overlappingen hospitalisatieverzekeringen
overlappingen hospitalisatieverzekeringen
Hallo,
Ik ben altijd al bij de CM geweest en, al weet ik niet of dat dit vanaf het begin was of niet, ik heb daar ook hospitaalplan en hospitaalfix bij.
Sinds een klein jaar heb ik ook IS 2000 bij DKV.
Nu vraag ik me af of ik voor bepaalde dingen niet dubbel betaal...
Is er iemand die mij zo kan zeggen wat wel en niet overlapt?
Ik zou denken dat ik nu hospitaalplan en hospitaalfix bij CM kan stopzetten. Zijn er dan diensten die ik niet meer heb en ook niet inbegrepen zijn bij DKV?
Ik heb zelf al wat proberen op te zoeken maar vind het moeilijk te vergelijken.
Alvast bedankt
Mvg
Jos
Ik ben altijd al bij de CM geweest en, al weet ik niet of dat dit vanaf het begin was of niet, ik heb daar ook hospitaalplan en hospitaalfix bij.
Sinds een klein jaar heb ik ook IS 2000 bij DKV.
Nu vraag ik me af of ik voor bepaalde dingen niet dubbel betaal...
Is er iemand die mij zo kan zeggen wat wel en niet overlapt?
Ik zou denken dat ik nu hospitaalplan en hospitaalfix bij CM kan stopzetten. Zijn er dan diensten die ik niet meer heb en ook niet inbegrepen zijn bij DKV?
Alvast bedankt
Mvg
Jos
Re: overlappingen hospitalisatieverzekeringen
wel raar he , plots ontdekken bij cm en dkv.
misschien al wat meer info bezorgen hier op forum.
En welke leukerd heeft u dit allemaal laten ondertekenen.
wel raar he , plots ontdekken bij cm en dkv.
misschien al wat meer info bezorgen hier op forum.
En welke leukerd heeft u dit allemaal laten ondertekenen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik volgend intik in Google: vergelijking IS2000 CM
Dan is de eerste hit een pdf met een vergelijking tussen de 2...
Wat bij hospitalisatie?
Gewone ziekteverzekeing zal een stukje betalen.
Waar ga je dan de factuur indien? Bij CM hospi, of DKV ? Ik bedoel, je kan die toch niet bij beide indienen.
Wat bij hospitalisatie?
Gewone ziekteverzekeing zal een stukje betalen.
Waar ga je dan de factuur indien? Bij CM hospi, of DKV ? Ik bedoel, je kan die toch niet bij beide indienen.
Je kan dat wel proberen he, als ze het niet weten trek je 2X terugkronosek schreef:Als ik volgend intik in Google: vergelijking IS2000 CM
-
pisa
Men vraagt steeds de originele factuur. Bij DKV gaat die rechtstreeks naar hen. BIj de CM moet je die hen bezorgen. Omdat je die originele factuur dan ook slechts één maal hebt, kan je die dus onmogelijk 2 maal indienen.
Het is totaal overbodig om 2 hospitalisatieverzekeringen te hebben: je betaalt 2 verzekeringen maar je zal altijd maar van 1 kunnen terugtrekken.wivina schreef:Je kan dat wel proberen he, als ze het niet weten trek je 2X terugkronosek schreef:...Bij CM hospi, of DKV ? Ik bedoel, je kan die toch niet bij beide indienen.
Als iemand tóch probeert om zijn kosten bij 2 verzekeringen in te dienen, komen ze daar vroeg of laat op uit (tegenwoordig vinden ze gemakkelijk info in allerlei e-gegevensbanken).
Dat wordt dan als verzekerings-fraude beschouwd, met alle gevolgen vandien.
