Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Ik heb begin augustus m’n vervalbericht ontvangen. Het vervalbericht dateerde van 22-6 en op de briefomslag staat geen leveringsdatum, dus één week te laat! Ik heb op de dag van ontvangst m’n autoverzekering aangetekend opgezegd op basis van tariefverhoging. Volgens m’n bericht voor betaling (vervaldagbeicht) heb ik hier drie maanden de tijd voor. Er staat wel bij vermeld dat de betaling geldt als aanvaarding van alle voorwaarden. Ik heb een domiciliering, dus na ongeveer 10 dagen zal het geld van m’n rekening verdwijnen, waardoor je schijnbaar nog net genoeg tijd hebt om dit op te zeggen. Maar, Fortis wacht wel twee weken om hun aangetekende zendingen af te halen, het geld is dus van m’n rekening en… te laat.
Fortis is ook wettelijk verplicht om drie maanden voor de vervaldatum melding te maken van een tariefverhoging, wat niet gebeurd is.
Dus kort samengevat:
- geen melding van tariefverhoging drie maanden op voorhand
- vervalbericht wordt één week vroeger gedateerd
- geen postdatum van levering op de omslag
- enkele dagen later(bij mij tien) is het geld van de rekening
- Fortis wacht 14 dagen om de aangetekende zendingen af te halen.
DUS: OPZEGGEN IS NIET MOGELIJK!!!!!!!!!!!!!!!
Fortis is ook wettelijk verplicht om drie maanden voor de vervaldatum melding te maken van een tariefverhoging, wat niet gebeurd is.
Dus kort samengevat:
- geen melding van tariefverhoging drie maanden op voorhand
- vervalbericht wordt één week vroeger gedateerd
- geen postdatum van levering op de omslag
- enkele dagen later(bij mij tien) is het geld van de rekening
- Fortis wacht 14 dagen om de aangetekende zendingen af te halen.
DUS: OPZEGGEN IS NIET MOGELIJK!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
opzeg moet mogelijk zijn. In geval van tariefaanpassingen moet de verzekeraar de verzekerde hiervan tijdig op de hoogte brengen (minstens 90 dagen voor de vervaldag (art 15 van uw contract - autoverzekering is een wettelijk contract).
Dreig eventueel maar met melding aan de ombudsdienst.
Dreig eventueel maar met melding aan de ombudsdienst.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Ik heb hetzelfde meegemaakt met Touring Verzekeringen. Ik heb eerst zelf gebeld naar Touring om de zaak op te lossen, zonder succes. Daarna de zaak overgemaakt aan de nieuwe rechtsbijstandverzekeraar (D.A.S.). Die hebben onmiddellijk contact opgenomen met Touring en gedreigd om een proces te beginnen o.b.v. uw voormelde redenen. D.A.S. zei dat we 100% slaagkans hadden om dit te winnen. De dag erna is Touring gezwicht.
Ik zou dus de zaak overmaken aan uw nieuwe verzekeraar.
(U kon trouwens ook onmiddellijk uw domiciliering stopzetten.)
Ik zou dus de zaak overmaken aan uw nieuwe verzekeraar.
(U kon trouwens ook onmiddellijk uw domiciliering stopzetten.)
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
toen ik overgeschakeld ben van Touring naar KBC had ik iets gelijkaardigs voor. Ik had de KBC agent gevraagd alles op tijd te regelen. de opzeg was gedaan, ik had mijn nieuwe kbc verzekering al betaald, komt er een (dreig)brief van touring dat ik nog een onbetaalde verzekering bij hen had en dat die dringend betaald zou moeten worden...
terug overgemaakt aan de KBC agent en die heeft verder alles geregeld... nooit meer iets gehoord van Touring.
dat je de domiciliering gewoon hebt laten verderbestaan was misschien niet zo slim...
terug overgemaakt aan de KBC agent en die heeft verder alles geregeld... nooit meer iets gehoord van Touring.
dat je de domiciliering gewoon hebt laten verderbestaan was misschien niet zo slim...
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Net daarom heb ik geen enkele domiciliering...johan d schreef: dat je de domiciliering gewoon hebt laten verderbestaan was misschien niet zo slim...
Terug on topic: deze zaak moet je zeker kunnen winnen! Zeker als je de steun krijgt van je nieuwe verzekeraar
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Het is de verzend datum die telt niet de datum van afhalen(wanneer Fortis goesting heeft om de brief op te halen)Caro schreef:
- Fortis wacht 14 dagen om de aangetekende zendingen af te halen.
Aangezien je dit aangetekend verstuurde, heb je hopelijk nog het bewijs.
Kopie van bewijs naar Fortis sturen en geld terug vragen.
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Normaal gaan niet afgehaalde aangetekende zendingen na 1 WEEK onherroepelijk terug naar de afzender
De bank moet zelfs kunnen bewijzen dat jij je brief gekregen hebt.
Er is ooit een bank geweest die tegen de kosten van die duizende aangetekende zendingen opzag ( ze betalen liever dat geld aan de bonussen van hun managers. Ze lieten die duizenden brieven onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder in zo een rode brievenbus steken , met voorafgaandelijke gecontroleerde lijsten.
Die bank heeft later de rechtszaak verloren tegen iemand die beweerde van die brief niet ontvangen te hebben.
Ik heb ooit de plaastelijke bankdirecteur( Fortis ) zijn zomerse avonden weten opofferen, om persoonlijk in elke brievenbus een brief/reclame voor de inwoners van de gemeente te gaan steken. Als hij daarvoor de uitgespaarde postzegels ten laste van de bank legt, dan heeft hij wel goed zijn kost verdiend hebben.
De bank moet zelfs kunnen bewijzen dat jij je brief gekregen hebt.
Er is ooit een bank geweest die tegen de kosten van die duizende aangetekende zendingen opzag ( ze betalen liever dat geld aan de bonussen van hun managers. Ze lieten die duizenden brieven onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder in zo een rode brievenbus steken , met voorafgaandelijke gecontroleerde lijsten.
Die bank heeft later de rechtszaak verloren tegen iemand die beweerde van die brief niet ontvangen te hebben.
Ik heb ooit de plaastelijke bankdirecteur( Fortis ) zijn zomerse avonden weten opofferen, om persoonlijk in elke brievenbus een brief/reclame voor de inwoners van de gemeente te gaan steken. Als hij daarvoor de uitgespaarde postzegels ten laste van de bank legt, dan heeft hij wel goed zijn kost verdiend hebben.
Laatst gewijzigd door paul op 9 september 2009, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opzeggen Fortis autoverzekering op basis van tariefverhoging onmogelijk
Een typische Fortistruc zou ik zo zeggen. Ik ben blij dat er geen cent van mijn geld nog naar Forits gaat.
Dit is precies hetgeen ik zou gedaan hebben. Naar de bank gaan en domiciliëring onmiddellijk stopzetten. Je moet er totaal niet van uitgaan dat een verzekeringsmaatschappij ter goeder trouw is, je moet ze gewoon altijd één stap voor zijn.
nuyttie schreef:
(U kon trouwens ook onmiddellijk uw domiciliering stopzetten.)
Dit is precies hetgeen ik zou gedaan hebben. Naar de bank gaan en domiciliëring onmiddellijk stopzetten. Je moet er totaal niet van uitgaan dat een verzekeringsmaatschappij ter goeder trouw is, je moet ze gewoon altijd één stap voor zijn.