Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
anonymous
Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
Ik had vanochtend een bedrag overgemaakt naar men andere rekening en staat er nu al op.
Van Beobank naar KBC
Van Beobank naar KBC
Re: Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
Dat heb ik al vaker meegemaakt. Wat echt interessant wordt is dat binnen enkele maanden een overschrijving meteen wordt uitgevoerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
bij ing heb ik dat regelmatig voor zelfs als ik de overschrijving na 15 uur doet, dat het dezelfde dag nog aankomt
Vooralsnog hangt het af bij welke bank je bent. Bekende bank = 1 dag Onbekende bank = 1 week
Kleine banken laten hun betalingsverkeer doen door andere, grote banken.
Het wordt niet zo direct bekend gemaakt wie met wie samenwerkt.
Als Beobank met ING werkt (of met KBC) daarvoor zullen hun betalingen ook wel direct uitgevoerd worden.
Het kan ook zijn dat Beobank dezelfde koers vaart als ING : iedere overschrijving wordt als dringende overschrijving behandeld.
Ik krijg mijn inkomen van een Fortis rekening. Dat staat er ook altijd dezelfde dag van de storting op maar vermoedelijk heeft de klant van de vertrekkende rekening dat als optie genomen bij Fortis want standaard is het daar niet zo.
Een storting van Moneyou naar eender welke bank gaat ook altijd heel snel.
De flitsoverschrijvingen : ik ben nieuwsgierig wanneer ze dat gaan beginnen testen en welke bank het gewoon in zijn standaard dienstverlening zal opnemen.. en welke met een systeem zal werken zoals de postzegels bij Bpost.
Je zou eens kunnen proberen, Boontje, wat er gebeurt als je van Beobank naar Belfius of naar ING of Fortis een storting doet. Dat gaat al direct iets meer vertellen.
Het wordt niet zo direct bekend gemaakt wie met wie samenwerkt.
Als Beobank met ING werkt (of met KBC) daarvoor zullen hun betalingen ook wel direct uitgevoerd worden.
Het kan ook zijn dat Beobank dezelfde koers vaart als ING : iedere overschrijving wordt als dringende overschrijving behandeld.
Ik krijg mijn inkomen van een Fortis rekening. Dat staat er ook altijd dezelfde dag van de storting op maar vermoedelijk heeft de klant van de vertrekkende rekening dat als optie genomen bij Fortis want standaard is het daar niet zo.
Een storting van Moneyou naar eender welke bank gaat ook altijd heel snel.
De flitsoverschrijvingen : ik ben nieuwsgierig wanneer ze dat gaan beginnen testen en welke bank het gewoon in zijn standaard dienstverlening zal opnemen.. en welke met een systeem zal werken zoals de postzegels bij Bpost.
Je zou eens kunnen proberen, Boontje, wat er gebeurt als je van Beobank naar Belfius of naar ING of Fortis een storting doet. Dat gaat al direct iets meer vertellen.
Van wat ik al heb opgevangen, is dat de banken die zich profileren als goedkoop/gratis de instant payments zouden opnemen in hun basispakket. Enkele grootbanken zouden het alleen aanbieden voor rekeningen die betalend zijn en/of alleen voor overschrijvingen via digitale kanalen (dus niet voor transacties in het kantoor, tenzij met een meerkost).
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt, elke kleine bank werkt met een grootbank samen voor haar betalingsverkeer. Betalingen tussen partnerships gebeuren ook sneller ...
Vandaag nog een testje gedaan van ING naar Fortis.
Uitgevoerd om 7 uur, bij controle om 11 uur stond het er al op.
Uitgevoerd om 7 uur, bij controle om 11 uur stond het er al op.
Van Moneyou naar keytrade moet ik vaak 2 dagen wachten.
De andere banken: heb de indruk dat het de laatste maanden net iets rapper gaat (behalve dan keytrade), maar dit is louter een "buikgevoel", heb er geen concrete cijfers voor.
(Memodatum is trouwens wel ok bij keytrade)
Ik heb zonet bij Belfius gespot dat daar een instantoverschrijving naar een andere bank 3€ kost ! 
Inderdaad. Ik dacht met de primeur te komen maar je bent me voor.
Het kan vanaf nu al met de opmerking :
Een instant overschrijving kan niet meer terug gedraaid worden.
Een overschrijving naar een Belfius rekening wordt ook direct uitgevoerd maar blijft gratis uiteraard.
En een gewone overschrijving kan ook nog gratis naar een andere bank.
Het kan vanaf nu al met de opmerking :
Een instant overschrijving kan niet meer terug gedraaid worden.
Een overschrijving naar een Belfius rekening wordt ook direct uitgevoerd maar blijft gratis uiteraard.
En een gewone overschrijving kan ook nog gratis naar een andere bank.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
En vanaf wanneer doet Belfius dit? Vanaf heden ...?
3EUR ... Zoals ik al zei: is vooral gericht op partijen waarvoor het echt belangrijk is dat alles binnen de seconde gebeurt. Een normale particulier hoort nog steeds niet in die categorie: tenzij het zo belangrijk is dat je er 3EUR voor over hebt, bijvoorbeeld een onderhandse verkoop
Sinds vandaag mogelijk bij belfius ..
Bij kbc of ING is er nog niets van te zien.
Testje van ING naar belfius : verloopt niet als instant overschrijving.
3 euro vind ik duur. Voor die prijs ga ik het niet vaak nodig hebben. Afwachten wie het gratis geeft.
En bij die bank ga ik mijn rekening dan wat meer gebruiken.
Bij kbc of ING is er nog niets van te zien.
Testje van ING naar belfius : verloopt niet als instant overschrijving.
3 euro vind ik duur. Voor die prijs ga ik het niet vaak nodig hebben. Afwachten wie het gratis geeft.
En bij die bank ga ik mijn rekening dan wat meer gebruiken.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Probeer het omgekeerde is?
Ik dacht altijd dat instant payments door ALLE banken samen gelanceerd ging worden (lijkt me ook de enige logische oplossing), want als enkel Belfius het doet, dan heb je er nog altijd niks aan: de andere moeten de inkomende betaling nog steeds verwerken ...
Ook nergens iets op hun website te vinden dat ze het effectief doen. Staat enkel "voorjaar 2019".
Bij Belfius kom ik in het vakje voor datum uitvoering de keuze tegen voor instant +3 euro of gewoon.
Het zou al heel sterk zijn dat ik zonder extra betaling dan een instant overschrijving zou krijgen.
Het is inderdaad verre van zeker dat kbc en ING al klaar zijn om instant te ontvangen.
Als ik er 6 euro er tegenaan gooi weten we het snel. Maar ik ben een gierigaard hè man. En ik kan mijn bank niets gunnen.
Tip van de sluier misschien : bij ING staat mijn overschrijving geboekt op uitvoeringsdatum 2 januari. Maar er is nergens een optie te zien om het sneller te doen.
Het zou al heel sterk zijn dat ik zonder extra betaling dan een instant overschrijving zou krijgen.
Het is inderdaad verre van zeker dat kbc en ING al klaar zijn om instant te ontvangen.
Als ik er 6 euro er tegenaan gooi weten we het snel. Maar ik ben een gierigaard hè man. En ik kan mijn bank niets gunnen.
Tip van de sluier misschien : bij ING staat mijn overschrijving geboekt op uitvoeringsdatum 2 januari. Maar er is nergens een optie te zien om het sneller te doen.