Overschijving Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Overschijving Keytrade
Gisteren heb ik van mijn zichtrekening een overschrijving willen doen van 55000 Euro naar een andere bank.
Wanneer ik vandaag kijk via onlinebanking staat de overschrijving nog steeds in afwachting.
Is dit normaal,of moet men deze overschrijving melden aan de witwascel?
Wanneer ik vandaag kijk via onlinebanking staat de overschrijving nog steeds in afwachting.
Is dit normaal,of moet men deze overschrijving melden aan de witwascel?
Re: Overschijving Keytrade
Wat heb je opgegeven als naam, heb je naar dat rekeningnummer al vaker overgeschreven, spreken we over het buitenland,...?
Het zijn allemaal criteria dat mee bepalend zijn of hun fraude controle een menselijke interactie nodig hebben om de betalen alsnog te deblokkeren of niet.
Als je betaling dan wachtend is op iemand die op een gouden knop drukt is dan de vraag wanneer je precies die betaling gisteren hebt willen uitvoeren. Was dit toevallig na kantooruren?
Mogelijk wacht je betaling tot die persoon aan zijn / haar werkdag begint.
Als het nog niet in orde is tegen de middag zou ik even contact opnemen met hun helpdesk. Op zich zouden zulke betalingen voorrang moeten krijgen.
Anti witwas is moeilijk te zeggen. Als je dat kapitaal op normale wijze hebt opgebouwd (dus via maandelijks loon of ontvangen van een rekeningnummer van een notaris) dan gaat de bank zelf bepalen dat dit een normale wijze is en hoeft er niets gemeld te worden.
Daarnaast, voor antiwitwas moet een bank gewoon rapporteren aan de NBB niet de betaling stoppen. De NBB zal dan verder onderzoek doen en acties ondernemen. De NBB zal normaal niet communiceren naar de bank wat het resultaat is want dit is privacy gevoelig dat een bank niet hoeft te weten.
Het zijn allemaal criteria dat mee bepalend zijn of hun fraude controle een menselijke interactie nodig hebben om de betalen alsnog te deblokkeren of niet.
Als je betaling dan wachtend is op iemand die op een gouden knop drukt is dan de vraag wanneer je precies die betaling gisteren hebt willen uitvoeren. Was dit toevallig na kantooruren?
Mogelijk wacht je betaling tot die persoon aan zijn / haar werkdag begint.
Als het nog niet in orde is tegen de middag zou ik even contact opnemen met hun helpdesk. Op zich zouden zulke betalingen voorrang moeten krijgen.
Anti witwas is moeilijk te zeggen. Als je dat kapitaal op normale wijze hebt opgebouwd (dus via maandelijks loon of ontvangen van een rekeningnummer van een notaris) dan gaat de bank zelf bepalen dat dit een normale wijze is en hoeft er niets gemeld te worden.
Daarnaast, voor antiwitwas moet een bank gewoon rapporteren aan de NBB niet de betaling stoppen. De NBB zal dan verder onderzoek doen en acties ondernemen. De NBB zal normaal niet communiceren naar de bank wat het resultaat is want dit is privacy gevoelig dat een bank niet hoeft te weten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Overschijving Keytrade
De overschrijving is gebeurd naar een concurrerende bank waar de rekening is geopend op mijn naam.
Gisteren de overschrijving gedaan rond 17uur,dacht dat Keytradebank geopend was tot 22uur.
Gisteren de overschrijving gedaan rond 17uur,dacht dat Keytradebank geopend was tot 22uur.
Re: Overschijving Keytrade
Naam en rekeningnummer zijn in België niet aan elkaar gelinkt. Het helpt dat het gewoon je eigen naam is natuurlijk en niet een of andere terreur verdachte want dan kom je gegarandeerd terecht op een lijstje.
Een ander belangrijk criteria is of je in het verleden al hebt overgeschreven naar die rekening. Een ietswat degelijke geautomatiseerde fraude analyse zal dat rekeningnummer dan aanzien als "veilig".
Hun helpdesk is open tot dan. Dit zijn geen activiteiten van een helpdesk.
Daarnaast, als het rond 17 uur is, is de cutoff van de bank waarschijnlijk al voorbij (keytrade heeft geen instant payment) dus als de afhandeling de volgende dag gebeurt is er eigenlijk "geen kwaad".
Er gaat ook geen rode lamp branden als er een betaling geblokkeerd is waarbij iedereen op de betaling vliegt, dat is dagelijkse kost voor een bank. Natuurlijk lang mag zo'n queue best niet duren want dan zullen klanten nogal snel klagen en mogelijk afkomen met schadeclaims.
Ik zou hen nog geven tot maximum 11 uur. Als het dan nog in afwachting staat zou ik hun helpdesk proberen te contacteren.
Een ander belangrijk criteria is of je in het verleden al hebt overgeschreven naar die rekening. Een ietswat degelijke geautomatiseerde fraude analyse zal dat rekeningnummer dan aanzien als "veilig".
Hun helpdesk is open tot dan. Dit zijn geen activiteiten van een helpdesk.
Daarnaast, als het rond 17 uur is, is de cutoff van de bank waarschijnlijk al voorbij (keytrade heeft geen instant payment) dus als de afhandeling de volgende dag gebeurt is er eigenlijk "geen kwaad".
Er gaat ook geen rode lamp branden als er een betaling geblokkeerd is waarbij iedereen op de betaling vliegt, dat is dagelijkse kost voor een bank. Natuurlijk lang mag zo'n queue best niet duren want dan zullen klanten nogal snel klagen en mogelijk afkomen met schadeclaims.
Ik zou hen nog geven tot maximum 11 uur. Als het dan nog in afwachting staat zou ik hun helpdesk proberen te contacteren.