Deels mijn moeder die, toen ik het cm-dossier op mijn eigen naam heb overgezet, zei "Pakt dat maar..." omdat ik dit waarschijnlijk ook altijd al had via haar. Deels door de CM-persoon die mijn dossier heeft overgezet en, achteraf gezien, weinig info heeft meegegeven. Welke jongvolwassen gaat al die folders nalezen dat je erbij krijgt als je al op je ouders zou moeten kunnen vertrouwen. En deels door de verzekeringsmakelaar die niet voldoende heeft doorgevraagd wat ik allemaal al had bij de CM.platin schreef:En welke leukerd heeft u dit allemaal laten ondertekenen.
En ja, ik ben wat naïef (geweest). Ik ben niet zo goed in die zaken. En na enkele jaren wist ik maar half meer wat ik had bij CM, laat staan wat dat allemaal inhield. Ik ben dus ook blij dat ik dat nu ontdek en niet over 20 jaar.
Die pdf had ik ook gezien. Maar ik vond deze niet erg overzichtelijk en vertrouwde het ook niet. Het kon even goed zijn dat die opgesteld was door dkv zelf. Veel andere relevante Google-resultaten waren er niet vond ik. Maar ik heb deze website/forum hierdoor wel gevonden. En aan de CM of DKV zelf vragen durfde ik niet omdat ik vrees dat ze een antwoord gaan geven die in hun voordeel zal zijn. M.a.w. ik geloof niet dat CM zou toegegeven hebben dat ze minder aanbieden en dat ik best mijn polis ben hen stopzet.kronosek schreef:Als ik volgend intik in Google: vergelijking IS2000 CM
Terzijde, ik vind het vreemd dat er geen sectie bestaat op spaargids.be over ziekte- en hospitalisatieverzekeringen. Of mis ik iets?
Ik geef toe dat ik wat gepanikeerd heb bij de gedachte dat ik "afgezet" ben geweest en dubbel betaal. Maar ik ben nu wat wijzer en een beetje gerustgesteld. Waarvoor dank.
Ik had begrepen dat dkv aanvullend is bij de diensten van de CM. Maar dat is enkel voor de ziekenfonds en niet voor de bijkomende verzekeringen (hospitaalplan en hospitaalfix). Klopt toch?
Ik weet wat met te doen staat: CM-hospitaalplan en hospitaalfix opzeggen. Nog wel even zoeken hoe dat moet...
Bedankt voor de info en de snelle antwoorden. Opmerkingen zijn nog altijd welkom.
Groeten
Jos
-
anonymous
Ik heb een tijdje geleden ook wat onderzoek proberen te doen om de verschillende mutualiteiten met elkaar te vergelijken, maar er bestaat inderdaad nergens een objectieve tool, zoals er voor spaarrekeningen, telecom, energie etc bestaat.joss schreef:Terzijde, ik vind het vreemd dat er geen sectie bestaat op spaargids.be over ziekte- en hospitalisatieverzekeringen. Of mis ik iets?
Iemand die wat tijd over heeft? :-D Er is hier nog een gat in de markt
Zie de hospitalisatieverzekering-koopwijzer van Test-Aankoop:
Vergelijkende tabel van 40 contracten, zowel van ziekenfondsen als van andere verzekeringsmaatschappijen.
-Mogelijkheid om verschillende persoonlijke profielen en voorkeuren in te geven.
-Mogelijkheid om 5 contracten te selecteren en apart te vergelijken (bijvoorbeeld alleen die van de ziekenfondsen, enz.)
Als niet-lid kun je een overzicht zien zonder de tarieven.
Wie lid is (of wordt) kan alle details over kwaliteit en prijzen zien.
Koopwijzer
http://www.test-aankoop.be/gezondheid/z ... rat&page=2
Hospitalisatieverzekering: lang niet elk contract is oké
https://www.test-aankoop.be/gezondheid/ ... e/section1
Vergelijkende tabel van 40 contracten, zowel van ziekenfondsen als van andere verzekeringsmaatschappijen.
-Mogelijkheid om verschillende persoonlijke profielen en voorkeuren in te geven.
