Oud spaarboekje
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Oud spaarboekje
Dit WE gelezen in HLN:
Paul Douwe - Gijzegem schreef:
Vol verwondering las ik het verhaal van de man die een stokoud spaarboekje waarop 117 Belgische frank stond, na 44 jaar toch nog kon verzilveren.
Ik heb een spaarboekje waarop 91 Belgische frank staat sinds 1981. De maatschappij bestaat niet meer en ik weet ook niet wie de portefeuille destijds heeft overgenomen. Ik heb eens navraag gedaan bij een tweetal banken, maar ze konden de gegevens van het boekje niet terugvinden.
Nu is mijn vraag: waar zijn mijn 91 fr. en de interest naartoe?
Paul Douwe - Gijzegem schreef:
Vol verwondering las ik het verhaal van de man die een stokoud spaarboekje waarop 117 Belgische frank stond, na 44 jaar toch nog kon verzilveren.
Ik heb een spaarboekje waarop 91 Belgische frank staat sinds 1981. De maatschappij bestaat niet meer en ik weet ook niet wie de portefeuille destijds heeft overgenomen. Ik heb eens navraag gedaan bij een tweetal banken, maar ze konden de gegevens van het boekje niet terugvinden.
Nu is mijn vraag: waar zijn mijn 91 fr. en de interest naartoe?
Re: Oud spaarboekje
Het zou misschien helpen als je de naam gaf van de financiele instelling aan dewelke het spaarboekje gekoppeld was.
Goede kans dat het geld verloren is:
Goede kans dat het geld verloren is:
Bron: http://slapenderekeningen.be/nl/dormantaccounts.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Er is een specifieke regeling getroffen voor rekeningen en verzekeringen met een saldo van minder dan 20 euro. Daar de opsporings- en administratieve verwerkingskosten van de banken en verzekeringsondernemingen niet in verhouding staan tot het saldo op de rekening, worden hiervoor geen opsporingen gedaan.
De saldi van deze kleine rekeningen en verzekeringen worden zonder verdere informatie aan de Depositokas overgedragen en kunnen later bij koninklijk besluit toegewezen worden aan het Zilverfonds. U kan het tegoed van dergelijke rekening dan ook niet meer recupereren eens het bij onze administratie gestort werd, aangezien wij geen enkele informatie hebben over de vroegere rechthebbende.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Oud spaarboekje
Mogelijk zou je slechts na 30 jaar je geld onherroepelijk kwijt zijn ?
viewtopic.php?f=16&t=3861#p74223" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=16&t=3861#p74223" onclick="window.open(this.href);return false;