Orange TV
Re: Orange TV
Dat Satsurfer een beetje uit de bocht gaat kan ik nog begrijpen (hij heeft waarschijnlijk de laatste zin "voldoet aan mijn behoeften" slecht of half gelezen en zijn behoeften geprojecteerd op de mijne zodat mijn rekening voor hem onbegrijpbaar werd) maar H. wij kennen elkaar hier toch al wat langer en je volgt dit forum toch ook redelijk gedetailleerd. Alle info die Satsurfer vraagt werd trouwens al in andere topics in detail gegeven. Je zou de details dus moeten kennen. Waarom twijfel je dan nog aan mijn rekening?
Er stond ook duidelijk in dit topic dat ik BASIC internet van Telenet gebruik. H. geeft hiervan al de maandprijs.
Hiermee kan ik (o.a.) surfen op het internet, radiozenders van over heel de wereld storingsvrij beluisteren, alle TV programma's die mijn interesse hebben on time of uitgesteld bekijken (digitaal op groot scherm en zonder enig ander extra betalend apparaat, dan de laptop die ik gebruik voor internet) en desgewenst veel meer.
Het aanbod overschrijdt ruimschoots mijn vraag en tijd die ik er aan kan/wil spenderen.
Mijn privé GSM abonnement, van in de jaren stilletjes (ik ben reeds Orange/Mobistar gebruiker in de maand van de oprichting van het bedrijf, een vast toestel heb ik nooit gehad) kost inderdaad nul (0) euro per maand. De gratis beschikbare SMS dotatie (150) krijg ik inderdaad nooit opgebruikt. Mijn toestel wordt hoofdzakelijk gebruikt om zelf opgebeld te worden. De tf- kosten zijn dus meestal voor de oproeper. En, inderdaad, al mijn naaste familieleden en naaste collega's hebben hetzelfde abonnement zodat we gratis naar elkaar telefoneren. Zelden zijn dan ook mijn maandrekeningen van de GSM hoger dan 1 euro (dan overwegend nog als ik buiten de eurozone zit). Met 30 € had ik (uit veiligheidsoverwegingen) dus nog een marge naar boven ingecalculeerd. Om bij je eigen voorbeeld te blijven: met mijn dokter, verzekeraar en garagist communiceer ik toevallig ook alleen via mail. Zit in mijn basic internet inbegrepen (maar dat wist je al). Dat we het beiden anders doen en willen is ons beider goed recht. Dat je daardoor zo'n taal aanslaat is ook je goed recht maar in deze dus totaal naast de kwestie.
De belangrijkste zin, @Satsurfer, heb je wel vergeten te quoten, ik zal hem voor alle duidelijkheid dus nog eens herhalen:
Er stond ook duidelijk in dit topic dat ik BASIC internet van Telenet gebruik. H. geeft hiervan al de maandprijs.
Hiermee kan ik (o.a.) surfen op het internet, radiozenders van over heel de wereld storingsvrij beluisteren, alle TV programma's die mijn interesse hebben on time of uitgesteld bekijken (digitaal op groot scherm en zonder enig ander extra betalend apparaat, dan de laptop die ik gebruik voor internet) en desgewenst veel meer.
Het aanbod overschrijdt ruimschoots mijn vraag en tijd die ik er aan kan/wil spenderen.
Mijn privé GSM abonnement, van in de jaren stilletjes (ik ben reeds Orange/Mobistar gebruiker in de maand van de oprichting van het bedrijf, een vast toestel heb ik nooit gehad) kost inderdaad nul (0) euro per maand. De gratis beschikbare SMS dotatie (150) krijg ik inderdaad nooit opgebruikt. Mijn toestel wordt hoofdzakelijk gebruikt om zelf opgebeld te worden. De tf- kosten zijn dus meestal voor de oproeper. En, inderdaad, al mijn naaste familieleden en naaste collega's hebben hetzelfde abonnement zodat we gratis naar elkaar telefoneren. Zelden zijn dan ook mijn maandrekeningen van de GSM hoger dan 1 euro (dan overwegend nog als ik buiten de eurozone zit). Met 30 € had ik (uit veiligheidsoverwegingen) dus nog een marge naar boven ingecalculeerd. Om bij je eigen voorbeeld te blijven: met mijn dokter, verzekeraar en garagist communiceer ik toevallig ook alleen via mail. Zit in mijn basic internet inbegrepen (maar dat wist je al). Dat we het beiden anders doen en willen is ons beider goed recht. Dat je daardoor zo'n taal aanslaat is ook je goed recht maar in deze dus totaal naast de kwestie.
