Overgewaardeerde vastgoedaandelen
TIP
Overgewaardeerde vastgoedaandelen
Hoi forumleden,
Ik ben nog op zoek naar een ondergewaardeerd vastgoedaandeel, om nog meer te spreiden, maar dit lijkt minder evident als gedacht..
De meeste Belgische vastgoedaandelen staan al historisch hoog in de koers en misschien ook wel in de waardering, zoals een Cofinimmo, Befimmo, WDP of een Home Invest Belgium, Aedifica alsook Care property Invest, Intervest Offices.
Vraag is welke op dit ogenblik nog wat opwaarts potentieel heeft?
Ik vraag me af of de vastgoedaandelen aan een lange zijwaartse beweging gaan beginnen, ondanks een historisch lage rente gaan beleggers deze vastgoedvennootschappen blijven opzoeken.
En wat ik allemaal lees over wat er bij Banimmo gebeurt, is mijn appetijt voorlopig nog niet echt aangewakkerd.
Kent er iemand nog een pareltje in de vastgoedsector?
Ik ben nog op zoek naar een ondergewaardeerd vastgoedaandeel, om nog meer te spreiden, maar dit lijkt minder evident als gedacht..
De meeste Belgische vastgoedaandelen staan al historisch hoog in de koers en misschien ook wel in de waardering, zoals een Cofinimmo, Befimmo, WDP of een Home Invest Belgium, Aedifica alsook Care property Invest, Intervest Offices.
Vraag is welke op dit ogenblik nog wat opwaarts potentieel heeft?
Ik vraag me af of de vastgoedaandelen aan een lange zijwaartse beweging gaan beginnen, ondanks een historisch lage rente gaan beleggers deze vastgoedvennootschappen blijven opzoeken.
En wat ik allemaal lees over wat er bij Banimmo gebeurt, is mijn appetijt voorlopig nog niet echt aangewakkerd.
Kent er iemand nog een pareltje in de vastgoedsector?
Re: Overgewaardeerde vastgoedaandelen
Wat heet overgewaardeerd? Vandaag kreeg ik de melding van KBC dat mijn business spaarrekening de rentevoet naar 0% gaat, en dat de spaarrekening een niet gereglementeerde spaarrekening wordt. Lees: negatieve intrest is de volgende stap. Binnen een paar maand is het de beurt aan de particulier. In zulks klimaat is geld niks meer waard en is vastgoed letterlijk een vast goed, op dit moment zijn alle vastgoedaandelen nog koopwaardig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hmm dus KBC zet een gereglementeerde business rekening om in een niet-gereglementeerde om de voorwaarden betreffende de minimum rente te ontwijken. Ik had al verwacht dat banken die piste gingen proberen.hvd11068 schreef:Wat heet overgewaardeerd? Vandaag kreeg ik de melding van KBC dat mijn business spaarrekening de rentevoet naar 0% gaat, en dat de spaarrekening een niet gereglementeerde spaarrekening wordt. Lees: negatieve intrest is de volgende stap. Binnen een paar maand is het de beurt aan de particulier. In zulks klimaat is geld niks meer waard en is vastgoed letterlijk een vast goed, op dit moment zijn alle vastgoedaandelen nog koopwaardig.
-
- Full Member
- Contacteer:
Een aandeel in vastgoed dat ondergewaardeerd is, is Accentis. Maar er zijn redenen waarom dit aandeel ondergewaardeerd is.
1) geen dividend
2) een erfenis van vroeger (Accentis is de vastgoedpoot van het vroegere Punch)
3) onbestaande investor relations, geen interesse van de RvB voor de aandeelhouders
4) Een beurskoers van 0,03 euro straalt geen vertrouwen uit
Toch is Accentis de laatste jaren de juiste kant uit aan het gaan, en als men deze kant blijft uitgaan, is er wel nog een upside mogelijk. Ook zitten ze op twee regio's (België en Slovakije), wat maakt dat het wel kan profiteren van Oost-Europa.
Een ander punt is dat Accentis voor meer dan 50 % in handen is van Iep Invest, en dat Iep Invest aandelen van Accentis blijft kopen.
1) geen dividend
2) een erfenis van vroeger (Accentis is de vastgoedpoot van het vroegere Punch)
3) onbestaande investor relations, geen interesse van de RvB voor de aandeelhouders
4) Een beurskoers van 0,03 euro straalt geen vertrouwen uit
Toch is Accentis de laatste jaren de juiste kant uit aan het gaan, en als men deze kant blijft uitgaan, is er wel nog een upside mogelijk. Ook zitten ze op twee regio's (België en Slovakije), wat maakt dat het wel kan profiteren van Oost-Europa.
Een ander punt is dat Accentis voor meer dan 50 % in handen is van Iep Invest, en dat Iep Invest aandelen van Accentis blijft kopen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com