Opgepast voor Fortuneo !
Opgepast voor Fortuneo !
Pas op als je in zee gaat met Fortuneo...Ik heb daar redelijk wat staan en wilde een operatie uitvoeren in mijn rekeningen bij Fortuneo. Maar dat ging dus niet...ze eisten eerst een (beleggers) profiel van mijn vrouw en van mij...en zolang dat niet is opgemaakt permitteren de heren zich om al mijn rekeningen te blokkeren, internetbankieren is dus onmogelijk ! ...vandaag dus al voor de derde dag. Telefonisch worden er weer beloften gedaan..."ja meneer, we zullen proberen om morgen de situatie recht te trekken". Is dat wel allemaal wettelijk ? Kijk uit alvorens uw geld te plaatsen bij Fortuneo !
Re: Opgepast voor Fortuneo !
aangeven dat je dat niet wil invullen.
Ga zeker niet zomaar wat snel invullen om ervan af te zijn, je weet maar nooit wat met deze gegevens gedaan w...
Ga zeker niet zomaar wat snel invullen om ervan af te zijn, je weet maar nooit wat met deze gegevens gedaan w...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Onze rekeningen zijn ook geblokkeerd. Mail gestuurd, antwoord: telefonisch kontakt opnemen. Ik heb daar eigenlijk geen zin in, het is onaangenaam wat ze doen. Ik ben van plan de rekeningen af te sluiten.
ja ik ga ook weg bij Fortuneo. Het is op zijn minst ongepast om iemand de toegang tot zijn eigendom te blokkeren. Ik hoop dat er nog mensen zich gaan melden.
En andere banken zouden zoiets niet durven zeker ?
Wetgeving en controle wordt steeds maar strenger, heb ergens gelezen dat ze bij DB dat ook doen
Wetgeving en controle wordt steeds maar strenger, heb ergens gelezen dat ze bij DB dat ook doen
Het is tegenwoordig een normale gang van zaken dat banken een beleggersprofiel vragen aan hun klanten.
Ik zie niet direct hoe dat een probleem zou kunnen zijn : je geeft tenslotte toch alleen maar de gegevens op die je kwijt wilt. Je kunt er dus evengoed voor liegen en je kunt later je profiel nog altijd wijzigen.
https://www.febelfin.be/nl/mifid/gedeta ... ersprofiel" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan mij werd dit ook al eens gevraagd door Argenta, en ik heb gewoon het laagste beleggingsprofiel opgegeven (=wens geen risico's/kapitaalverlies).
-- > Wie via Test-Aankoop een spaarrekening opende bij Fortuneo, heeft dan wel geen rentevoordeel meer, maar kan nog altijd op de bemiddeling van TA rekenen bij geschillen met die bank.
Ik zie niet direct hoe dat een probleem zou kunnen zijn : je geeft tenslotte toch alleen maar de gegevens op die je kwijt wilt. Je kunt er dus evengoed voor liegen en je kunt later je profiel nog altijd wijzigen.
https://www.febelfin.be/nl/mifid/gedeta ... ersprofiel" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan mij werd dit ook al eens gevraagd door Argenta, en ik heb gewoon het laagste beleggingsprofiel opgegeven (=wens geen risico's/kapitaalverlies).
-- > Wie via Test-Aankoop een spaarrekening opende bij Fortuneo, heeft dan wel geen rentevoordeel meer, maar kan nog altijd op de bemiddeling van TA rekenen bij geschillen met die bank.
Het wordt steeds moeilijker om aan je geld te geraken bij Fortuneo sinds de nieuwe site.
Eerste probleem was degene met een volmacht kon niet meer overschrijven.
Dit is gefikst maar deze persoon werkte met code via de vaste telefoon. Met de nieuwe site hebben ze dit systeem dus afgeschaft zonder de klanten te verwittigen en een alternatief aan te bieden. Er moet dus eerst een papier binnen met GSM nummer.
Lijkt er op dat eens dit in orde is persoon waarschijnlijk ook nog eens dat beleggersprofiel zal nodig hebben. Hopelijk kan dat online.
Eerste probleem was degene met een volmacht kon niet meer overschrijven.
Dit is gefikst maar deze persoon werkte met code via de vaste telefoon. Met de nieuwe site hebben ze dit systeem dus afgeschaft zonder de klanten te verwittigen en een alternatief aan te bieden. Er moet dus eerst een papier binnen met GSM nummer.
Lijkt er op dat eens dit in orde is persoon waarschijnlijk ook nog eens dat beleggersprofiel zal nodig hebben. Hopelijk kan dat online.
-
dominiek21
- Newbie

- Contacteer:
Als je belegt moet je een Mifid-profiel aanmaken. Je Mifid profiel invullen is toch common place bij alle banken.
Het is voor onze bescherming dat deze Mifid-regel is ingevoerd door het FSMA.
Je rekening is niet geblokkeerd, maar je moet eerst je profiel updaten of controleren.
Als je een gemeenschappelijke rekening hebt dan moeten inderdaad beide partijen het profiel updaten.
De oplossing is éénvoudig een extra gratis rekening openen bij Fortuneo enkel op jou naam, dan heb je het ok van je ega niet nodig
.
Het is voor onze bescherming dat deze Mifid-regel is ingevoerd door het FSMA.
Je rekening is niet geblokkeerd, maar je moet eerst je profiel updaten of controleren.
Als je een gemeenschappelijke rekening hebt dan moeten inderdaad beide partijen het profiel updaten.
De oplossing is éénvoudig een extra gratis rekening openen bij Fortuneo enkel op jou naam, dan heb je het ok van je ega niet nodig
-
webmaster
Omdat Fortuneo graag zou reageren heb ik deze draad verplaatst naar hun rubriek
klop niet helemaal. Is niet verplicht, je kan gewoon aangeven dat je geen profiel WIL.
Liegen mbt de ingvulde gegevens kan je wel eens zuur opbreken als deze gegevens vb aan 3-de partijen worden overgemaakt (fiscus, parket, enz...).
Bedoeling mifid WAS goed, praktijk is anders, zoals zo dikwijls
Liegen mbt de ingvulde gegevens kan je wel eens zuur opbreken als deze gegevens vb aan 3-de partijen worden overgemaakt (fiscus, parket, enz...).
Bedoeling mifid WAS goed, praktijk is anders, zoals zo dikwijls
Volledig akkoord: ik heb mijn Mifid profiel in eer en geweten ingevuld en sindsdien kan ik geen enkele obligatie, fonds of aandeel nog aankopen zonder te bevestigen dat ikzelf die beslissing genomen heb en er ook de gevolgen zal van dragen.susu schreef:...Bedoeling mifid WAS goed, praktijk is anders, zoals zo dikwijls
-
anonymous9
webmaster schreef:Omdat Fortuneo graag zou reageren heb ik deze draad verplaatst naar hun rubriek
Ik dacht dat Fortuneo zo gebrand was om te reageren?
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik wacht ook vol spanning!?
Mijn vrouw is ook in blijde verwachting
( het bouwverlof is begonnen voor Fortuneo )
( het bouwverlof is begonnen voor Fortuneo )
-
lichtjaren
- Jr. Member

- Contacteer:
Is dat drie weken dat bouwverlof?