De belangrijkste zin, @Satsurfer, heb je wel vergeten te quoten, ik zal hem voor alle duidelijkheid dus nog eens herhalen:
Blijkbaar werkt dat niet altijd andersom en kunnen "sommigen" niet altijd inschatten of begrijpen dat anderen minder wensen dan henzelf maar toch minstens even tevreden kunnen zijn.Cronos schreef:Voldoet ruimschoots aan mijn digitale behoeften al kan ik me voorstellen dat anderen meer wensen op dat vlak.
Laatst gewijzigd door Cronos op 21 juli 2018, 20:10, 12 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat je nog gaat moeten leren quoten....

Ja, aangezien je toch al illegaal bezig bent, verdeel anders uw wifi over gans het gebouw.
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... boost-500/
53 € + 18,15 €= 71,15 €/maand.
Verdeel dat door 10 appartementen. Reken 15 €/maand/appartement. Dan surf jij zelf gratis.

En als die andere ook allemaal illegale zaken doen, dan komen ze bij uw deur aankloppen hé. Tenzij je ze allemaal een blad laat ondertekenen dat je afstand neemt als ze illegale zaken doen, en je alles bijhoudt in een log wat ze doen.
Als Ik morgen een betrouwbare buur zou hebben die internet wil delen en / of tv : voor mij is het idee ok maar de praktijk niet.
Ik ken mijn buren al heel lang en theoretisch zouden we dat kunnen doen.
In de praktijk heb ik er toch geen zin in. Vroeg of laat komen er vodden van..
Regelmatig betalen of betaald worden..
Een van beiden heeft geen bedraad internet meer, geen email inbegrepen, ..
Panne...
Ik ken mijn buren al heel lang en theoretisch zouden we dat kunnen doen.
In de praktijk heb ik er toch geen zin in. Vroeg of laat komen er vodden van..
Regelmatig betalen of betaald worden..
Een van beiden heeft geen bedraad internet meer, geen email inbegrepen, ..
Panne...
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juli 2018, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn jongste zoon (is gemiddeld 5-6 maand/jaar van huis) gebruikt zelfs al jaren mijn Telenet account om in zijn woning (in een andere stad) en op zijn mobiel via een hotspot probleemloos toegang te hebben tot internet.
Als jij zegt dat je met 30 euro toekomt geloof ik dat wel. Ik twijfelde wel ...
Daarbij : ik moet de rekening niet betalen, ... dan is het altijd ok.
Ik ken je al langer maar wist niet dat je zo spaarzaam was. Dacht dat je bv je tv abonnement vergeten was. Niet dus. Geef toe dat 2 euro voor tv en mobiel samen erg weinig klinkt / is.
30 euro voor dat alles is erg weinig. Als het voor jou voldoet, .... prima en goedkoop.
TN sharen via hotspot moet beter lukken dan bij proximus, denk ik.
Met verschillende apparaten geprobeerd via hotspot bij prox.. de connectie is niet stabiel en betrouwbaar genoeg (2 jaar geleden wel getest) om dat als definitieve oplossing te gebruiken.
Om de een of andere reden is er te vaak deconnectie en opnieuw verbinden om het allemaal leuk te maken.
Heb ik in huis hier ook met wlan adapters van tp-link, al sinds ze nieuw zijn.
Met Western Digital toestellen was het beter. Koek naar geld...

Daarbij : ik moet de rekening niet betalen, ... dan is het altijd ok.
Ik ken je al langer maar wist niet dat je zo spaarzaam was. Dacht dat je bv je tv abonnement vergeten was. Niet dus. Geef toe dat 2 euro voor tv en mobiel samen erg weinig klinkt / is.
30 euro voor dat alles is erg weinig. Als het voor jou voldoet, .... prima en goedkoop.
TN sharen via hotspot moet beter lukken dan bij proximus, denk ik.
Met verschillende apparaten geprobeerd via hotspot bij prox.. de connectie is niet stabiel en betrouwbaar genoeg (2 jaar geleden wel getest) om dat als definitieve oplossing te gebruiken.
