Overdracht aandelen
TIP
Overdracht aandelen
Iemand hier ervaring met overdracht van een aandelen portefeuille?
Een kennis zou zijn portefeuille van MeDirect en Belfius willen verhuizen naar Keytrade. De totale waarde ligt op ongeveer €100.000.
Enkele vragen:
Wat is de kost, hoe lang duurt dit?
Tussen welke periode mag je geen acties meer uitvoeren (is dit vanaf je aanvraag tot verhuis en hoe lang is die periode)?
Keytrade heeft een terugbetaal beleid van de kosten (met €100.000 waarvan de meerderheid bij Belfius). Zullen alle kosten vergoed geraken? En is het een probleem indien het van 2 instellingen komen? Hoe vlot is Keytrade met het terugbetalen?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Thanks
Een kennis zou zijn portefeuille van MeDirect en Belfius willen verhuizen naar Keytrade. De totale waarde ligt op ongeveer €100.000.
Enkele vragen:
Wat is de kost, hoe lang duurt dit?
Tussen welke periode mag je geen acties meer uitvoeren (is dit vanaf je aanvraag tot verhuis en hoe lang is die periode)?
Keytrade heeft een terugbetaal beleid van de kosten (met €100.000 waarvan de meerderheid bij Belfius). Zullen alle kosten vergoed geraken? En is het een probleem indien het van 2 instellingen komen? Hoe vlot is Keytrade met het terugbetalen?
Wat is jullie ervaring hiermee?
Thanks
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Overdracht aandelen
Een kennis heeft eens een overdracht gedaan. Dat was problematisch. Tergend traag, fouten en duur.
Vraag anders aan keytrade of ze de kosten willen vergoeden voor verkoop en heropbouw van de portefeuille? Afhankelijk van het aantal posities zou dat voor hen ook wel eens goedkoper kunnen uitkomen.
Met wat geluk kan je op die manier ineens ook je portefeuille gratis herbalanceren. Of stel dat ooit de politici er toch in slagen een regering te vormen en een meerwaardebelasting invoeren. Dan heb je ineens ook de huidige meerwaarde onbelast vastgeklikt.
Vraag anders aan keytrade of ze de kosten willen vergoeden voor verkoop en heropbouw van de portefeuille? Afhankelijk van het aantal posities zou dat voor hen ook wel eens goedkoper kunnen uitkomen.
Met wat geluk kan je op die manier ineens ook je portefeuille gratis herbalanceren. Of stel dat ooit de politici er toch in slagen een regering te vormen en een meerwaardebelasting invoeren. Dan heb je ineens ook de huidige meerwaarde onbelast vastgeklikt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Opletten met die 'terugbetalingen'. Ik weet niet hoe Keytrade het doet, maar Binck betaalde de kosten terug in 'transactietegoeden', die je dan ook nog eens binnen de x maanden moest opmaken. Daar ben je doorgaans niets mee...
Bedankt alvast voor de eerste feedback. De kennis had al eens een verhuis van brok aandelen gedaan van een bank in Nederland naar Belfius (vanwege verplichting verhuis) en dit ging niet fantastisch goed vandaar de schrik een beetje (is inmiddels wel een lange tijd geleden).
Het gaat hier nu ook om toch al aandelen van een stuk of 25 verschillende bedrijven.
Ik had dit gelezen in het transfer document van Keytrade
Dit wordt dus precies een vraag aan Keytrade zelf.
Nu ik lees alvast dat het proces hier rond nog steeds niet zo vlot is. Het zal even bespreken worden of een "natuurlijke" evolutie naar Keytrade geen betere optie is.
Dat worden dan wel al 3 verschillende instellingen waar de portefeuilles zitten. Dat begint wel al omslachtig te worden. Misschien dat we ons beperken tot deze van Belfius (daar zit de portefeuille met de minste bewegingen) om het "eenvoudiger" te houden.
Het gaat hier nu ook om toch al aandelen van een stuk of 25 verschillende bedrijven.
Ik had dit gelezen in het transfer document van Keytrade
Op basis hiervan is het moeilijk uit te maken of het als tegoed komt op je effectenrekening of gewoon als cash op je effectenrekening.Zodra wij het ondertekende document met bijlagen ontvangen, starten wij met het verwerken van uw verzoek. U ontvangt de vergoeding van transferkosten die aan de voorwaarden voldoen binnen 15 werkdagen op uw effectenrekening.
Dit wordt dus precies een vraag aan Keytrade zelf.
Nu ik lees alvast dat het proces hier rond nog steeds niet zo vlot is. Het zal even bespreken worden of een "natuurlijke" evolutie naar Keytrade geen betere optie is.
Dat worden dan wel al 3 verschillende instellingen waar de portefeuilles zitten. Dat begint wel al omslachtig te worden. Misschien dat we ons beperken tot deze van Belfius (daar zit de portefeuille met de minste bewegingen) om het "eenvoudiger" te houden.
Een paar keren de overdracht gebruikt van ING en DB naar Keytrade. Altijd vlotjes gebeurd. Vanaf het moment dat Keytrade een bewijs heeft ontvangen van de kosten bij uw eerste bank zal ze direct betalen in cash en op uw Keyt rekening. Condities : iedere lijn moet mini een waarde hebben van 500 € (of equivalent in USD). Er is ook een maximum van de terugbetaling, 2500€. Opgepast, alleen lijnen (aandelen/fondsen....) die ook bij Keytrade kunnen gekocht worden komen in aanmerking.
