Optima lanceert hoge rente op spaarboekje
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Optima lanceert hoge rente op spaarboekje
https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... rente.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het addertje onder het gras?
Is dit een solide bank die je kan vertrouwen?
Is dit enkel voor bestaande klanten?
Wat is jullie mening?
Wat is het addertje onder het gras?
Is dit een solide bank die je kan vertrouwen?
Is dit enkel voor bestaande klanten?
Wat is jullie mening?
Re: Optima lanceert hoge rente op spaarboekje
Is een spaarboekje voor 'de rijken' onder ons, minimum inleg 50.000 €, is niet voor iedereen mogelijk.
Tot 28/02/2014 ben je zeker van je rente, 2.25 % + 1.50 % = 3.75 % netto. Daarna ben je alleen zeker van de getrouwheidspremie van 1.50 %.
Strikt theoretisch kan de bank vanaf 28/02/2014 de basisrente verlagen naar 0.01 %.
Het is wel 'een stunt' van formaat, ik kijk benieuwd uit naar de reactie van de andere banken.
Jullie weten wel welke vroegere SP A politicus voorzitter is van Optima bank .
Tot 28/02/2014 ben je zeker van je rente, 2.25 % + 1.50 % = 3.75 % netto. Daarna ben je alleen zeker van de getrouwheidspremie van 1.50 %.
Strikt theoretisch kan de bank vanaf 28/02/2014 de basisrente verlagen naar 0.01 %.
Het is wel 'een stunt' van formaat, ik kijk benieuwd uit naar de reactie van de andere banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... boden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

patrick1 schreef:Is een spaarboekje voor 'de rijken' onder ons, minimum inleg 50.000 €, is niet voor iedereen mogelijk.
Naar 0,01 % verlagen dat gaat m.i. de regeleving na 01-04-2009 niet meer.
Het zou de natte droom van rabobank.be wel zijn
4 maanden zekerheid daar moet je het bedraag ook wat van relativeren, DB doet ook regelmatig dergelijke stunts maar dan met 25% rv
paul
Snap ik niet, van de getrouwheidspremie van 1.50 % ben je toch één jaar zeker. De basisrente kan schommelen, maar, hoe laag kan deze gaan, ik dacht 0.01 %, maar, blijkbaar maak ik hier een fout.
Snap ik niet, van de getrouwheidspremie van 1.50 % ben je toch één jaar zeker. De basisrente kan schommelen, maar, hoe laag kan deze gaan, ik dacht 0.01 %, maar, blijkbaar maak ik hier een fout.
In het artikel staat: We willen gewoon onze bestaande klanten een extraatje geven. In principe is dit een open product, want we volgen de richtlijnen van het FSMA, maar we richten ons toch vooral op onze bestaande klanten. We gaan dan ook geen mediacampagne doen.”
Dus nieuwe klanten kunnen dan ook zo'n rekening openen? Want normaal worden die voorwaarden verboden zoals vers geld en bestaande klanten. De basisrente kan dalen tot 0,01% na die periode en die kan ook dalen als de ecb beslist de rente met nog eens 25 basispunten te verlagen wat nog nie het geval is.
Dus nieuwe klanten kunnen dan ook zo'n rekening openen? Want normaal worden die voorwaarden verboden zoals vers geld en bestaande klanten. De basisrente kan dalen tot 0,01% na die periode en die kan ook dalen als de ecb beslist de rente met nog eens 25 basispunten te verlagen wat nog nie het geval is.
klopt zat in de war dat de getrouwheidspremie zou zakken naar 0,01%
Ze kunnen het dus wel doen
Ze kunnen het dus wel doen
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand hier die al klant is? Ik zou graag weten of ze al dan niet tevreden zijn.
Dit is iets waar ik me wel zou aan wagen, mocht ik anderzijds geen zware klachten horen van die bank. Waar moet je tegenwoordig nog heen als je je geld gewoon op een spaarrekening wilt zetten, het levert nergens nog echt iets op!!
Dit is iets waar ik me wel zou aan wagen, mocht ik anderzijds geen zware klachten horen van die bank. Waar moet je tegenwoordig nog heen als je je geld gewoon op een spaarrekening wilt zetten, het levert nergens nog echt iets op!!

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Ik was klant bij de voorloper Ethias bank dat nu Optima bank is geworden. Ik heb vorig jaar een brief gestuurd om mijn rekening af te sluiten. Het was een rekening met maar een klein bedrag op. Ik had al jaren geen digipas meer. De afsluiting van de rekening is correct verlopen. Ze hebben mij van Optima Bank ook nooit lastgevallen met marketing. Ik kreeg jaarlijks de staat van de rekening toegestuurd en heb niets negatief aan te merken.
Het is me niet te doen om reclame te maken, gewoon om ervaring te delen. De reden dat ik mijn rekening afsloot is omdat ik de bank niet meer vertrouw.
Het is me niet te doen om reclame te maken, gewoon om ervaring te delen. De reden dat ik mijn rekening afsloot is omdat ik de bank niet meer vertrouw.
Laatst gewijzigd door Stier op 10 oktober 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Thanks, mag ik vragen waarom je de bank niet meer vertrouwt? Kan me alleen maar een beter beeld geven (want nu heb ik er helemaal geen).Stier schreef:Het is me niet te doen om reclame te maken, gewoon om ervaring te delen. De reden dat ik mijn rekening afsloot is omdat ik de bank niet meer vertrouw.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Da zou ik ook wel eens willen weten maar intussen kan je al een rekening openen,alles is gratis! Ze hebben hier op het forum zelfs een "vraag het aan optima bank" waarvan de woordvoerder al bijna 2 jaar verdwenen is.
Webmaster,zo'n rubriek lijkt mij zinloos als er geen woordvoerder meer komt opdagen.