Om de een of andere reden is er te vaak deconnectie en opnieuw verbinden om het allemaal leuk te maken.
Heb ik in huis hier ook met wlan adapters van tp-link, al sinds ze nieuw zijn.
Met Western Digital toestellen was het beter. Koek naar geld...
Precies bang dat uw aandelen gaan dalen.satsurfer schreef: ↑21 juli 2018, 19:54Ik denk dat je nog gaat moeten leren quoten....![]()
Ja, aangezien je toch al illegaal bezig bent, verdeel anders uw wifi over gans het gebouw.
https://www2.telenet.be/nl/business/pro ... boost-500/
53 € + 18,15 €= 71,15 €/maand.
Verdeel dat door 10 appartementen. Reken 15 €/maand/appartement. Dan surf jij zelf gratis.![]()
En als die andere ook allemaal illegale zaken doen, dan komen ze bij uw deur aankloppen hé. Tenzij je ze allemaal een blad laat ondertekenen dat je afstand neemt als ze illegale zaken doen, en je alles bijhoudt in een log wat ze doen.
En wie ben jij om te zeggen dat ik alles illegaal doe ?
Ben al sinds eind de jaren 80 in het sat wereldje thuis.
Ge moet creativiteit niet verwarren met illegaal.
Maar alles wordt niet aan de klok gehangen wat kan.
En ja boekjes media moeten ook sensatie brengen.
Estate Guru believer.
Ik ben door de band genomen helemaal niet spaarzaam (ik ben bv. nu al mijn reizen aan het plannen tot november 2019

Dat een ander een niet vergelijkbaar bestedingspatroon heeft daar kan ik trouwens ook mee leven. Ik steun het zelfs. Moest iedereen hetzelfde bestedingspatroon hebben waren sommige zaken spotgoedkoop en andere niet te betalen. En vooral, dan zouden er geen ontsnappingsroutes meer zijn wanneer je wil afwijken van de geijkte paden.

Laatst gewijzigd door Cronos op 22 juli 2018, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat klinkt erg weinig maar TV en mobiel tezamen kosten dan ook geen 2 euro.
De TV zit in de basic Telenet en die kost bijna 28€. Daar kan trouwens iedereen vrij op inschrijven.
De overige kost (1-3€) is uitsluitend voor GSM gebruik. Daar kan iedereen idd niet meer van gebruik maken. Maar dat heb ik ook nooit beweerd. zoals je zelf al zei, een ander zijn rekening moet ik niet maken.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Cronos, ik snap het niet. In basic telenet zit toch geen tv? Laat staan digitale tv? Stel dan nog dat je de decoder gekocht hebt en je geen 8 eur moet betalen per maand.
Hij bekijkt bewegende beelden via WWW, door zijn Basic internet abo van TN te gebruiken..
Bv het nieuws en series van VTM kan je gewoon op internet bekijken.
Bv het nieuws en series van VTM kan je gewoon op internet bekijken.
Ook (o.a.) alles van VRT.nu.
Waarom zou ik een decoder moeten kopen als ik alles, wat mij interesseert, van mijn laptop digitaal kan streamen (draadloos of via een HDMI) naar mijn flatscreen TV? (wat betreft actualiteit en sport). Zowel rechtstreeks of op een tijdstip dat het mij beter uitkomt (uitgesteld streamen). Of op verplaatsing (EU) als mij dat beter uitkomt.
Overigens moet ik zelfs (inzake entertainment) meestal niet wachten tot een TV-zender ze wil uitzenden. Kwaliteitsseries (persoonlijk standpunt) komen op DVD uit (de volledige serie en niet mondjesmaat) ruim voor een TV ze op het scherm brengt. En deze kan ik voor 2€/jaar afhalen bij de BIB.
Je internet en je TV komen trouwens door dezelfde kabel. Waarom betaal je dan twee keer een abonnement voor dezelfde kabel? Waarom zou ik liggen klooien met een FM of DAB(+) antenne op mijn stereoketen als ik deze rechtstreeks kan aansluiten op het internet en tig meer radioposten ruisvrij kan ontvangen dan via de ether?
Ik zou zo nog een paar voorbeelden kunnen opnoemen maar dan gaan er hier misschien een paar echt uit hun bol dus dat ga ik maar laten.
