Orange frauduleuze praktijken?
Orange frauduleuze praktijken?
Ik had in april een Orange Love Duo pack besteld. Zoals iedereen weet krijg je 16 EUR korting per maand als je een mobiel abonnement bij hen hebt aangesloten, waardoor je internet slechts 34 EUR per maand kost.
Nu (sukkelt) Orange al 1.5-2 maand met de activatie of overdracht van het gsm nummer wat bij Mobile Vikings staat.
Intussen weigert Orange de 16 EUR te crediteren en betaal ik 50 EUR per maand voor internet.
Zou ik mijn contract kunnen opzeggen gezien zij het eenzijdig hebben verbroken? Mijn contractduur is 6 maand. Of zou ik gewoon stoppen met betalen om hun aandacht te trekken?
Nu (sukkelt) Orange al 1.5-2 maand met de activatie of overdracht van het gsm nummer wat bij Mobile Vikings staat.
Intussen weigert Orange de 16 EUR te crediteren en betaal ik 50 EUR per maand voor internet.
Zou ik mijn contract kunnen opzeggen gezien zij het eenzijdig hebben verbroken? Mijn contractduur is 6 maand. Of zou ik gewoon stoppen met betalen om hun aandacht te trekken?
Re: Orange frauduleuze praktijken?
Welke redenen geven ze op omdat het nummer niet wordt overgedragen ? Meestal ligt dat aan verkeerde gegevens.... Bij mobile vikings het simkaartnummer dat niet juist is misschien ?
Dat heb ik zelf ook gehad.. MV toont het op hun website onder een andere vorm, met een verschillend aantal digits dan standaard.
Dat heb ik zelf ook gehad.. MV toont het op hun website onder een andere vorm, met een verschillend aantal digits dan standaard.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fraude is momenteel nog niet aan de orde...
Zal ervanaf hangen wie de fout doet, je vorige provider of orange??? En vermoedelijk spelen ze de bal naar elkaar.
Zou wachten tot alles in orde is, en dan commerciele tegemoetkoming /geste vragen aan orange of beide..
https://www.orange.be/nl/hulp/orange-kl ... r-behouden
Zal ervanaf hangen wie de fout doet, je vorige provider of orange??? En vermoedelijk spelen ze de bal naar elkaar.
Zou wachten tot alles in orde is, en dan commerciele tegemoetkoming /geste vragen aan orange of beide..
https://www.orange.be/nl/hulp/orange-kl ... r-behouden
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Er is een probleem met het platform van de aciveringen van een simkaart bij orange dus je bent niet de enige.
Hoe weet jij dat, of waar haal je die info van??Timoootjex schreef: ↑20 mei 2020, 20:58 Er is een probleem met het platform van de aciveringen van een simkaart bij orange dus je bent niet de enige.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik vind het niet direct terug maar iemand op UB had er ook last van.
Wie of wat is UB ??Timoootjex schreef: ↑20 mei 2020, 23:40 Ik vind het niet direct terug maar iemand op UB had er ook last van.
En in hoeverre is zijn info betrouwbaar, of zegt die ook maar iets.
Tussen last hebben , zoals hij zegt ; of zeker weten dat er een probleem is met het platform van de activeringen van een simkaart bij orange, zijn twee verschillende zaken...
UB is Userbase. Een soort van forum van gasten aan wiens mening door sommigen een heel grote waarde wordt toegekend (maar door mij minder).
Het zijn vaak gasten met een te groot ego en kleine kennis. Veel brabbelen en professioneel proberen klinken maar in de grond is het soms minder.
Links en rechts zit er wel eens een slimmerik tussen. Zoals overal zeker ?
Orange en problemen met het activatieplatform :
Bij Mobile Number Portability zijn zo'n dingen 'overkoepelend' voor de operatoren en van beperkte duur, als er problemen zijn.
Bij de activaties zelf van een operator is dat een eigen IT probleem en ook een tijdelijk verschijnsel.
Ik heb nooit problemen geweten voor activaties die meer dan enkele dagen aanhielden.
Daarentegen : het vervormen van het aantal digits van een simkaart en er daarna zelf niet meer uit wijs raken bij Mobile Vikings (zelf ondervonden) : dat is ofwel een slecht systeem, domheid en onkunde bij het personeel of gewild onduidelijkheid zaaien.
Het niet precies lokaliseren of benoemen van een probleem bij MNP is een algemeen en zeer oud verschijnsel.
Het zijn vaak gasten met een te groot ego en kleine kennis. Veel brabbelen en professioneel proberen klinken maar in de grond is het soms minder.
Bij Mobile Number Portability zijn zo'n dingen 'overkoepelend' voor de operatoren en van beperkte duur, als er problemen zijn.
Bij de activaties zelf van een operator is dat een eigen IT probleem en ook een tijdelijk verschijnsel.
Ik heb nooit problemen geweten voor activaties die meer dan enkele dagen aanhielden.
Daarentegen : het vervormen van het aantal digits van een simkaart en er daarna zelf niet meer uit wijs raken bij Mobile Vikings (zelf ondervonden) : dat is ofwel een slecht systeem, domheid en onkunde bij het personeel of gewild onduidelijkheid zaaien.
Het niet precies lokaliseren of benoemen van een probleem bij MNP is een algemeen en zeer oud verschijnsel.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Kan wel haelewyn.
Wat ik wel merk is dat het heel lang kan duren als de verkeerde simkaart werd geactiveerd wat dus soms eens voorkomt ook bij een overdracht.
Zeker met mobile vikings heb ik dit in 2017 nog gehad das een hele poos geleden maar toen zatk toch ook wel een paar weken in de shit.(zelfde probleem als jij hierboven omschrijft haelwyn)
Wat ik wel merk is dat het heel lang kan duren als de verkeerde simkaart werd geactiveerd wat dus soms eens voorkomt ook bij een overdracht.
Zeker met mobile vikings heb ik dit in 2017 nog gehad das een hele poos geleden maar toen zatk toch ook wel een paar weken in de shit.(zelfde probleem als jij hierboven omschrijft haelwyn)
Sommige van die ego's zijn hier op forum onder een andere Nick ook aanwezig.haelewyn schreef: ↑21 mei 2020, 09:58 UB is Userbase. Een soort van forum van gasten aan wiens mening door sommigen een heel grote waarde wordt toegekend (maar door mij minder).
Dus oppassen hoor.
Met al eens een pb te sturen komt al eens iets aan het licht.
Estate Guru believer.
Ik geloof je.. ego's heb je overal.
Hier, juridisch forum, userbase, overal.
Voorzichtig zijn : een vijand meer of minder : het zal wel meevallen.
Hier, juridisch forum, userbase, overal.
Voorzichtig zijn : een vijand meer of minder : het zal wel meevallen.