Ouders nodig?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Ouders nodig?
Ik ben 21 en heb een spaarrekening.
Moet 1 van mijn ouders toestemming geven om geld van die spaarrekening te halen of is dat niet nodig?
Moet 1 van mijn ouders toestemming geven om geld van die spaarrekening te halen of is dat niet nodig?
Re: Ouders nodig?
Vanaf de leeftijd van 18 kunnen kinderen vrijelijk over hun gelden beschikken en hebben ze geen volmacht van hun ouders nodig.
Laatst gewijzigd door Tope op 17 juni 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Kan je dus ineens de markt eens afschuimen inzake spaarrekeningen en er de beste uitkiezen. Misschien ineens alles erop en eraan (zichtrekening, spaarrekening, betaalkaart) en je kan uw geldzaken volledig zelf beheren.
Je kan met uw afschriften (rekeningnummer) van uw spaarrekening naar een bankkantoor van keuze stappen en deze zetten uw geld ineens over en sluiten uw oude rekening af.
Je kan met uw afschriften (rekeningnummer) van uw spaarrekening naar een bankkantoor van keuze stappen en deze zetten uw geld ineens over en sluiten uw oude rekening af.
Je kan best eens navragen of alle volmachten effectief verdwenen zijn van je rekeningen. Normaal gezien vervallen die volmachten automatisch wanneer het kind 18 wordt, maar ik ken iemand waarbij dit niet automatisch was gebeurd. Best altijd even navragen dus.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Is dit niet meestal als ouders beslist hebben om het geld "vast te zetten" tot het kind 21-25 jaar is?Vaganzza schreef: Je kan best eens navragen of alle volmachten effectief verdwenen zijn van je rekeningen. Normaal gezien vervallen die volmachten automatisch wanneer het kind 18 wordt, maar ik ken iemand waarbij dit niet automatisch was gebeurd. Best altijd even navragen dus.
Ik weet dat het systeem zo gebruikt wordt, maar dan toch zéér zelden. Alleszins, heb nog maar één keer iemand geweten die dat gedaan heeft voor zijn kinderen.
(Die waren daar na hun 18de verjaardag trouwens niet zo gelukkig mee).
Neen dat was hier niet het geval. Ze wisten bij de bank in kwestie ook niet hoe dit kon gebeuren...relativity schreef:Is dit niet meestal als ouders beslist hebben om het geld "vast te zetten" tot het kind 21-25 jaar is?Vaganzza schreef: Je kan best eens navragen of alle volmachten effectief verdwenen zijn van je rekeningen. Normaal gezien vervallen die volmachten automatisch wanneer het kind 18 wordt, maar ik ken iemand waarbij dit niet automatisch was gebeurd. Best altijd even navragen dus.
Ik weet dat het systeem zo gebruikt wordt, maar dan toch zéér zelden. Alleszins, heb nog maar één keer iemand geweten die dat gedaan heeft voor zijn kinderen.
(Die waren daar na hun 18de verjaardag trouwens niet zo gelukkig mee).
vaganzza[at]spaargids[punt]be