Waarom zou ik een decoder moeten kopen als ik alles, wat mij interesseert, van mijn laptop digitaal kan streamen (draadloos of via een HDMI) naar mijn flatscreen TV? (wat betreft actualiteit en sport). Zowel rechtstreeks of op een tijdstip dat het mij beter uitkomt (uitgesteld streamen). Of op verplaatsing (EU) als mij dat beter uitkomt.
Overigens moet ik zelfs (inzake entertainment) meestal niet wachten tot een TV-zender ze wil uitzenden. Kwaliteitsseries (persoonlijk standpunt) komen op DVD uit (de volledige serie en niet mondjesmaat) ruim voor een TV ze op het scherm brengt. En deze kan ik voor 2€/jaar afhalen bij de BIB.
Je internet en je TV komen trouwens door dezelfde kabel. Waarom betaal je dan twee keer een abonnement voor dezelfde kabel? Waarom zou ik liggen klooien met een FM of DAB(+) antenne op mijn stereoketen als ik deze rechtstreeks kan aansluiten op het internet en tig meer radioposten ruisvrij kan ontvangen dan via de ether?
Ik zou zo nog een paar voorbeelden kunnen opnoemen maar dan gaan er hier misschien een paar echt uit hun bol dus dat ga ik maar laten.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ga vooral verder Cronos. Je bent een pionier, een echte cable cutter dus. Kijk je ook bijv naar de mol op Vier? Dat is voor mij wel een must.
Ik snap wat je bedoelt, als dat voldoet aan jouw eisen dan is het inderdaad voldoende op die manier.Cronos schreef: ↑23 juli 2018, 15:55 Ook (o.a.) alles van VRT.nu.
Ik zou zo nog een paar voorbeelden kunnen opnoemen maar dan gaan er hier misschien een paar echt uit hun bol dus dat ga ik maar laten.![]()
Hier liggen de eisen wel wat hoger op vlak van tv. Dan denk ik vooral aan de jongere gezinsleden en het gebruiksgemak dat gepaard gaat met de gangbare tv-abonnementen. Het aanbod is ook veel groter. En hoe je t ook draait of keert, t is handiger om je tv gewoon op te zetten dan je laptop eerst te moeten opstarten, (al dan niet draadloos) verbinding moeten maken met je tv, eventuele streamingproblemen... Ik stream ook af en toe via de laptop naar de tv, maar t is nu eenmaal 'omslachtiger'. Met een digitaal tv-abonnement (maakt niet uit welk) is het vooralsnog gewoon gebruiksvriendelijker, en daar betaal je voor.
Zo doe ik het ook. Kodistickje (dat was mijn eerste poging lang geleden en die werkt nog steeds) en chromecaststick. Ik heb sinds een tijdje ook een raspberry pi aan de tv hangen, te bedienen via de smartphone met de plex app (plex server op de raspi) of de kodi app (kodi server op de raspi) om zo bv vrt nu te streamen. De software is gratis. Die laptop opstarten is verleden tijd. En die raspi gebruikt veel minder power dan die decoders of de laptop. Het is zo gebruiksvriendelijk als die telenet interface- zelfs meer gebruiksvriendelijk... aan een schappelijke te verantwoorden prijs.Cronos schreef: ↑23 juli 2018, 15:55 Ook (o.a.) alles van VRT.nu.
Ik zou zo nog een paar voorbeelden kunnen opnoemen maar dan gaan er hier misschien een paar echt uit hun bol dus dat ga ik maar laten.![]()
Er zijn bv ook goeie apps om (internet)radio te spelen via je tv.
Je moet natuurlijk in begin een beetje je huiswerk willen doen. Een kleine moeite bespaard hier wel wat centjes, plus het is fun om te doen.
Verder zijn er nog steeds een 20 tal posten analoog te ontvangen via de kabel.
Dat huiswerk is nu net het puntje waar de grote providers hun zakken meevullen.Jamesken schreef: ↑27 juli 2018, 12:36Cronos schreef: ↑23 juli 2018, 15:55 Ook (o.a.) alles van VRT.nu.
Er zijn bv ook goeie apps om (internet)radio te spelen via je tv.
Je moet natuurlijk in begin een beetje je huiswerk willen doen. Een kleine moeite bespaard hier wel wat centjes, plus het is fun om te doen.
Estate Guru believer.