Volgens de tarievenkaart van Belfius kost een transfer naar een andere broker 75€ (inclu BTW)/lijn (= waardecode).
MeDirect lijkt €150 / lijn te hanteren (https://resources-onprem.medirect.com/d ... ges-nl.pdf).
Belfius dan €75 / lijn.
Ik neem aan dat 1 lijn een groep aandelen van eenzelfde bedrijf is (het gaat om telkens meer dan €500 per groepje aandelen).
Ik ken de portefeuille niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat dit ongeveer tussen 15 - 20 verschillende bedrijven waren. Als het gelijk verspreid is (10 Belfius, 10 Medirect), dan lijkt mij de kostprijs van toch een €2.250 te worden.
Toch de moeite waard om even met Keytrade in dialoog te gaan voordat die stap gezet wordt.
Belfius dan €75 / lijn.
Ik neem aan dat 1 lijn een groep aandelen van eenzelfde bedrijf is (het gaat om telkens meer dan €500 per groepje aandelen).
Ik ken de portefeuille niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat dit ongeveer tussen 15 - 20 verschillende bedrijven waren. Als het gelijk verspreid is (10 Belfius, 10 Medirect), dan lijkt mij de kostprijs van toch een €2.250 te worden.
Toch de moeite waard om even met Keytrade in dialoog te gaan voordat die stap gezet wordt.
grabbelen van x naar Me alle kosten terugbetaald in verleden zeker.
En nu klagen dat Me 150 per lijn vraagt ?
Blijft nog waarom nu plots naar Keytrade .
Me zal te goedkoop zijn , en vergeet niet naar de jaarlijkse kosten bij Keytrade te kijken.
Die zijn normaal bij Me 0 € per lijn .
En nu klagen dat Me 150 per lijn vraagt ?
Blijft nog waarom nu plots naar Keytrade .
Me zal te goedkoop zijn , en vergeet niet naar de jaarlijkse kosten bij Keytrade te kijken.
Die zijn normaal bij Me 0 € per lijn .
Estate Guru believer.
Oppassen het is niet per bedrijf maar effectief per tickercode (= waardecode = ISIN = lijn) in je portefeuille dat je de transferkost betaald. Neem nu het voorbeeld van Volkswagen bij Belfius:SMGGM schreef: ↑22 september 2020, 17:00 MeDirect lijkt €150 / lijn te hanteren (https://resources-onprem.medirect.com/d ... ges-nl.pdf).
Belfius dan €75 / lijn.
1) Volkswagen St Aktie - ISIN: DE0007664005
2) Volkswagen Vz Aktie - ISIN: DE0007664039
3) Volkswagen AG (Vz.) Faktor 10 Long Daily Net Return Aktie - ISIN: DE000A2BL8W4
Dit is telkens Volkswagen maar toch zal je 3 keer 75€ of 225€ in totaal betalen omdat ze elk een andere ticker hebben.
Of je nu één aandeel of 200000 aandelen met dezelfde ticker (= lijn) hebt maakt niets uit dat kost je 75€ in totaal voor die aandelen bij Belfius.
Zijn ervaring, niet de mijne.
Switch is eerder gebaseerd op gebruiksgemak en iets minder op kost. Kost speelt uiteraard mee, maar zowel Belfius als MeDirect hebben niet de optie om te verhandelen op een smartphone. Dit is voor hem een enorm pijnpunt.
Keytrade heeft wel de mogelijkheid tot acties uitvoeren op smartphone..
Moet bij gezegd worden dat de persoon zelf enkel pc van zijn werk heeft (dit zal deels wel meespelen).
Portefeuille zit overigens grotendeels bij Belfius met 16 van de 20.
Wat hij doet is zijn zaak, heb hem gezegd het even voor hem wel te willen uitzoeken.
Hij zal nu maar moeten kiezen hof hij de stap zal nemen.
Als de overdracht hem zelf niets zou kosten dan wilt hij eene enkele duurdere prijs voor transacties wel willen slikken (en vergeleken met Belfius is Keytrade sowieso al wat goedkoper).
Switch is eerder gebaseerd op gebruiksgemak en iets minder op kost. Kost speelt uiteraard mee, maar zowel Belfius als MeDirect hebben niet de optie om te verhandelen op een smartphone. Dit is voor hem een enorm pijnpunt.
Keytrade heeft wel de mogelijkheid tot acties uitvoeren op smartphone..
Moet bij gezegd worden dat de persoon zelf enkel pc van zijn werk heeft (dit zal deels wel meespelen).
Portefeuille zit overigens grotendeels bij Belfius met 16 van de 20.
Wat hij doet is zijn zaak, heb hem gezegd het even voor hem wel te willen uitzoeken.
Hij zal nu maar moeten kiezen hof hij de stap zal nemen.
Als de overdracht hem zelf niets zou kosten dan wilt hij eene enkele duurdere prijs voor transacties wel willen slikken (en vergeleken met Belfius is Keytrade sowieso al wat goedkoper).
Stap eens kantoor binnen bij Belfius en leg eens uit dat je aandelen wil verplaatsen naar ....
Ben er zeker van dat ze je in enkele tellen alle kosten terugstorten op uw rekening als je bij hen blijft .
Ben er zeker van dat ze je in enkele tellen alle kosten terugstorten op uw rekening als je bij hen blijft .
Belfius heeft niet de mogelijkheid om aandelen te verhandelen in hun app dus dat zou het probleem niet oplossen dat we zoeken om op te lossen