-Mogelijkheid om 5 contracten te selecteren en apart te vergelijken (bijvoorbeeld alleen die van de ziekenfondsen, enz.)
Als niet-lid kun je een overzicht zien zonder de tarieven.
Wie lid is (of wordt) kan alle details over kwaliteit en prijzen zien.
Koopwijzer
http://www.test-aankoop.be/gezondheid/z ... rat&page=2
Hospitalisatieverzekering: lang niet elk contract is oké
https://www.test-aankoop.be/gezondheid/ ... e/section1
Op Moneytalk ooit een artikel gelezen dat doorverwees naar een vergelijkingswebsite voor mutualiteiten: http://www.ziekenfondsenvergelijken.be/anonymous schreef:Ik heb een tijdje geleden ook wat onderzoek proberen te doen om de verschillende mutualiteiten met elkaar te vergelijken, maar er bestaat inderdaad nergens een objectieve tool, zoals er voor spaarrekeningen, telecom, energie etc bestaat.joss schreef:Terzijde, ik vind het vreemd dat er geen sectie bestaat op spaargids.be over ziekte- en hospitalisatieverzekeringen. Of mis ik iets?
Iemand die wat tijd over heeft? :-D Er is hier nog een gat in de markt
Vergelijken bij hospitalisatieverzekeringen is heel belangrijk, maar idd niet eenvoudig. Ik denk dat er zo veel details verschillen dat het nooit overzichtelijk kan worden :-)
Voor mijn vrouw heb ik onlangs ook wat proberen vergelijken via verschillende websites. Op een bepaalde site een samenvatting gevonden waar je beter allemaal op let. Ik zoek de site nog eens op:
------url verwijderd, geen reclame aub ----
Gelukkig heb ik een verzekering via het werk. Hoewel het per 2 mensen mss goedkoper is? Dat weet ik niet
Voor mijn vrouw heb ik onlangs ook wat proberen vergelijken via verschillende websites. Op een bepaalde site een samenvatting gevonden waar je beter allemaal op let. Ik zoek de site nog eens op:
------url verwijderd, geen reclame aub ----
Gelukkig heb ik een verzekering via het werk. Hoewel het per 2 mensen mss goedkoper is? Dat weet ik niet
Als je echt in alle kleine lettertjes gaat wroeten , is er misschien iets dat de CM hospitaalplannen wel betalen en DKV niet. In het algemeen, echter, zijn de privé-hospitalisatieverzekeringen veel beter voorzien in terugbetalingen en IS2000 is er helemaal de Rolls Royce in.
De franchise bij IS2000 kan soms hoog zijn, dat wel. Edoch, die heb je zelf gekozen, dus die ken je beter dan ik.
IS2000 heeft in theorie zijn "Medicard" derdebetalerssysteem. Heeft de hospiverzekering van CM dat ook ?
Als het op uitbetalen komt, zijn ze bij DKV nog een maatje etteriger dan bij CM. Altijd fouten, altijd in hun voordeel.
Toch iets om rekening mee te houden.
Bij mij speelt dat laatste niet, omdat alle communicatie tussen mij en DKV uitsluitend via de makelaar geschiedt... en die neemt zijn taken een stuk serieuzer dan jouw makelaar.
De franchise bij IS2000 kan soms hoog zijn, dat wel. Edoch, die heb je zelf gekozen, dus die ken je beter dan ik.
IS2000 heeft in theorie zijn "Medicard" derdebetalerssysteem. Heeft de hospiverzekering van CM dat ook ?
Als het op uitbetalen komt, zijn ze bij DKV nog een maatje etteriger dan bij CM. Altijd fouten, altijd in hun voordeel.
Toch iets om rekening mee te houden.
Bij mij speelt dat laatste niet, omdat alle communicatie tussen mij en DKV uitsluitend via de makelaar geschiedt... en die neemt zijn taken een stuk serieuzer dan jouw makelaar.