Webmaster,zo'n rubriek lijkt mij zinloos als er geen woordvoerder meer komt opdagen.
Als de ECB niets verandert, en Optima laat inderdaad de basisrente na de garantie terugvallen naar 0%, dan nog heb je 2,25% verdiend: 0,75% basisrente (=de 2,25% voor vier maanden) + 1,5% getrouwheidspremie. En dat blijft toch sowieso mooi!
Anderzijds heb ik net als dries944 wat argwaan. Waarom een rente aanbieden die zoveel boven de rest uitsteekt en niet gewoon 0,75% + 1,5%, dan is het nog steeds het voordeliger dan de rest! Ik ken nog zo'n bank die veel hogere rentes gaf dan de rest... Kaupthing was de naam geloof ik? Mij is altijd gezegd: 'If it seems too good to be true... it probably is'.
Anderzijds heb ik net als dries944 wat argwaan. Waarom een rente aanbieden die zoveel boven de rest uitsteekt en niet gewoon 0,75% + 1,5%, dan is het nog steeds het voordeliger dan de rest! Ik ken nog zo'n bank die veel hogere rentes gaf dan de rest... Kaupthing was de naam geloof ik? Mij is altijd gezegd: 'If it seems too good to be true... it probably is'.
1. BBI is er binnengevallen en heeft er in klantendossiers zitten neuzen.centiempje schreef:Thanks, mag ik vragen waarom je de bank niet meer vertrouwt? Kan me alleen maar een beter beeld geven (want nu heb ik er helemaal geen).Stier schreef:Het is me niet te doen om reclame te maken, gewoon om ervaring te delen. De reden dat ik mijn rekening afsloot is omdat ik de bank niet meer vertrouw.
2. Herman Verwilst en Luc Van den Bossche zijn er bestuurder.
3. Financial planning, de hoofdactiviteit van Optima heeft een zéér kwalijke reputatie.
Voor meer informatie kan je op de website van Optima zelf terecht:
http://www.optima.be/nl/press-release/b ... aak-optima" onclick="window.open(this.href);return false;
De promotie die Optima nu voert betreft wel een zéér betrouwbaar en transparant product ( tot 100.000 € per persoon). Zelfs als Optima bank over kop gaat dan riskeer je hoogstens dat je de getrouwheidspremie kwijt bent en je enkele weken op je geld dient te wachten. Het is ook nuttig om de communicatie van Optima zelf eens aandachtig te lezen hierover:
https://www.spaargids.be/sparen/ethias- ... rente.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat Optima dit product speciaal lanceert om klanten die willen vertrekken uit hun andere producten een (tijdelijke) betrouwbare oplossing aan te bieden. Het betreft een gereglementeerde spaarrekening ( = spaarboekje). De regels en de controle hierover liggen vast bij Koninklijk Besluit.
Laatst gewijzigd door Stier op 10 oktober 2013, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 'gouden raad' die op Spaargids al tot in den treure is herhaald, spreiden, spreiden en spreiden van uw spaargeld, over veel verschillende banken, met Belgisch, Nederlands, Frans, en Duits garantiestelsel, om uw risico zo klein mogelijk te houden.
Nooit al uw geld bij slechts één bank plaatsen, maar spreiden, en risico's indammen, meer kun je niet doen, oh toch wel, ik ga een goede Trappist drinken, een La Trappe, met oud Amsterdam kaas, dn Zaanse mosterd, mijn hond kijkt al een tijd naar mij, het is mijn uur voor mijn Trappist, en 'zijn stukjes kaas.
Nooit al uw geld bij slechts één bank plaatsen, maar spreiden, en risico's indammen, meer kun je niet doen, oh toch wel, ik ga een goede Trappist drinken, een La Trappe, met oud Amsterdam kaas, dn Zaanse mosterd, mijn hond kijkt al een tijd naar mij, het is mijn uur voor mijn Trappist, en 'zijn stukjes kaas.
Intussen zijn de bankregels wel verstrengd maar nog verre van optimaal
Bij Deutsche bank was er een tijdje geleden ook een rekening die 4% bruto en 3 % netto gaf op 4 maanden maar da was een termijnrekening. Bij record bank kreeg je vroeger bij een actie 5% op drie maanden. Das eigenlijk hetzelfde principe. In het begin veel maar daarna zakt het drastisch wat eigenlijk ook logisch is. Zo'n hoge rentes kan je op lange termijn niet volhouden en dan eindig je zoals kaupthing. Maar voor deze bank staat belgie garant.
Grote kans dat de basisrente in maart naar 0,5 % of lager gaat.

Bij Deutsche bank was er een tijdje geleden ook een rekening die 4% bruto en 3 % netto gaf op 4 maanden maar da was een termijnrekening. Bij record bank kreeg je vroeger bij een actie 5% op drie maanden. Das eigenlijk hetzelfde principe. In het begin veel maar daarna zakt het drastisch wat eigenlijk ook logisch is. Zo'n hoge rentes kan je op lange termijn niet volhouden en dan eindig je zoals kaupthing. Maar voor deze bank staat belgie garant.
Grote kans dat de basisrente in maart naar 0,5 % of lager gaat.