Overschakelen voor 0,15% meer?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Overschakelen voor 0,15% meer?
Ik ben nu klant bij Dexia en Keytrade. Ik heb mijn geld op een internet rekening staan bij Dexia (een maand geplaatst, dus nog met 0,50% premie). Zou ik er goed aan doen om mijn geld over te zetten naar Keytrade Azur rekening omdat deze 0,15% meer biedt? Het gaat over ongeveer 10.000€.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Overschakelen voor 0,15% meer?
Moeilijk te beslissen aangezien er geen glazen bol is wat er gaat gebeuren met de basisintrest.
Persoonlijk zou ik het overzetten aangezien je nog maar 1 maand geleden gestort hebt. Na overzet kan je dan alleen maar 'hopen' dat Keytrade zijn hogere basispremie nog 1 jaar vasthoudt.
Persoonlijk zou ik het overzetten aangezien je nog maar 1 maand geleden gestort hebt. Na overzet kan je dan alleen maar 'hopen' dat Keytrade zijn hogere basispremie nog 1 jaar vasthoudt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hou voor spaarrekeningen enkel rekening met de basisrente. Het is immers toch bijna onbegonnen werk een boekhouding bij te houden wanneer welk bedrag op welke rekening staat en wanneer de premies in kwestie dan verworven zijn.
Geld dat je langer kan missen gaan beter naar andere spaarproducten. Trouwens, voor die scheet getrouwheidspremie moet ge het ook niet doen he. Tenzij je in de tienduizenden € op spaarrekeningen zou parkeren gaat ge da verschil in premie merken, maar ik kan me daar het nut niet van inzien tenzij je een grote som op korte termijn terug zou gaan incasseren.
Geld dat je langer kan missen gaan beter naar andere spaarproducten. Trouwens, voor die scheet getrouwheidspremie moet ge het ook niet doen he. Tenzij je in de tienduizenden € op spaarrekeningen zou parkeren gaat ge da verschil in premie merken, maar ik kan me daar het nut niet van inzien tenzij je een grote som op korte termijn terug zou gaan incasseren.
Als je geld ergens op een "internet rekening" staat heb je sowieso een bovengemiddeld rendement op je spaarrekening. Ik zou het laten staan en rustig uitkijken naar spaarproducten die op dit moment een hoger rendement opbrengen en dus een deel overzetten naar fondsen/kasbons/.... Denk er ook aan dat Keytrade en BNP Paribas Fortis binnenkort ook wel hun basisrente zullen verlagen.
Bij zo'n beslissing moet je nog met andere facetten rekening houden. Wil je bv. klant blijven bij dexia of er in de toekomst bv. een lening aangaan.Tellanogo schreef: Ik ben nu klant bij Dexia en Keytrade. Ik heb mijn geld op een internet rekening staan bij Dexia (een maand geplaatst, dus nog met 0,50% premie). Zou ik er goed aan doen om mijn geld over te zetten naar Keytrade Azur rekening omdat deze 0,15% meer biedt? Het gaat over ongeveer 10.000€.
Je moet je natuurlijk ook goed voelen bij zo'n overstap, want 0.15% op een klein bedrag als 10.000 euro is niet echt de moeite.
Anders zou ik je keytrade alleen maar kunnen aanraden.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
bij overstappen zou ik gaan voor het betere werk.
Het verschil bij BKCP is 0.40%
wat voor 10.000 EUR (als het verschil blijft behouden) na een jaar 40 EUR geeft
voor degene die hun rente "gegarandeerd" willen
BRUTO NETTO MAANDEN MINIMUM
DHB Bank 3,00 % 2,55 % 9 maanden €2500
DHB Bank 3,00 % 2,55 % 1 jaar €2500
(overzicht SPAARGIDS termijnrekeningen)
Het verschil bij BKCP is 0.40%

wat voor 10.000 EUR (als het verschil blijft behouden) na een jaar 40 EUR geeft

voor degene die hun rente "gegarandeerd" willen

BRUTO NETTO MAANDEN MINIMUM
DHB Bank 3,00 % 2,55 % 9 maanden €2500
DHB Bank 3,00 % 2,55 % 1 jaar €2500
(overzicht SPAARGIDS termijnrekeningen)
Ik heb sinds kort een lening bij Dexia genomen, dus ik moet er wel klant blijvencp1234 schreef: Bij zo'n beslissing moet je nog met andere facetten rekening houden. Wil je bv. klant blijven bij dexia of er in de toekomst bv. een lening aangaan.
Je moet je natuurlijk ook goed voelen bij zo'n overstap, want 0.15% op een klein bedrag als 10.000 euro is niet echt de moeite.

Vergeet ook niet dat wanneer je bij Dexia op jaarbasis gezien gemiddeld 10.000 euro op spaarrekeningen staan hebt, je 20% korting krijgt op je zichtrekening. Welke zichtrekening heb je? Een Blue rekening? Of een Red rekening? Daarmee kan je ook vergelijken met die 0,15%.Tellanogo schreef:Ik heb sinds kort een lening bij Dexia genomen, dus ik moet er wel klant blijvencp1234 schreef: Bij zo'n beslissing moet je nog met andere facetten rekening houden. Wil je bv. klant blijven bij dexia of er in de toekomst bv. een lening aangaan.
Je moet je natuurlijk ook goed voelen bij zo'n overstap, want 0.15% op een klein bedrag als 10.000 euro is niet echt de moeite.![]()
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik heb een Blue rekening. Die kost mij 7€/ kwartaal. Dus 20% van 28€ = 5,60€ per jaar dat ik uitspaar.
10.000 * 0,15% * 80/365 = 3,29€
Deze berekening klopt toch? Zo ja dan kan ik het beter laten staan.
10.000 * 0,15% * 80/365 = 3,29€
Deze berekening klopt toch? Zo ja dan kan ik het beter laten staan.