ergste zijn gummi paragrafen die alleen van vordeel voor de verzekering zijn.
Ik was zo verschrikkelijk opgenaaid door Hamburg Mannheimer dat ik nu schrik heb vor elk welke verzekeraar....
Ik was zo verschrikkelijk opgenaaid door Hamburg Mannheimer dat ik nu schrik heb vor elk welke verzekeraar....
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die lange looptijd wordt inderdaad bij verschillende verzekeraars toegepast ( maar zeker en vast niet overal ) IK heb me laten vertellen dat dit de uit/instroom vergemakkelijkt :-) Die conjuncturele vergoeding kan niet altijd toegepast worden, moet ook steeds gemotiveerd worden door de verzekeringsmaatschappij. Top first is ook voor het merendeel belegd in obligaties om de verliezen te beperken. Ik heb ingetekend op dit product ( om alles wat te spreiden
) ben wel niet volledig gerust in het rendement op middellange termijn, maar wel overtuigd dat dit geen HM praktijken zijn.

Ik denk dat zo een superlange looptijd ( van bv 100 jaar) alleen maar voordelen kan bieden. Zodat je nooit aan het einde van zo een looptijd geraakt, en niet opnieuw een nieuwe looptijd van 8 jaar en 1 dag moet ondergaan om van vrijstelling roerende voorheffing te genieten.
Iemand die bv. geld stort na 7,5 jaar, die moet zijn geld maar 0,5 jaar laten staan om vrijstelling rv te genieten
Iemand die na 20 jaar geld stort geniet onmiddellijk vrijstelling met zo een contract.
Voor twijfelaars die kunnen misschien nueen contract openen ( bij een willekeurige maatschappij ), met een beperkt of nihil bedrag, en na 8 jaar kunnen zij onmiddellijk de voordelen vrijstelling rv genieten
Iemand die bv. geld stort na 7,5 jaar, die moet zijn geld maar 0,5 jaar laten staan om vrijstelling rv te genieten
Iemand die na 20 jaar geld stort geniet onmiddellijk vrijstelling met zo een contract.
Voor twijfelaars die kunnen misschien nueen contract openen ( bij een willekeurige maatschappij ), met een beperkt of nihil bedrag, en na 8 jaar kunnen zij onmiddellijk de voordelen vrijstelling rv genieten
Laatst gewijzigd door paul op 11 oktober 2009, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien was mijn vermelding "binnen 8 jaar" onduidelijk. Ik bedoelde dus na 8j. Stort je na die 8j een nieuw bedrag dan kan je dit een jaar later alweer afhalen zonder 15%RV zo blijkt ui de prodcutfiche van Integrale waar dit ook kan voor een langere looptijd van 8j. Integrale schrijft in zijn productfiche ook dat een langere looptijd aangeraden is, bij hen kan je zelf kiezen voor hoeveel jaar je de looptijd neemt.buizerd schreef:Vergeet het!BartVW schreef: Dit staat allemaal ook zo op hun website.
Die belasting moet betaald worden
Integrale Website schreef: Bij afkoop geen inhouding van de roerende voorheffing als de twee volgende voorwaarden vervuld zijn :
· het contract werd opgesteld voor meer dan 8 jaar
én
· de kapitalen of afkoopwaarden worden effectief uitbetaald meer dan 8 jaar na het afsluiten van het contract.
Sommige banken/verzekeraars bieden tak21 verzekeringen aan met een looptijd van 8 jaar + 1 dag. Net die moet je mijden.
Niet enkel verlies je het voordeel van de vrijstelling van roerende voorheffing, ze dwingen je in feite om de 8 jaar terug instapkosten te betalen. Een beperkte looptijd is in het voordeel van de bank/verzekeraar, een heel lange looptijd speelt in jou voordeel.
@lissidoe: je bent goed bezig. Je hebt het contract goed gelezen, wat 99% van de mensen nooit doet, die tekenen alles wat men hen voorschotelt zonder het te lezen.
Normaal gezien zit je bij Ethias wel vrij goed qua voorwaarden.
Niet enkel verlies je het voordeel van de vrijstelling van roerende voorheffing, ze dwingen je in feite om de 8 jaar terug instapkosten te betalen. Een beperkte looptijd is in het voordeel van de bank/verzekeraar, een heel lange looptijd speelt in jou voordeel.
@lissidoe: je bent goed bezig. Je hebt het contract goed gelezen, wat 99% van de mensen nooit doet, die tekenen alles wat men hen voorschotelt zonder het te lezen.
Normaal gezien zit je bij Ethias wel vrij goed qua voorwaarden.