Overbruggingskrediet
TIP
Overbruggingskrediet
Ik hoop hier op de juiste plaats te zijn.
Mijn partner en ik zijn eigenaar van een appartement.
Nu willen we graag een huis kopen. De aankoopwaarde van het huis lenen is geen probleem gezien onze inkomens.
De eigen inbreng is een probleem. Die zit namelijk in het appartement.
We hebben het appartement goedkoop kunnen aankopen en helemaal gerenoveerd. Het zal dus met winst verkocht kunnen worden. Die winst is dan de inbreng voor het nieuwe huis.
De zoektocht naar het nieuwe huis is begonnen en onmiddellijk hebben we een huis gevonden. Uiteraard is het appartement nog niet verkocht.
Is een overbruggingskrediet dan mogelijk om de eigen inbreng te "dekken"?
Alvast bedankt.
Mijn partner en ik zijn eigenaar van een appartement.
Nu willen we graag een huis kopen. De aankoopwaarde van het huis lenen is geen probleem gezien onze inkomens.
De eigen inbreng is een probleem. Die zit namelijk in het appartement.
We hebben het appartement goedkoop kunnen aankopen en helemaal gerenoveerd. Het zal dus met winst verkocht kunnen worden. Die winst is dan de inbreng voor het nieuwe huis.
De zoektocht naar het nieuwe huis is begonnen en onmiddellijk hebben we een huis gevonden. Uiteraard is het appartement nog niet verkocht.
Is een overbruggingskrediet dan mogelijk om de eigen inbreng te "dekken"?
Alvast bedankt.
Re: Overbruggingskrediet
Een overbrugging dient dan inderdaad om de aankoop te doen, alvorens jullie appartement verkocht is.
Let wel :
- niet alle banken keuren overbruggingen goed, zonder er een nieuwe hypotheek aan gekoppeld is
- een overbrugging is niet goedkoop
Let wel :
- niet alle banken keuren overbruggingen goed, zonder er een nieuwe hypotheek aan gekoppeld is
- een overbrugging is niet goedkoop
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Alvast bedankt!
Er zijn uiteraard risico's aan verbonden.
Als ik het goed begrijp, mag het overbruggingskrediet ook net het bedrag van de eigen inbreng zijn (vb: 30.000 EUR)?
Bedankt!
Er zijn uiteraard risico's aan verbonden.
Als ik het goed begrijp, mag het overbruggingskrediet ook net het bedrag van de eigen inbreng zijn (vb: 30.000 EUR)?
Bedankt!
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Zolang het overbruggingskrediet kleiner is dan de geschatte waarde van het appartement zal er niet zoveel probleem zijn. Dan is de bank namelijk zeker dat hij aan zijn centjes geraakt...